Kris kras door Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Kris kras door Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Kris kras door Phnom Penh

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

20 Juli 2019 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo hallo,

Daar ben ik weer met het reisverslag. Na de aparte nacht kregen we weer een uitgebreid ontbijtje: croissant, roerei met worstjes en aardappelpuree, yoghurtje en vruchtensap. Het smaakte goed. Toen we geland waren op Bangkok, zochten we eerst een toilet op en daarna snel naar de transfer counter. Bij de dichtstbijzijnde transferplek was het zo druk, dat we naar een andere liepen ongeveer 1 km verderop. Dus de ochtendgymnastiek hebben we wel gehad ;) Daar kwamen we erachter dat onze spullen opnieuw door de security moesten, dus de waterflesjes maar leeggegooid. Op sokken door de security en in Thailand moet letterlijk bijna alles uit je rugzak dus veel bakken en te weinig ruimte, maar we kwamen er op tijd doorheen. Daarna kochten we twee flesjes water met mijn creditcard. Het was even spannend of hij het deed, maar het bonnetje kwam er uit. Kort daarvoor werden de gegevens van mijn paspoort en creditcard in het systeem getypt, apart vonden wij voor die twee flesjes. De vlucht van Bangkok naar Phnom Penh was erg kort, maar we kregen nog wat eten. Het was prima en we zaten goed vol. Aangekomen in Phnom Penh moesten we wat formulieren invullen en het e-visum afgegeven. Na een stempel in het paspoort mochten we door, joepie de reis gaat nu echt beginnen dacht ik. Iris en ik waren erg blij dat we onze groene flightbags zagen, want er kan altijd wat met de bagage gebeuren. Maar na het kopen van een internet simkaart en het pinnen van de dollars begon het wachten. Er zou iemand met onze achternaam klaar staan, maar wij zagen niemand. Uiteindelijk gebeld via Skype tegoed. Dit werkte niet, dus dan maar met het Nederlandse abonnement. De receptioniste belde mij terug via whatsapp, zodat het goedkoper voor ons beide was. De tuk-tuk chauffeur zou er binnen 10 minuten zijn, maar na 30 minuten was er nog steeds niets veranderd. Dus ik in mijn beste Engels weer verteld dat hij er nog niet was en we hebben toen nog even gewacht. Na een tijdje zagen we iemand met onze achternaam. Helemaal prima, konden we naar het hostel gaan om onze spullen te droppen. Iris en ik zaten lekker tussen het fijnstof, want we hadden allebei prikkende ogen. Ik kan je vertellen zo erg als in die Tuk-tuk had ik het nog nooit meegemaakt. Iris en ik gingen allebei analyserend kijken. We kwamen tot de conclusie dat Phnom Penh een stad die je niet met een andere stad kunt vergelijken: want nieuwe en oude gebouwen, stoplichten, geen stoplichten, vervoer van allerlei kanten. Na het inchecken konden we gelijk onze kamer in en hebben we onze ogen even dichtgedaan. We zijn naar de supermarkt gelopen en hebben we spelletjes gedaan, filmpjes gekeken en onze route van de reis besproken. We hebben daarna heerlijk gegeten. We hadden allebei Khmer chicken met rijst. Het was een lekker zoet gerecht en qua pittigheid viel het ook mee. Ik duik nu mijn bed in, want morgen is er weer een dag.

  • 21 Juli 2019 - 14:53

    Mama:

    Hi toppers, Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen in Phnom Penh. De reis kan beginnen....
    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 78271

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: