Tom Tom is de weg kwijt - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Tom Tom is de weg kwijt - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Tom Tom is de weg kwijt

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

26 Juli 2009 | Vietnam, Hué

We gingen vroeg uit bed. Toen kwam de bus voor Hue. 4 uur later kwamen we in Hue. We gingen naar de verboden stad. We zagen daar een echte olifant. We hebben hem oliebollie genoemd. Toen gingen we naar het restaurant met een cyclo naar een ander restaurant. Dat was een ander restaurant. Dat was een fout restaurant. Later gingen we met de taxi naar het goede restaurant.
Groetjes Marjolein

Ik heb in de bus gezeeten naar de verbodestad. Jullie weeten misgien niet wat dat is maar dat is een stad met draaken en slangen en keetels en daarna gingen we op een fiets met voorop een stoel en daar gingen we op en ze bragten ons naar een Vietnamees restaurant maar we moesten naar een Japans restaurant.
Groetjes van Iris

Tuut tuut de wekker van Tjerk gaat. Het was half 7. Douchen, inpakken en daar stonden we al, om 7 uur bij de receptie. De bus komt pas om kwart voor acht. De bus kwam op tijd en de laadden de spullen onderin de bus voor een rit van 4 uur naar Hue. Verschillende landschappen passeerden we. De zweetdruppeltjes begonnen te verschijnen; de airco deed het waarschijnlijk niet goed. Om 12 uur kwamen we aan in Hue. Zoals altijd worden we bestormd door mannetjes of we in hun hotel willen komen of dat ze ons met een brommer naar het hotel kunnen brengen. Dat geldt in het bijzonder voor Tjerk en mij, maar Iris en Marjolein worden vergeten. Maar met een groter wordende tassenhoeveelheid is een taxi een beter alternatief. Aangekomen bij het hotel hebben we eerst een lunch genuttigd en daarna konden we naar onze kamer die in orde was gebracht. Daarna zijn we naar de verboden paarse stad (citadel in citadel) geweest en tijdens die tijdens de oorlog behoorlijk gebombadeerd was. Er waren veel ruines en men is nu bezig om dit weer op te bouwen. Op het plein voor de verboden stad was men bezig met vliegeren. Ook Iris en Marjolein wilden dit graag doen. Na onderhandelen over de prijs hebben we vliegers maar is de wind gaan liggen. Jammer! Het was ondertussen weer tijd om te gaan eten. We hielden 2 fietstaxi's aan. Na uitgelegd te hebben waar we naar toe wilden, gingen zij fietsen. Het was een leuke tocht, maar we moesten toch een rivier over (dachten we) en opeens waren we er. Bij een leuk Chinees restaurant in een buitenwijk van Hue. Na bestudering van de kaart met slechts een menu waar veel gerechten opstonden, besloten dit niet te gaan eten. Maar daar stonden we in de middle of nowhere waar alleen brommers en fietsen te zien waren. We liepen naar een grotere straat om te hopen dat er een taxi langs zou komen. Een vriendelijk meisje bij een winkel belde voor ons een taxi, die ons naar het Japanse restaurant bracht. Het eten was heerlijk. Vervolgens zijn we naar het hotel gelopen en hebben nog een spelletje gedaan.
Groet Lucie

• 27 Juli 2009 - 07:58

Opa En Oma Pijlman:

Denken jullie wel om je rug met zoveel tassen?Wij zijn een rondje door het natuur gebied gevaren bij Belschutsloot nog nooit geweest wel op de schaatsen.
    DOEI!!!

• 27 Juli 2009 - 08:45

Dorien En Familie:

Hoi allemaal,

Heerlijk om die verslagen van jullie te lezen. Het lijkt me geweldig. Hier is het nu ook weer heel mooi weer, maar we zweten vast niet zo hard als jullie! Hoewel... Henk is alweer echt aan het werk!!!

Wanneer krijgen we foto's van het gouden uur te zien? Mooie kans om in de praktijk te brengen wat je geleerd hebt, Tjerk!

Veel plezier nog.
    Groetjes van ons allemaal.

• 28 Juli 2009 - 08:17

Pijlmannetjes:

Heb jullie verslag gelezen tot nu toe.
    Erg leuk om te lezen en te zien waar jullie zijn en hoe het daar is.
    Wij maken ons op voor Wales(helaas iets minder zonnig weer)
    groetjes van de Pijlmannetjes

• 28 Juli 2009 - 10:24

Willemien:

Dag Familie van der Schaaf!

Wat is het een mooie reis tot nu toe! Ik geniet van alle verhalen en foto's.
    Lucie ik ben benieuwd naar je kleding. Wel aandoen als je weer naar Groningen gaat! Of is het een feestjurk voor 18 februari?!
    Een hele goede reis verder!
    Groet, Willemien

• 28 Juli 2009 - 13:12

Opa En Oma Vd Schaaf:

Leuk dat we weer even een praatje met jullie konden maken.Fijn dat alles goed gaat.Hopelijk valt het met de knie mee.Het weer is bij ons wat onstabiel.Temperatuur is goed.Groetjes uit Bakkeveen

• 25 Maart 2014 - 13:56

Eva:

hoi ik wil graag een vrinddin of zo iets oke doei cina