Toeristische attractie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Toeristische attractie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Toeristische attractie

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

09 Augustus 2019 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

Om 5:15 ging de wekker aangezien we om 6:00 klaar moesten staan in de lobby van het hotel. Ik ging snel douchen en kleedde mij aan. Iris ging gelijk na mij en toen we beide aangekleed waren gingen we ontbijten. Erg luxe op bed, namelijk met twee (vieze) aardbeienyoghurtjes en sinaasappelsap. Even onze tandenpoetsen en nog een laatste keer naar de toilet en gaan met die banaan. Om 6:15 werden we opgehaald met een mini-van en reden we door heel Bangkok om mensen op te halen. Wij dachten dat we meteen door zouden gaan toen de bus vol zat, maar dit was niet het geval. Uiteindelijk vertrokken we om 8:00 uit Bangkok en Iris en ik dachten hadden we nog langer kunnen slapen en gewoon kunnen ontbijten. Het was ongeveer anderhalf uur rijden naar de Damnoen Saddam Floating Market, 64 kilometer verderop. Maar toen we vertrokken uit Bangkok kreeg onze bus pech, want de olie was niet bijgevuld waardoor de bus niet wilde starten. Daarna reden we nog even naar een tank om te tanken, dus weer wat tijd verloren. Maar op naar de floating market. Ik kon niet naar buiten kijken omdat de stoelen voor mij in de weg zaten en de ramen erg geblindeerd waren. Dus luisterde ik muziek via spotify en deed ik mijn ogen dicht. Toen we dichterbij de floating market kwamen werd onze bus aangehouden. De chauffeur moest een boete betalen en er werd van alles opgeschreven door een politieman. Dit kon ik wel zien. Aangekomen bij de floating market moesten we betalen om met een bootje door de markt te varen en Iris en ik waren er gelijk over eens dat we dit moesten doen. Helaas gingen wij met twee anderen in een bootje, waar van één echt erg breed was en een iets te grote omvang had. Hij plofte neer in die boot waardoor de hele boot bijna zonk en werden de mensen aan de kant al boos. Iris en ik moesten toen nog instappen. Gelukkig gebeurde er niets toen wij de boot instapten, maar als die wat bredere jongen heen en weer ging, ging de boot ook heel erg heen en weer. En kwam bovendien er water in de boot aangezien er een klein gat bij mij zat en het water in de boot kwam als we naar de linkerkant gingen hangen. Iris en ik probeerden de boot een beetje te corrigeren. We lagen vergeleken met andere bootjes ook dieper in het water. Iris irriteerde zich dood aan die jongen, want ze zei de hele tijd kan hij niet gewoon stilzitten. Ik was het daar natuurlijk mee eens. We voerden langs allerlei kraampjes waar toeristische dingen (souvenirs) verkocht werden en langs een paar bootjes waar eten of drinken verkocht werd zoals kokosnootijs/water en saté. Ik vond het wel leuk om te zien, maar ik had totaal iets anders verwacht namelijk dat het veel meer bootjes waren met groenten, fruit en andere dingen. Dit was totaal ingericht op toeristen en dat vond ik erg jammer. Het bijzondere van deze floating market is dat hij meer dan 100 jaar oud is. Toen we na een klein half uurtje terug voerden kwamen we in botsing met alle boten, een tik daar en tik daar. Dat was wel een grappig gezicht. Uiteindelijk zijn we droog aan wal gekomen. Daarna gingen Iris en ik lunchen bij een restaurantje. Ik nam fried rice met kip. Er zat heel wat peper in, maar het was voor de rest wel lekker. Iris had mango met sticky rice en daar genoot ze heel erg van. We moesten om 11:20 verzamelen om met een longtailboat een klein stukje te varen. Dat was wel leuk, maar niet echt bijzonder. Daarna was het alweer tijd om terug te gaan. Nu reden we met een andere chauffeur terug en ik kan je zeggen deze reed slechter dan die van vanochtend. Ook reden we weer een uur lang in Bangkok, terwijl het niet nodig was aangezien hij de hotels van bepaald mensen niet wist. Na een tijdje moesten wij eruit en werden we niet bij het hotel afgezet, maar moesten we nog een stukje lopen terwijl er gezegd was dat ze ons netjes weer terug zouden brengen. Slechte service vonden Iris en ik dat. Bij het hotel aangekomen namen we een duik in het zwembad op de tweede verdieping van het hotel. Silom Road was de volgende stop waar we bij een restaurant After Hours springrolls en garlic bread namen en de nightmarket gingen bezoeken. Daar hebben we even rondgestruind en heeft Iris wat gekocht. Met de metro terug naar ons station en gingen we nog even langs de 7 Eleven voor een tosti en wat drinken. Goed gehydrateerd blijven. We hebben ook nog even een citroen maskertje opgedaan voor de grap en we moesten ook keihard lachen. Voor de rest heb ik even wat gelezen en gekeken op mijn iPad.

Groetjes,
Marjolein

  • 11 Augustus 2019 - 04:05

    Mama:

    Hi meiden, Wat een belevenis weer. Gelukkig is het bootje blijven drijven... en zijn jullie weer ongeschonden uit de bus gestapt. Autorijden is nog niet zo gemakkelijk ;-). Kussssss mama

  • 11 Augustus 2019 - 04:24

    Teunis. Bloothoofd:

    Hoi meiden,
    Buschauffeurs ...... ik kan er boeken over schrijven!
    In ieder geval zijn jullie uiteindelijk weer heel en gezond op je plek van bestemming gekomen! Nog veel reisplezier!
    Teunis

  • 11 Augustus 2019 - 15:22

    Lummie:

    Marjolein en Iris wat weer een leuk tripje.
    Maar had de schipper geen jutterschep daar kan je zo het water mee uit de boot scheppen.
    Was vast wel een aardige bij verdienste voor jullie :-)
    Gelukkig dat jullie je zwem diploma niet hoeven gebruiken.
    Liefs oma en nog een fijn weekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 78250

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: