De wielen van de bus gaan rond en rond - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu De wielen van de bus gaan rond en rond - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

De wielen van de bus gaan rond en rond

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

23 Juli 2019 | Cambodja, Khett Batdambang

Hoi allemaal,
Vanochtend hadden we ons bijna verslapen doordat we per ongeluk de wekker om 6:45 hadden gezet in plaats van 5:45, gelukkig keek ik toen ik even wakker was op mijn telefoon en was het 6:30. We hadden geen tijd om te douchen, dus snel aankleden en de laatste spullen inpakken. Hup naar beneden, want we hadden gisterenavond gevraagd om we eerder konden ontbijten en dat was mogelijk. We moesten namelijk 7:15 bij het busstation zijn, dus snel ontbijten en met de tuk-tuk naar het busstation. Daar werd het briefje met de rekening van de bustickets van het hotel omgewisseld voor echte tickets en konden we de bus in. We vertrokken iets later dan 7:45 uit Phnom Penh met Cambodjaanse muziek en ik kan je vertellen na het tijd raak je geïrriteerd aan deze muziek. Iris en ik probeerden te slapen, maar dat ging in het begin niet zo makkelijk. Toen de muziek gestopt was viel ik goed in slaap. We maakten een korte stop met de bus en ik deed nog even mijn ogen dicht. Na een tijdje werd ik wakker en ging ik door de beplakte ramen naar buiten kijken. Ik zag veel groen, rijstvelden, mooie gebouwen, gebouwen op hoge palen waarschijnlijk tegen hoogwater en wegwerkzaamheden, dus ik keek lekker met een geografische blik ;) Ook heb ik nog even op mijn telefoon gezeten. Ooh ja vergeten te vertellen, ik ben uit mijn broek gescheurd en gelukkig zag niemand het. De broek is uiteindelijk in de prullenbak beland in het hostel. Maar weer terug naar de busreis, want ongeveer na zevenenhalf - acht uur kwamen we in Battambang aan. Toen moesten we even het hostel bellen dat we er waren, maar het was een beetje onduidelijk of zij mij begrepen en zeiden oké en hingen op. Er waren ook Franse mensen die in dezelfde bus zaten dus ik vroeg in welk hotel zij verbleven en toevallig verbleven zij in hetzelfde hostel. Die man was aan het bellen en zei ook van dat wij al eerder hadden gebeld en dat ze ons samen konden ophalen. Maar het was uiteindelijk de vraag of ze kwamen, dus belde een man van de busmaatschappij het hostel. Na een kleine 10 minuten stond de tuk-tuk voor ons klaar. We hadden een gesprek met de Franse mensen over de tour die wij morgen van plan waren om te doen en zij wilden ook wel mee. Dus dat heb ik uiteindelijk geregeld. Wij waren ook van plan om naar het circus Phare Ponleu Selpak te gaan, dus na te hebben ingecheckt bij het hostel hebben we ook gelijk tickets gekocht voor de show. De show was namelijk de enige in de dagen dat wij hier zouden blijven. Iris en ik genoten van de douche die we hadden in onze kamer, omdat we natuurlijk vanochtend niet konden douchen vanwege de tijd. Daarna liepen we een eindje en aten we super goedkoop bij een restaurant voor 3 dollar per persoon. Het eten was niet geweldig, maar de aan elkaar geplakte noodles met groenten en kip smaakte oké voor dat bedrag. We gingen daarna met een tuk-tuk naar het circus. Bij het circus zagen we mooie kunst, een soort street-art en tekeningen, want het circus van een opleidingscentrum voor creatieve mensen. Ook omdat veel kunstenaars in de tijd van de Rode Khmer vermoord waren. Van 19:00 tot en met 20:00 duurde de show Village Market, met meiden die dansten, jongens en meiden die aan acrobatiek deden. Ook zagen we bijvoorbeeld jongleren met stokken met vuur, balanceren op een toren, turnen op bamboe en nog veel meer. Het was erg indrukwekkend en mooi om te zien wat die jonge mensen konden. Ik doe het ze zeker niet na. Daarna zijn we weer terug naar het hostel gegaan met de tuk-tuk en hebben we onze spullen voor morgen gepakt. Ik ga nu lekker slapen.

Bye,
Marjolein

  • 23 Juli 2019 - 05:37

    Lummie:

    Hallo meiden

    Ik ben wel een beetje laat met het reageren.
    Maar als je ouder wordt werkt alles niet meer snel .
    Marjolein te veel gegeten dat wordt weer extra werken bij AH voor een nieuwe broek
    Wat leuk de verhalen ik geniet ervan.
    Hebben jullie wat kunnen slapen na al die vreselijke dingen die daar gebeurd zijn.
    Iris dan is een circus beter toch.

    Dikke Knuffel van oma en veel plezier

  • 23 Juli 2019 - 15:46

    Mama:

    Cambodjaanse muziek, is dat net zoiets als Iris hitlijst met “Het feest kan beginnen” en “Mama, woar is mien pils”? Leuk dat jullie veel ondernemen. Ik ben jaloers.
    Kus mama

  • 24 Juli 2019 - 07:42

    Petra:

    Hoi Marjolein en Iris,

    Gelukkig zijn de wielen rond en niet vierkant, anders had je helemaal niet in de bus kunnen slapen :)
    Jullie hebben ook hoge temperaturen is het wel uit te houden.
    Hier is het deze week ook tropisch maar niet klagen we hebben zomer.
    Hitlijst Iris zal ik wie laat de hond uit woef woef woef uit erop zetten?
    Fijn dat jullie in het juiste hotel zijn beland.

    Lieve groetjes,

    Petra en Sjors

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Batdambang

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 78261

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: