Van vieze was naar schone was - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Van vieze was naar schone was - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Van vieze was naar schone was

Door: Marjolein

07 Augustus 2019 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Vandaag ging de wekker niet zo vroeg hoor, want het was tijd om even uit te slapen. Om 9:00 stapten we uit bed, gingen we ontbijten. Er was hier ook een buffet dus namen Iris en ik toast met boter, kleine taartjes, watermeloen en corncake met sinaasappelsap. Genoeg om vol van te zitten. Daarna ging ik bij de receptie vragen of ze onze safetybox konden maken, want de batterijen waren op en we wilden wel onze belangrijke en dure spullen in deze box doen. Ook vroeg ik of ze onze was konden wassen aangezien op booking.com stond dat ze ook wassen draaiden voor toeslag, maar dat kon niet. Dus ik liep met onze zware en stinkende was terug naar Iris die nog op de kamer zat en zocht ik op Google maps waar een wasserette of een laundryservice zat. Dichtbij zat een wasserette waar we zelf de was konden doen en wij vonden dit wel een goed idee. Dus toen de safetybox het weer deed liepen Jut en Jul naar de wasserette. Voor 30 baht konden we het in de wasmachine doen en dat was erg goedkoop aangezien er hier ook winkeltjes waren waar je per kledingstuk moet betalen. Daar hadden wij geen zin in. Dus even de was in de wasmachine gedaan met wat wasmiddel en na een uurtje konden we de was weer ophalen. Iris en ik gingen naar het winkelcentrum dat dichtbij was en daar hebben we even rondgelopen. Ze hadden erg leuke en schattige spullen, maar je kan niet veel meenemen en soms is het ook gewoon zonde van je geld. Gelukkig kost kijken niets ;) Na een klein uurtje liepen we terug en was onze was nog niet klaar. Dus maakten we even een foto voor papa en mama en hielden we een fotoshoot (van twee foto’s) waar we op stoeltjes zaten en aan het wachten waren tot de was klaar was. Toen de was klaar was liepen we terug naar het winkelcentrum en gingen we opzoek naar knijpers en een waslijn aangezien er geen droger was. De knijpers hadden we snel gevonden, maar de waslijn was lastiger. Uiteindelijk hebben we een stuk katoengaren gekocht en die gehaakt tot een waslijn. Papa was ons aan het uitlachen, maar we konden nergens een waslijn vinden en ja de was moet toch drogen, want anders gaat het weer stinken. Na gehaakt te hebben hing de was wel aan de waslijn. Ook aten we als lunch baguette met knoflook-kruidenboter op de hotel kamer, want we hadden een baguette en die boter gekocht in de supermarkt. Het was lekker omdat de baguette ook nog vers was. Nadat we eigenlijk niet zoveel gedaan hadden door het wassen, haken gingen we aan het eind van de middag met de boot naar Asiatique. Asiatique is een plek waar leuke restaurantjes en winkeltjes zich bevinden met attracties zoals een reuzenrad. Ook is het erg mooi met alle lichtjes ‘s avonds. We hebben daar wat leuke dingen gekocht, maar ook gegeten alleen was dit niet zo geslaagd. Iris en ik deelden twee gerechten, namelijk Tom Yum rijst met garnalen en noodles met groenten en eend. Ten eerste was het aantal garnalen en eend op minder dan één hand te tellen, namelijk drie. Ook was het voor die prijs gewoon teleurstellend. Ten derde moest ik terwijl ik aan het eten was opschuiven omdat er 4 andere Nederlanders kwamen die blijkbaar perse daar moesten zitten van de bediening. Iris en ik vonden dat echt bizar aangezien er nog genoeg plek was om te zitten. Na rondgestruind te hebben was het tijd om terug te gaan naar de Sathorn Pier. We hebben wel een half uur in de rij gestaan voordat we op de boot zaten. Daarna liepen we nog even naar de 7 Eleven voor wat drinken en een ijsje. Het was uiteindelijk kwart voor 11 ‘s avonds toen we bij het hotel aankwamen. Dus ik ga nu lekker mijn ogen dichtdoen.

Veel liefs,

• 08 Augustus 2019 - 17:00

Mama:

Hi meissies, wat zullen jullie weer fris en fruitig ruiken met schoongewassen kleding. Ja, die papa, als hij ooit weer in Bangkok komt, gaat hij op zoek naar een waslijn;-). Hangt de was stevig op de gehaakte waslijn? Tot het volgende verhaaltje. Smak mama

• 08 Augustus 2019 - 18:37

Lummie:

Wat weer een belevenis maar slim zijn jullie wel.
    Ik geloof niet dat papa op her idee was gekomen om een waslijn te haken haha.
    Fijn dat jullie nog even in de winkels konden rondneuzen.
    Dikke knuffel en tot later oma