Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Marjolein, Iris en Tjerk

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

04 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

We gingen in de bus en we waaren bij de boot en we gingen op de boot. We gingen in een kano. Ik ging met papa. Papa was stout. Hij vaart teegen een berg en toen gingen we zwemen en toen ging ik lekker eten.
Groetjes en kus van Iris

We gingen ontbijten. Ik had mijn broodje nog niet op want we moesten met de bus naar Halong bay. We gingen overstappen van bus naar de boot. Op de boot gingen we middageten. Toen gingen we met de boot naar twee mooie grotten. De ene grot was binnen en de andere grote was buiten. De tweede grot had ook vleermuizen. Daarna gingen we kanoën. Iris met papa en ik met mama. Iris en papa gingen naar een grotje. Iris was boos op papa, want papa ging naar dat grotje roeien. Toen gingen we met papa en Iris terug naar de inleverplaats. Toen gingen we terug naar de boot. Toen gingen we eerst nog even een stukje varen. Toen gingen we zwemmen. Toen gingen we eten.
Groetjes van Marjolein

Na een vluchtig ontbijt gaan we op weg naar Halong Bay. Rond 12 uur kwamen we aan in Halong City. Hiervandaan vertrekken alle boten richting Halong Bay. Het is hier een komen en gaan van schepen. De voorstelling die we ervan hadden, veel jonken met zeilen, was toch iets anders dat in de praktijk blijkt. Toch zijn het leuke schepen. Na inschepen kregen we een lunch. Het landschap wat we zagen was echt fantastisch. Er zijn hier meer dan 2000 karst gebergte eilandjes. Het wordt een van de wereldwonderen genoemd wat wij ons goed kunnen voorstellen. Na een stuk varen kwamen we aan bij een drijvend dorp, waar we konden rondvaren in een kano. Dit was erg leuk. Je kon echt het gesteente van dichtbij bekijken. Na een uurtje varen weer terug op de boot om nog even te zwemmen. Het water is erg zout, zodat je er makkelijk op drijft.
Na dit waterplezier een lekker diner op de boot en nog wat drinken op het dek.
Tjerk

  • 05 Augustus 2009 - 12:51

    Dorien:

    Hallo allemaal,

    Zoals jullie zien hou ik jullie goed in de gaten. Jullie verslag is nog 'warm' en ik zit al weer achter de computer. Tja, met de kinderen uit logeren ben ik haast de hele dag 'online', omdat ik nog veel te doen heb voor school en de opleiding. Daar moet ik nu dan maar even flink mee bezig. Jullie verhalen leveren mij steeds een welkome pauze. In gedachten reis ik dan even met jullie mee....

    Groet,

    Dorien

  • 05 Augustus 2009 - 19:30

    Opa En Oma Pijlman:

    Wij hebben het druk met verslagen lezen en daar dan weer een reactie op geven.In een kano durf ik niet hoor al lijkt het mij wel leuk .Maar opa gaat het vast niet doen.Laten wij het maar bij de sloep houden.
    veel liefs opa en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vietnam 2009

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2010

Home sweet home

07 Augustus 2009

Tot ziens Hanoi

06 Augustus 2009

Onze laatste kans

05 Augustus 2009

Van de rust in de drukte

04 Augustus 2009

Halong Bay
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 78608

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: