Op naar de top - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Op naar de top - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Op naar de top

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

10 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Hallo iedereen,
 
Vandaag was het zoals gewoonlijk opstaan, aankleden en ontbijten. De lunch is gesmeerd en ingepakt. Klaar om te gaan. Toen we gingen we naar een kabelbaanstation en deden onze bergschoenen aan en ritsten onze afritsbroekdeel weer aan elkaar. Rugzakken op onze ruggen en we liepen naar binnen in het kabelbaanstation. Mama betaalde en we kregen kaartjes. Toen gingen we van station Ghiaccio naar het 1e station Col Druscier – 1778 m, even overstappen die naar het 2e station ging Ra Valles 2475 m. Vanf het 2e station Ra Valles overstappen naar het 3e station Tofana di Mezzo. De reizen met de kabelbanen waren erg mooi, apart. Bij Tofana di Mezzo gingen we kleine stukjes klimmen, maar eerst foto’s maken. Papa maakte de meeste foto’s. Mama, Iris en ik pakten heel veel stenen, die we mooi vonden. Het was echt een sprookjes uitzicht. We zagen ook de échte bergbeklimmers met touw, helmen en allemaal andere stpullen. Later gingen we klimmen naar de top van de berg. Dat was erg leuk, maar het waren wel gote stenen. Ik had een waterflesje in mijn rugzak en toen ik omhoog ging viel het flesje. Maar daar kon je niet meer bij, want hij lag aan de rand en anders viel je zelf naar beneden. Even weer foto’s maken en brood eten. Weer beneden klimmen, dat was vervelender dan naar boven. In het station  wat drinken en weer naar het 2e station. Daar onze koekjes eten. Hup naar het 1e station, Bij het 1e station tafelvoetbal spelen, dat was erg leuk maar kon beter scoren dan keepen. Toen weer naar het station. De auto in, even een ventiel halen voor het gastoestel, boodschappen doen. Weer terug op de camping. We gaan zo barbecuen en Iris is aan het zwemmen.
 
Groetjes en xxx-jes
 
Marjolein
 
Hello
 
We zijn vroeg opgestaan, eten en weg. We beklimmen de berg waar we tegenaan kijken. We rijden naar de kabelbaan en roets, roets. We zijn er . Overstappen en weer weg, weer overstappen en eindelijk we zijn er. Maar nog niet op de top. We lopen en knippen veel plaatsjes. We zien veel mensen die de berg opklimmen. Dat is knap. We klimmen die berg ook op. Ja, dat is stijl. We zijn er, tussendoor zien we een bordje met Franco, die is daar naar beneden gevallen en dus dood. We zien het kruis. Knip, knip. We zoeken wat stenen voor herinderin. We gaan terug en papa en mama gaan boodschappen doen. We gaan lekker eten en slapen.
 
xxx
 
Iris
 
Mijn hoofd duw ik dieper in mijn slaapzak. Ik heb het koud, mijn armen en voeten. Langzaamaan sluimer ik weer weg. Om 7:00 ben ik wakker en sta op. Tjerk maakt koffie en haalt broodjes. De meiden moeten wakker worden gemaakt. De berg waar we op uitkijken op de camping gaan we bezoeken. Met een kabelbaan gaan we naar boven. De mevrouw die de kaartjes verkoopt kijkt me aan en vraagt of ik wel iets bij me heb voor boven. Ik sta gekleed in hempje. Ik trek een shirt over het hempje aan. Bij elk tussenstation moeten we uitstappen om vervolgens in een nieuwe gondel te stappen. We komen boven aan op 3191 m. Een prachtig uitzicht, het is helder en we kunnen ver zien. We zien overal bergen, wat zijn ze fraai opgebouwd (in lagen) en sommige stukken compleet weggesleten. Af en toe verdwijnen de toppen in de wolken. We lopen een stukje en het laatste stuk klauteren we naar boven. We zullen de top halen, 3244 m! We eten een broodje. Genieten van het uitzicht en gaan dan terug naar kabelbaanstation. Bij het volgende station stappen we uit. Ook hier kijken we rond. Prachtig. We nemen de kabelbaan naar het volgende station. We kijken ook hier rond en zien bij een voetbalspel en ligstoelen staan. Marjolein en Iris storten zich op het voetbalspel. Ik ga in de ligstoel liggen, maar de zon verdwijnt al snel. Tjerk en ik doen nog een paar potjes mee en dan besluiten we naar het laatste station af te reizen. We kijken neer op de bobsleebaan, die in 1956 tijdens de Olympische spelen gebruikt werd. We stappen uit. Tjerk en ik gaan nog even boodschappen doen en rijden daarna terug naar de camping. Iris gaat nog even zwemmen en wij maken ondertussen het eten klaar. Na het eten koelt het snel af en we zetten de kachel in de tent aan. Heerlijk. Uit voorzorg neem ik alvast sokken, vest en lange broek (ik heb er ook al een aan) mee    
 
Kus
 
Lucie

  • 11 Augustus 2012 - 16:58

    Oma Pijlman:

    Hallo Tjerk,Lucie,Marjolein en Iris

    Wat een prachtig uitzicht hadden jullie daar op de berg.
    Op de nieuwe bergschoenen gaat het natuurlijk veel beter Marjolein.
    Iris neem je ook een paars vest voor mij mee.Ik vind paars ook mooi hoor.
    Hier vandaag ook niet erg warm maar ik hoef nog geen kruik mee naar bed.
    Elke dag dat lekkere eten dat lijkt mij ook wel wat maar hoe krijg ik al die kilo"s er weer af.
    Vanavond eet ik Marjolein en Iris hun favoriete kost.
    Gaan jullie van de winter op skien zeker.
    Maar goed sparen dan lukt het wel.

    Groetjes uit een bewolkt Wolvega

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Cortina d'Ampezzo

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 78919

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: