Bijna botsing in Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Bijna botsing in Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Bijna botsing in Phnom Penh

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

05 Augustus 2019 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,

De wekker ging dit keer af om 6:15. Daarna was het weer zo als elke dag: ik douche eerst en daarna gaat Iris. Daarna liepen we naar het restaurant, maar het was nog niet echt open om 7:00. We konden alvast gaan zitten zeiden ze. We bestelden toast met pindakaas en een pannenkoek met banaan en Nutella met appelsap. De serveerster kwam een half uur later het eten brengen en in plaats van een pannenkoek hadden we havermout met kaneel, banaan en rozijnen gekregen. We hadden geen tijd om te zeggen dat we iets verkeerd hadden gekregen, omdat het eten best wel laat kwam en we echt om 8:00 een tuk-tuk moesten nemen. De havermoutpap was prima hoor, maar Iris en ik vonden het allebei een beetje apart en niet het lekkerst. Uiteindelijk gaat erom dat je buik vol zit. We poetsten snel onze tanden en pakten onze spullen in. Gelukkig ging dit heel snel, omdat we bijna niets uit onze tassen gehaald hadden. Met de tuk-tuk gingen we naar het kantoor van Giant Ibis waar we met een grote bus opgehaald werden. Ondertussen had Iris nog een gesprek met een dronken Duitser die ook gebracht werd naar het centrum. De bus van Giant Ibis was helemaal prima en de eerste met WiFi. Dat was wel handig, want ik ging alvast een beetje onderzoek doen naar een hotel voor in Bangkok. De bus ging iets over half 9 weg en we werden 13:00 gedropt bij het vliegveld in Phnom Penh. Daar namen we een tuk-tuk naar ons hotel die zich 2 kilometer van het vliegveld bevindt. Eerst was er nog spannend of we op de juiste plek waren want volgens Google maps en maps.me was ons hotel iets verder, maar het bleek wel bij de CCC residence te zijn. De apps zaten dus fout en de tuk-tuk chauffeur had het toch goed. In onze kamer aangekomen gingen we eerst even het hotel proberen te boeken, maar dat wilde niet. We hebben onze hulplijn (papa en mama) even ingeschakeld en die hebben voor ons het hotel geboekt. Daarna gingen we nog even chillen, want er is hier in de omgeving toch niets te doen. We hadden geluncht in het hotel, maar dat ging ook erg moeizaam. Iris kreeg een cola terwijl ze dat niet besteld had, maar oké dacht ze. Ik kreeg eerst helemaal geen drinken en daar moest ik dan weer om vragen. Ook was het best prijzig en was de club sandwich niet echt geweldig. We zagen dat er op 1,9 kilometer een KFC was, dus daar zouden we vanavond gaan eten dachten we. We hadden ook onze tassen helemaal ondersteboven gekeerd om te kijken of er niets iets in onze backpacks gestopt was en gelukkig was dit niet het geval. Daarna liepen we naar de KFC en werden we bijna aangereden op de stoep. Op de stoep reden namelijk allerlei motoren en scooters met een redelijke gang. Dat is hier blijkbaar normaal. Ook is er soms geen stoep en moet je op de weg lopen, maar dat is geen probleem als je maar goed oplet. Aangekomen bij een soort van winkelcentrum konden we KFC niet vinden, maar wel een Cambodjaanse variant Lucky Burger. Daar aten Iris en ik een patatje en kippopcorn, een prima maaltijd, aangezien we redelijk laat geluncht hadden. Na onze maaltijd liepen we terug in het donker naar ons hotel, maar we wisten de weg en de straatlantaarns deden het ook allemaal gelukkig. Daarna hebben we nog iets gedronken en zijn we het bed ingedoken.

Groetjes,
Marjolein

• 06 Augustus 2019 - 10:35

Mama:

He Kanjers, Gelukkig zaten wij bij een MC Donalds om voor jullie het aangegeven hotel te boeken. Hollandsnieuwe is erg blij met mij, extra bundel moeten aanschaffen voor het boeken van één van de drie vliegreizen. Voor de verdere trip zijn ook de juiste Lonely planets in ebook-vorm aanwezig, dus het gaat goed komen! Doeiiii mama

• 07 Augustus 2019 - 17:36

Lummie:

Hallo ik denk dat er overal nieuwe verkeersregels komen.
    Hier wordt je ook van de stoep gereden maar dan door fietsers.
    Iris wat dacht je ik wil ook nog een woordje Duits spreken gelijk heb je.
    Marjolei en Iris nog hele fijne dagen.
    Liefs oma