Stijve kont tijdens de rit - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Stijve kont tijdens de rit - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Stijve kont tijdens de rit

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

30 Juli 2019 | Cambodja, Kratié

Hoi allemaal,

Om 5:15 ging de wekker, zodat Iris en ik allebei nog even konden douchen voordat we met de bus gingen. Tussen 6:00 en 7:00 zouden we opgepikt worden om naar de bus te gaan. Iris en ik stonden stipt 6:00 bij de receptie gepakt en bezakt, maar uiteindelijk kwam de tuk-tuk chauffeur ons om 6:55 halen, terwijl de bus om 7:00 weg zou gaan. Ik stond serieus al bij de receptie of ze wilden bellen. Iris en ik baalden zo want we hadden graag een ontbijtje gehad, maar dat kon niet omdat we de exacte tijd niet wisten hoe laat we werden opgehaald. In de bus aten Iris en ik een paar havermoutkoekjes en deden we onze ogen dicht. Als de bus hier rijdt stappen mensen uit en in en komen er ook hele apparaten in de bus zoals een koelkast. De vorige busrit zagen we zelfs een brommer, echt bizar. Daarnaast heb ik ook nog lekker naar buiten gekeken naar de mooie rijstvelden en zag ik ook nog maïsvelden, koeien, buffels, houten huizen op palen en huizen die wel kastelen leken. Na een korte tussenstop om even te plassen ging de reis weer verder. De lunch voor ons was water en weer havermoutkoekjes. Ondertussen had ik vier op een rij gedaan en had ik Judas van Astrid Holleeder gelezen. In Kampong Cham moesten we de grote bus uit en gingen we in een mini-van. Er werd tegen ons gezegd jullie moeten 20 minuten wachten, maar dat werd uiteindelijk een uur geloof ik. Daarna begon het laatste deel van onze route naar Kratie op een hobbelige weg en de chauffeur die elke keer te laat geschakeld zei Iris. Iris had daarin helemaal gelijk en elke keer als hij schakelde voelde je dat het niet soepel ging. Na een reis van 11 uur waren we aangekomen in Kratie. We liepen een stukje met onze flightbags, rugzakken en andere tasjes weg, maar het was te zwaar en voor ons iets te ver om het Silver Dolphin guesthouse te bereiken. Dus namen we een tuk-tuk voor 1 dollar, terwijl het 70 meter terug bij het busstation nog 2 dollar was. Kaching, weer wat bespaart :) Bij het guesthouse aangekomen dropte we onze spullen en gingen we gelijk avondeten. We hadden vandaag erg weinig gegeten, dus het avondmaal was erg welkom. Ik nam rijst met kip en groenten in zoetzure saus. Dat was gewoon prima, niet erg speciaal maar gewoon prima. Daarna gingen Iris en ik in onze kamer chillen, op onze telefoons, YouTube filmpjes kijken en kletsen.

Groetjes,
Marjolein

  • 31 Juli 2019 - 16:18

    Mama:

    He meiden, Ik lees niets over de kakkerlakken waar jullie voor naar de receptie zijn geweest en ook niet het mooie bouwwerk met de klamboe? Of heb ik mis? Hopelijk hebben jullie wel lekker geslapen onder de klamboe. Dikke kus

  • 01 Augustus 2019 - 08:03

    Lummie:

    Hallo wat vroeg op en ook nog met lege maag.
    Jullie zullen die mensen daar maar een wekkermoeten kopen.
    Dan moeten jullie ze ook maar schakelen leren.
    En van de kakkerlakken horen we later zeker.
    Harstikke fijn om deze reis te volgen.
    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kratié

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 78249

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: