Back to Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Back to Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Back to Hanoi

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

03 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

We zijn uit de trein gekomen en naar het City Gate hotel gelopen. Toen heb ik TV gekeken; Disney verhalen en zo. En toen gingen we douchen. Ik heb een croissant gegeten bij Highlands Coffee. Toen zijn we naar de tempel gelopen en toe gingen we naar Highlands Coffee. Toen naar een museum maar het was net gesloten en toen gingen we lopen en ’s avonds ging ik lekker eten: vis en rijst en varkensvlees en coca cola en toen gingen we naar het waterpoppenwinkeltje en zagen Buffalo Billy en toen gingen we naar het hotel en toen ging ik schrijven en slapen.
Groetjes Iris

We werden wakker in de trein. Toen liepen we naar het hotel. We kregen een kamer. Daar gingen we onze rugzakken neerzetten en even kleren wassen. Toen gingen we naar Highlands Coffee. Daar gingen we een broodje eten en drinken. Toen gingen we lopen. Later gingen we naar een tempel. Dat leek op de verboden stad in Hue.Toen gingen we naar een andere Highlands Coffee. Daar gingen we een taartje eten en wat drinken. We zouden naar een museum, maar die was dicht. Toen gingen we restaurant die was dicht. Toen gingen we naar een ander restaurant. Dat was lekker.
Groetjes Marjolein

Gistermiddag met de bus naar Lao Cai. Daar aangekomen stond een jongen ons op te wachten. We moeten de tickets aan hem afgeven en hij liep naar het station. Het duurde een tijdje en hij kwam terug. Niets met onze tickets gedaan. Dit herhaalde zich drie keer. Toen de jongen voor de derde maal terug kwam met onze tickets, werd Tjerk erg kwaad. De jongen gaf Tjerk de tickets terug en bracht ons naar het kantoor van Oriënt Express. In het kantoor was niemand aanwezig. Daar stonden we dan en nu…. Uiteindelijk kwam een mevrouw. Zij bekeek de tickets en ging naar de station. Het duurde even en ze kwam terug . We konden met de trein van 22:40 uur i.p.v. 22:00 uur en we hadden de bednummers 8, 9, 10 en 11. Ik had het sterke vermoeden dat we niet bij elkaar in de cabine lagen. Nu dat was dan geregeld, maar wat doe je van half acht tot tien uur. Een restaurantje bezoeken en nog een restaurantje. Ondertussen kwamen diverse schoenenpoetsers langs om onze schoenen te poetsen. Tjerk zei dat hij hield van vuile schoenen. Ze keken hem niet begrijpend aan en liepen weer verder. Uiteindelijk was het dan zover. We konden naar de trein. Mijn vermoeden bleek juist te zijn: we zaten niet in dezelfde cabine. Tjerk vroeg de Deense vrouw, die ook in onze groep zat, om te ruilen. Dat wilde ze wel. We gingen direct slapen, nou ja de rest wel maar ik niet. Af en toe wegsluimerend kwamen we om half 9 in Hanoi aan. We stapten uit de trein en moesten van een mevrouw de tickets inleveren. Zij werd boos omdat ik deze in mijn rugzak moest zoeken en het perron versperde. Toen ik ze gepakt had, hoefde het niet meer. We waren ongeveer 400m van het hotel vandaan, dus een taxi was niet nodig. Het duurde maar eventjes voordat we een kamer toegewezen kregen. Nadat Tjerk en ik onze tassen verzameld hadden en Marjolein en Iris TV gingen kijken, was het tijd om de was te doen in een OMO-sopje. Bruine drap kwam van onze kleren. Na het douchen zijn we naar Highlands Coffee gegaan voor een heerlijk ontbijt. Daarna gingen we naar de tempel of literature. Hier zagen we stenen schildpadden met daarop een soort grafsteen waarop Chinese tekens licht zichtbaar stonden. Een symmetrisch aangelegde tuin en een tempel waar Boedda in zat. Daarna gingen we naar het legermuseum, maar dat was opeens gesloten. Daarna zouden we lekker gaan eten bij een fietstaxi (cyclo) restaurant, maar deze was ook gesloten. Vervolgens zijn we gelopen naar een restaurant op de hoek, waar we al eerder voorlangs zijn gelopen. Daar hebben we heerlijk gesmuld.
Groet Lucie

• 05 Augustus 2009 - 09:59

Henk En Dorien:

Hallo allemaal,

Spannende verhalen weer. Lijkt me soms best moeilijk al die taal- en cultuurverschillen: Wat gaan ze met je tickets doen en wanneer is het tijd om boos te worden?! Ook een hele belevenis zo voor de meiden, hoor! Romee vroeg laatst nog of wij wel eens in een slaaptrein hadden gezeten, leek haar reuze interessant. Nou, jullie hebben het meegemaakt en nog veel meer bijzondere dingen!

Romee, Mauk en Len zijn nu logeren bij opa en oma, maar vrijdagavond haal ik ze weer op, zodat we zaterdag rond de middag jullie welkom kunnen heten.

Groeten van Henk en Dorien

• 05 Augustus 2009 - 13:43

Sjors En Petra:

Hallo allemaal,

Na 4 weken je kleding pas wassen is het wel logisch dat er drap vanaf komt:):)
    Gelukkig is alles nog goed gekomen dat jullie met de trein van 22.40 uur mee konden en de aardige Deense mevrouw haalde de boosheid al weer weg zodat jullie toch bij elkaar konden zitten. Hier is het weer heerlijk 25-30 graden.Veel plezier nog.
    Zonnige groetjes Sjors en Petra

• 05 Augustus 2009 - 19:41

Opa En Oma Pijlman:

Tjerk wij hebben je nog nooit kwaad gezien.Maar bij Giethoorn rechtsaf kom je op de beulaker hoor Tjerk.Lucie ik meende dat ik je een goed voorbeeld had gegeven om op tijd de kleren te wassen.Gelukkig is er straks de wasmachine weer.want vies is niks voor jou.Ga nu nog even naar de verhalen van de zeilers in Wales kijken
    doei opa en oma