Na zonneschijn komt regen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Na zonneschijn komt regen - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Na zonneschijn komt regen

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

26 Juli 2019 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sua’s dei allemaal,
Ik heb vannacht helaas niet zo goed geslapen aangezien ik de hele tijd aan het hoesten was, maar het komt vast wel weer goed. De wekker ging om 8:30 en ik kan je verzekeren dat ik vanochtend een hele lekkere douche heb gehad. Na het aankleden gingen we ontbijten. Iris nam fruit, yoghurt en sinaasappels sap. Ik had twee broodjes toast, een croissant met Nutella, fruit en sinaasappelsap. Later nam ik nog een passiefruitsapje, die heerlijk was. Na het lekkere ontbijt gingen we terug naar onze kamer en pakten we onze spullen voor de tour die we vandaag gaan doen. Om 12:30 vertrokken we richting het Angkor Wat complex met een tuk-tuk. Onderweg stopten we om een ticket voor 3 dagen te kopen, omdat je die nodig hebt voor het tempelcomplex en twee keer 1 dag duurder was dan een ticket voor 3 dagen. Het plan van de tour van vandaag was dat we de grand circuit “Sunset grandtour” deden. Onder deze tour vielen de tempels: Preah Khan, Ta Som, Neak Poan en Pre Rup. Preah Khan was de eerste tempel die we bezochten en Iris en ik waren erg van onder de indruk. Het was deels vervallen, maar veel stond ook nog wel. Het leek ook niet op een normale tempel, die we wel vaker zien. Zo was er ook een deel waarbij de boom tussen de stenen naar voren kwam. Er kwam een man (bewaker) naar ons toe en wilde foto’s nemen. Hij maakte echt mooie foto’s en liet ons mooie plekjes zien, maar uiteindelijk moesten we wel 2 dollar betalen. Het maakte ons niet uit, maar de volgende keer zouden we het niet weer doen. We wilden die man eigenlijk 1 dollar geven, maar het werd nu 2. Ach ja, wel mooie foto’s er voor teruggekregen. Nog even wat informatie over Preah Khan: het is gebouwd in de twaalfde eeuw voor de koning Jayavarman VII om zijn vader te eren. Het is een hindoeïstische tempel. De naam Preah Khan verwijst naar “ holy city of victory”, de heilige stad van de overwinning. Daarna gingen we door naar een kleine tempel Neak Poan (de verstrengelde slangen) uit de tweede helft van de twaalfde eeuw en om daar te komen moesten we op een houten pad lopen. Om ons heen bevonden zich koeien, buffels en als landschap een soort savanne vanwege de droogte. De tempel was wel mooi, maar de vorige tempel was mooier. Iris en ik dronken elke keer water, want het was bloedheet. Na Neak Poan gingen we naar een andere tempel Ta Som. Deze tempel zag er ook mooi uit, op de Chinezen die de hele tijd in de weg stonden nagelaten. Iris en ik deelden een blikje sprite, omdat we even wat koud drinken nodig hadden. Als laatste gingen we naar Pre Rup (draai het lichaam om) wat rood gesteente had en wat er mooi uitzag. Hier zouden we 2 uur moeten wachten om de zonsondergang te zien. Iris en ik hadden besloten dat we een maïswafel gingen en daarna nog wat gingen drinken. Rond 17:00 gingen we nog even deze tempel bekijken. Er kwamen steeds meer donkere wolken aan, maar er viel apart genoeg niets uit. Iris en ik wilde net opstaan om een goed plekje voor de zonsondergang te vinden,toen het harder begon te regenen en uiteindelijk schuilden we onder een boom. Kort daarna kwam onze tuk-tuk chauffeur er aan en gingen we terug naar het hostel, want die zonsondergang zou hem toch niet meer worden. Bij het hostel aangekomen gingen we wat eten, fried Rice, springrolls en wat patatjes. Heerlijk, buikje vol gegeten en nu gaan we ons klaar maken voor morgen.

Groetjes,
Marjolein

• 28 Juli 2019 - 04:08

Mama:

Wow meiden, Ik ben straks erg benieuwd naar de foto’s! Fotomodellen!

• 28 Juli 2019 - 06:09

Lummie:

Wat een mooie tempels zeg. Maar de hitte kan je niks tegen doen alleen maar goed drinken.
    Nou ik heb vanmorgen ook lang geslapen het was half negen je wordt ontzettend moe van dit warme
    weer. Maar mama wist toch wel dat ze zulke mooie en lieve meiden had toch.
    Nou meiden ik ga koffie drinken anders droog ik uit tot het volgende verhaal.
    Doei en veel plezier oma