When the sun comes up - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu When the sun comes up - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

When the sun comes up

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

27 Juli 2019 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,
Vandaag ging de wekker echt vroeg, namelijk om 3:15 in de ochtend/nacht. Ik ging als eerste douchen en Iris ging daarna. Even wakker worden in de douche was er fijn. Daarna gingen we met onze rugzakken en water naar de lobby van het hostel voor het ontbijt. We hadden een sunrise breakbeats (zonsopkomst ontbijt) voor 2 dollar. Ik had twee broodjes toast met jam en boter en banaantjes. Vandaag gingen we de sunrise small circuit doen met de volgende tempels: Angkor Wat, Bayon, Ta Prohm en Banteay Kdei. Daarna gingen we met de tuk-tuk naar de Angkor Wat tempel. Deze tempel staat ook op de vlag van Cambodja. Iris en ik hadden een leuk gesprek in de tuk-tuk met twee Duitse vrouwen. Toen was het wachten op de mooie zonsopkomst, maar het was helaas bewolkt. De lucht werd wel even roze, maar zo’n mooie oranje zonsopkomst hadden wij niet. Desondanks waren wij niet getreurd want de tempel zelf was prachtig. Ook zijn we helemaal bovenop geweest en hadden we een mooi uitzicht over de tempels en het bos. De tempels hadden super mooie details. Na Angkor Wat gingen we naar de Bayon tempel, waar apen zich bevonden en de toren van de tempels allerlei gezichten hadden. Eigenlijk best eng als je er over nadenkt, want die gezichten kijken je overal aan, haha. Na deze tempel gingen we met de tuk-tuk naar een restaurantje, waar Iris en ik wat drinken namen. We hadden niet zoveel geld over voor nog een ontbijt vanwege de hoge prijs die gehanteerd werd (bijna Nederlands) en we zaten ook nog goed vol van het ontbijt. Ta Prohm was de volgende tempel die bekend is uit Indiana Jones, dacht ik, en deze tempel is deels verwoest door de bomen die er overheen en doorheen groeien. Ook waren ze hier bezig om de tempel te restaureren. Deze tempel was erg mooi om te zien. Het was heel erg warm, dus het zweet liep ook echt overal langs. En het water ging er ook snel doorheen vanwege de hitte. Goed drinken is belangrijk in dit weer. Als laatste gingen we naar Banteay Kdei wat de minst mooie tempel was in mijn ogen, maar toch leuk om te zien. Na dat we alle tempels van deze tour gezien hadden gingen we terug naar het hostel. Iris en ik gingen lunchen: we aten rijst en loempia’s. Daarna ploften we het bed in om nog even bij te slapen en toen we wakker werden gingen we naar het zwembad. De eerste duik van deze vakantie was een feit en het was heerlijk. Een tijdje later gingen we naar Pubstreet, waar allerlei restaurantjes en winkeltjes te vinden zijn. Iris en ik hadden twee alcoholvrije cocktails en deelden een pulled pork burger en een pizza formaggi. Met een volle maag liepen we terug naar het hostel en gingen we nog even chillen op de kamer.

Groetjes,
Marjolein

• 29 Juli 2019 - 19:00

Mama:

Photoshop is gewillig om de foto’s op te poetsen, hoor. Pubstreet klinkt erg goed en leuk. Kus mama

• 31 Juli 2019 - 15:10

Lummie:

Hallo meiden wat hebben jullie weer een fijn verhaal.
    als het zo heet is een duik in water heerlijk.
    Wat moeten jullie vroeg opstaan zeg dan draai ik mij nog eens heerlijk om.
    Liefs oma