Aapjes kijken - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Aapjes kijken - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

08 Augustus 2010 | Maleisië, Sepilok

Hoi,
Ik was bij het vliegveld. Dat was niet leuk want het was erg vroeg, want ik moest om half 5 opstaan en toen gingen we met de taxi naar het vlietuig naar Zeepilok. Toen ging ik naar het Oerang Oetang park en zag ik een aap en toen ging ik zwemmen en toen ging ik weer naar het oerang oetang park en toen ging ik weer zwemmen en toen ging ik eten en toen slapen.

Iris

Hoi apen en aapjes,
Vandaag om half 5 opgestaan en daarna met de taxi naar het vliegveld. Ingescheckt en door de douane. We moesten even wachten. We mochten aan boord bij Air Asia. Kkkoud! Ik had het geluk dat ik een sjaal bij mij had, die had ik over mijn benen gelegt. We kwamen aan in Sandakan. Met de airporttaxi naar het jungle resort. We aten een ontbijtje en gingen naar het Orang Utan park. Het was voedertijd toen kwam er een moederaap en een babyaapje op de buik van de mama. Maar zij liet het babyaapje niet echt goed zien. Daarna gingen we een stukje lopen. Toen we bij het eind waren kon je niet verder en moesten we terug lopen naar de uitgang want het park ging dicht. Maar toen zagen we mamaaap met baby. Zo dichtbij!!! Kkklik zei het fototoestel. Toen liepen we naar de uitgang en liepen terug naar het resort en Iris en ik gingen zwemmen. Toen gingen we terug naar het park. We liepen naar de voederplaats en toen kwamen mama en babyaap eten en plotseling kwam er een mannetje aan. Toen gingen mamaap met het mannetje vechten. Toen kwamen ze niet meer terug. Toen gingen we naar de filmzaal. De film ging over een babyaapje dat als huisdier werd gebruikt. Dat vond ik zielig. Ik heb net gegeten. Ik ga nu slapen

Groetjes Marjolein

Om half 5 ging de wekker. Even snel gedoucht en toen stond de taxichauffeur al klaar om ons naar het vliegveld te racen. Zijn snelheidsmeter deed het niet, maar gezien de tijd die we er over gedaan hebben… Om 7:05 uur vlogen we met Air Asia naar Sandakan. Daarna namen we de taxi naar het Sepilok Jungle resort. Nadat we de rugzakken hadden achtergelaten bij de receptie snelden we ons naar het Orang Oetan rehabilitatie centrum waar om 10 uur de apen werden gevoerd. We zagen eerst één orang Oetan en daarna een vrouwtje met een klein babytje banaantjes eten. Daarna gingen we nog een stukje lopen over de Birdtrail. Buiten een mooie kever, prachtige zwammen, grote mieren hebben we niets bijzonder gezien. Het bleek een pad te zijn waarover je zowel de heen als terugweg loopt. Maar daar plotseling in de boom zagen we de moeder aap met het babytje, nog geen 3 meter bij ons vandaan. Tjerk en ik wisten niet hoe snel we moesten foto’s maken en video-en. Hopelijk zijn deze straks goed gelukt. Omdat het park gesloten was van 12 -14 uur konden Marjolein en Iris een duik nemen in het zwembad.Om half 3 waren we weer terug in het park zodat we 15 uur opnieuw te zien hoe de apen gevoederd worden. Moeder en babytje kwamen al snel naar de plek en toen een mannetjes aap verscheen en voor de moeder ging hangen werd zij heel boos en gingen ze vechten. We hebben ze niet meer gezien. Als laatste hebben we een mooie film gezien hoe men aapjes die worden opgevangen, na lessen in klimmen, eten, etc. weer terug worden gezet in de natuur. Het zwembad was nog open dus Marjolein en Iris trokken snel hun zwemkleding aan om verkoeling te zoeken in het zwembad. Daarna zijn we gaan eten in het Banana restaurant.

Xxx Lucie

  • 08 Augustus 2010 - 16:22

    Fam.Piekema:

    Héhéhé eindelijk een foto van Tjerk,en wat voor een foto? Tjerk heb je het koud met het bontkraagje om het staat je trouwens wel schattig!
    Leuke verhalen. Marjoleine en Iris lekker weer gezwommen.
    Wij beleven niet zo veel al jullie. Lieve groetjes, Sjors, Petra en Sam

  • 08 Augustus 2010 - 16:57

    Opa En Oma Pijlman:

    Fijn dat je er nog bent Tjerk en dat pak staat je prachtig.Marjolein en Iris jullie kleding was ook mooi hoor.Weer genoten van de verhalen en de kiekjes.Tot een volgende klets partij.
    Veel liefs opa en oma

  • 08 Augustus 2010 - 19:57

    Henk:

    Dat klinkt niet verkeerd: aapjes kijken, zwemmen, aapjes kijken, zwemmen, eten, slapen! Hebben jullie ook die gegrilde varkenskopjes gegeten die op de foto staan? Ik kijk vandaag voor het eerst op jullie site; wat hebben jullie al veel gedaan en gezien zeg! Erg leuk lijkt me. Veel plezier samen!
    Groet Henk

  • 09 Augustus 2010 - 08:17

    Patrick:

    Hoi,

    Ik zie jullie veel schrijven over het eten. Volgens mij is dat echt fantastisch. als ik de foto's zie, loopt het water in de mond.

    p.s. Tjerk, Wat had jij in Miri onder je jas bij de douane? Toch geen illigale cd's?? :-)

    gr. Patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Sepilok

Maleisië 2010

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2010

Warm welkom

20 Augustus 2010

Say goodbye

19 Augustus 2010

De laatste pitstop

18 Augustus 2010

Een natte dag

17 Augustus 2010

Van koud naar warm
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 79060

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: