slippery not only when wet - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu slippery not only when wet - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

slippery not only when wet

Door: Marjolein, Iris enTjerk

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

02 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

We hebben lekker geslapen bij de bergfamilie. Het ontbijt was lekker; het waren pannenkoeken. Toen gingen we lopen. Ik had twee meisjes want ik gleed heel snel uit. We gingen door de rijstvelden. Dat was spannend. Later gingen we over bamboestokken, want er was geen grond bij dat stukje van het rijstveld. Ik gleed heel vaak uit. Toen gingen we lunchen. Toen gingen we nog een heel klein stukje lopen. Daar was het busje. Die bracht ons naar het hotel. Later gingen we eten. Later gingen we met een busje naar het station. Daar gingen we om 23:00 uur weg.
Groetjes Marjolein

We hebben 4 km gelopen. Het was eng want het was glibberig want ik dacht dat mama viel omdat ze pijn aan haar knie had. En toen gingen we over een waterval. En toen gingen we met een busje naar het hotel. En toen gingen we eten en toen gingen we naar de speeltuin. En toen gingen we in een busje naar de trein. In een nachttrein waar je in kon slapen. Toen gingen we met de trein naar Hanoi over de Love-brug.
Groetjes en kusjes van Iris

Good morning, en dat om 5 uur in de ochtend. Alleen is het bedoeld voor een aantal mensen uit maleisië. Maar je wordt dan toch wakker. Even snel naar buiten gekeken. Ziet er prachtig uit. Geen regen, dat is wel een verandering. Maar goed, toch nog even een uurtje geslapen. Daarna even van een douche genoten. Na een pannenkoeken ontbijt met suiker en honing en de onvermijdelijke overheerlijke malaria pil, gaan we op pad. We werden al weer opgewacht door een hele batterij Hmong vrouwen. Vandaag is het ongeveer 4 km lopen, maar het is dalen en stijgen. In het begin was het al redelijk glibberig, maar daarna ging het beter. We hebben een prachtige route dwars door de rijstvelden. Maar hier zijn de paden niet zo breed, dus voor onze toch iets bredere voeten is het af en toe dwars op de paden. En dat is bijna evenwichtsbalk balanceren. Ja Romee, we kunnen straks met z'n allen voltige met je doen. Maar ja, om het fototoestel droog te houden, kies ik er af en toe toch voor om dan maar een nat voetje te halen. Maar goed, de sokken en schoenen waren nog redelijk nat van gisteren. Net voor de lunch glibber ik toch onderuit. Maar ja, ziet er wel spectaculair uit, zo´n modderpak. En ja, beste lezers, dit voorbeeld kreeg navolging. Lucie wilde het ook even proberen. Missie 100% geslaagd. Na de lunch nog ongeveer een kwartiertje naar de weg gelopen en daarna met een busje terug naar het hotel. Hiervandaan gaan we straks om 5 uur terug naar het station, om de nachttrein naar Hanoi terug te nemen. Tot morgen.

Tjerk

• 02 Augustus 2009 - 12:25

0pa En Oma Pijlman:

Fijn dat je Lucie het goede voorbeeld geeft.Maar dat ze het opvolgd daar kan ik met mijn verstand niet bij.
    groetjes opa en oma.

• 02 Augustus 2009 - 14:04

Fam. Heideman:

Hallo,

Tjerk en Lucie, behalve vieze kleren alles heel gebleven; botten, spieren en camera???
    We hebben een paar dagen geen mail gekeken, omdat we eigenlijk pas maandag weer een verslag hadden verwacht. De verbindingen zijn daar blijkbaar toch beter dan jullie gedacht hadden(?)
    Wat heerlijk, zo'n actieve tocht met z'n allen. Het zal je conditie in ieder geval zeker goed doen, al is het op het moment zelf misschien af en toe flink afzien. Is het voor jullie ook een beetje te doen, Iris en Marjolein? Zo te lezen zijn jullie in elk geval goed overeind gebleven. Misschien mogen jullie wel een keer mee naar voltige, maar met Tjerk en Lucie wordt het vast niks!

Groetjes van Dorien

Hallo Marjolein en Iris,

Ik mis jullie erg, want ik heb veel zin om weer met jullie te spelen. Fijn dat jullie volgende week weer thuis komen.
    Fijne vakantie nog verder.

Liefs van Romee

Ook groeten van Henk, Mauk en Len

• 03 Augustus 2009 - 19:48

Fam Verburg:

FF een berichtje uit Alphen nadat we zelf net weer terug zijn uit Zweden. Jammer dat we nu pas kunnen meegenieten maar we hebben het hele verslag gelezen en alsnog genoten van de verhalen over slijmballen soep en het wandelen in de bergen. Ook zijn we benieuwd naar de nieuwe kleding! Wellicht zijn jullie nog in Hanoi of al onderweg naar Nederland.... In ieder geval nog veel plezier gedurende de laatste vakantie momenten.... We hopen snel de foto's te kunnen bewonderen!!! C U snel!

• 04 Augustus 2009 - 09:22

Opa En Oma Vd Schaaf:

hallo vakantiegangers.jullie zijn maar waaghalzen,opdie glibbererige paden.Fijndat de tocht fantastisch was en dan waag je weleens een glibberige uitglijder .met tante Jelske is de toestand nog zorgwekkend.Liefs van opa en oma.