Buy for me - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Buy for me - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Buy for me

Door: Marjolein, Iris en Tjerk

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

31 Juli 2009 | Vietnam, Hanoi

We hebben in de trein geslapen en toen kwam de conducteur langs en die klopte op de deur. Toen gingen we uit bed. Toen zijn we met de bus gegaan naar Sapa's Summit hotel en toen zijn we met Sue en andere mensen naar andere mensen naar rijstvelden geweest. Toen gingen we naar het hotel en toen we hebben we gegeten en we hebben geslapen. Toen gingen we naar de leuke markt. Buy for me, buy for me... kijken en kopen zei een mevrouw. En we hebben 3 armbanden, 3 tasjes en 4 etuis en 3 kleden gekocht. We zagen een schattig babytje op iemands rug. En hij moest de hele dag blijven zitten. Dat is zielig. Als de baby gaat huilen dan schudt de mama met de rug. En Sue was kleiner dan Marjolein maar ze was al 17. en een andere mevrouw was al 27 en die was een beetje groter dan Marjolein. En we hebben gegeten. Straks gaan we galgje spelen.
Groetjes van Iris en Marjolein

Na een zeer luxe dinner bij KFC hebben we ons bij het reisbureau gemeld om met een bus naar het station gebracht te worden. En ook nu zie je weer, veel mensen zijn niet echt op tijd, maar omdat er tijd genoeg is, zijn we ruim op tijd bij de trein. Het is een echte dieseltrein. De loc staat al flink te draaien. Onze coupee is de laatste in de rij. De soft sleeper ziet er goed uit. Na ongeveer een uur vertrekt de trein. Rond 2 uur kregen we nog een sms'je van Kirsten, die het alarm van Homesafety even wilde testen. Ik heb maar gelijk even terug ge-smst Ik was toch al wakker. Om 5.30 kwam de trein aan in Chai Lao. De wake up call was duidelijk, geen pardon. Toen we uit de trein stapten, kwam de regen ons al tegemoet. De bus die ons naar Sapa bracht, was lekker vol, zodat je niet echt gezellig kon zitten. Om ongeveer 1/2 zes kwamen we in Sapa aan. Daar eerst een ontbijt genuttigd en om 9 uur moesten we ons melden bij Sue. 17 Jaar oud en ongeveer even lang als Iris. We zijn eerst bergafwaarts gelopen en diverse lokale huisjes bezocht. Het pad was redelijk goed. Vandaag was het ongeveer 6 km lopen. Na een mooie waterval bekeken te hebben, ging het weer bergop terug naar Sapa. En dan zie je toch dat je iets minder rode bloedlichaampjes hebt dan Sue. Het regende regelmatig, zowel door Pluvius, maar evenzeer door goed openstaande poriën. Maar na enig geploeter kwam het hotel weer inzicht. Na een lekkere lunch hebben we even ge-DSt (Iris en Marjolein) en bijgeslapen (Lucie en Tjerk). Omdat het middagprogramma vrij was zijn we Sapa ingelopen, waar een markt bezig was. En zodra we uit het hotel kwamen, werden we reeds belaagd door Hmong lokale bergvrouwen. Na enige malen No gezegd te hebben, hebben we natuurlijk enige zaken gekocht. Wel lekker afgedongen hoor. Maar als je eenmaal in de koopgoot zit, dan heb je opeens vele verkoopsters, nee de mannen zitten lekker op hun brommers te wachten, zodra de vrouwen hun verdiensten komen afleveren.
De Canon heeft weer ongeveer 5 gigabites aan fotos opgeleverd, dus ik ben erg benieuwd hoe de plaatjes gelukt zijn. De gezichten waren in elk geval erg fotogeniek.
Na enige tijd rondgelopen te hebben, zijn we nog een lekkere kop koffie gaan drinken en daarna naar het hotel teruggelopen.

Morgen wordt het 12 km lopen en slapen bij een lokale bergstam familie, dus ga er maar vanuit dat er geen internet verslag zal komen. Wel zo rustig.
Tjerk

• 31 Juli 2009 - 14:09

Sjors En Marjolein:

Hallo Luitjes,

Wat een verhalen weer.
    Zo de laatste verhaaldagen te hebben gelezen hebben jullie al aardig wat regendagen gehad.Ach in Nederland is het niet anders plaatselijk onweer met flinke hoosbuien.We beleven niet zoveel als jullie want er zijn ook nog werkpaarden maar jullie vakantie is zeer zeker geen luie vakantie In Lelystad is alles goed.Alarm is niks mee deze zat er donderdagmiddag om 14.45 uur weer op.Vandaag geweest en hij doet het prima.Buurmeisje was wel erg vroeg bij om paaseieren te zoeken!:)Wandel ze en het laatste weekend is aangebroken.Groetjes,
    Petra en Sjors

• 31 Juli 2009 - 20:06

Pijlmannetjes:

Jammer genoeg is het vandaag de laatste dag dat we jullie verslag kunnen lezen.De boten zijn transportklaar en Wietse is aan het voorslapen. Vannacht om 1 uur gaan we op reis.We wensen jullie nog veel reis en wandelplezier.Groetjes van de Pijlmannetjes. ps. Op splashworldwide kun je de kids volgen.
    Doei

• 01 Augustus 2009 - 18:56

Opa En Oma Pijlman:

Lijkt me wel heel mooi maar onze benen laten ons in de steek met zulke wandeltochten.Wij varen liever met mooi weer.Marjolein en Iris herkennen wij jullie zaterdag nog wel met al dat moois.De boodschappen komen in orde.Wietse zijn goed aangekomen.
    groetjes opa en oma

• 01 Februari 2010 - 18:31

Marjolein Vd Schaaf:

Het was super leuk ongeloofelijk! Kus marjolein