Als blikken konden doden..... - Reisverslag uit Venetië, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Als blikken konden doden..... - Reisverslag uit Venetië, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Als blikken konden doden.....

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

19 Augustus 2012 | Italië, Venetië

Heeey lieffies,

Vandaag lekker geslapen terwijl papa de luchtbedden leeg draaide maar toen lagen Iris en ik  nog te slapen. We gingen ons aankleden en daarna ontbijten. Alles uit de tent gehaald en een beetje opgeruimd in de tassen,kratten enz. We maken de scheerlijnen en andere lijnen los van de haringen. We halen de haringen uit de grond en papa maakt de lijnen meteen kapot met een zakmes. We duwen de tent plat,halen de tentstokken eruit. Het tentdoek, het zeil en de tentstokken gooien we weg in de vuilnisbak. Maar mensen zeggen er van alles van in het Italiaans. Alles in de auto gedaan,we rijden naar de receptie en betalen. We reden 2 uur en kwamen bij het vliegveld van Venetië. Auto geparkeerd, even wat eten+drinken en een kaartje kopen voor de bus. Met de bus naar het piazzale di Roma. Vanaf daar 5 minuten lopen naar het hotel Dolomiti. Inchecken, spullen neerzetten in kamer 35, informatie verzamelen en een kaartje kopen voor de boot. We lopen het hotel uit en eten een ijsje, ik had smurfenijs, kitkat en watermeloen. Jammie voor deze zoetekauw. We liepen allerlei straatjes in en uit met mooie, leuke winkels. We kwamen bij een horlogewinkel voor Iris. Iris kiest een fel roze bandje met een apart klokje en neemt nog een fel geel bandje. We lopen verder naar het San Marco plein, maken foto’s en nemen de boot naar het Lido. We eten daar, ik neem pizza Magherita. I love pizza’s!!!!! We nemen de boot terug,het duurt heel erg lang en we zweten heel erg. We zijn uitgestapt,nemen een fles water mee en lopen naar het hotel. Daar douchen we en gaan slapen. Het is hier echt warm!

Doei en kiss,
Marjolein

Hoi,
Vroeg opstaan,papa laat mijn luchtbed leeg lopen,terwijl ik er op lag,niet aardig!he’ waarom eigenlijk,we gaan naar... Venetië!!! We kleden ons aan.we gaan de tent hier laten dit is de 4e dat we er mee kamperen nu moeten we afscheid nemen,snik snik.ik maak het tent journaal.haha! we  rijden weg en hebben ook de stoelen weg gegooit, En wie zit er weer in de prulliebak te graaien volgens papa de burgemeester volgens mama de burgemeester van de camping en marjolein de directeur van de camping en mijn mening over die man de directeur van het nieuwsblad. Hij is iemand die alles moet weten en overal heen komt als er iets gebeurt zoals de mensen uit nederland die auto werd opgehaalt door de wegenwacht en hij stond daar in zijn bolle buik met zijn joggin broekie, haha! We rijden weg en rijden naar rappa pappa...Venetië. We parkeren op venice airport. We eten een broodje en gaan met de bus naar het hotel. Het heet Dolomiti en zo hete de camping ook en dus geeft het geluk. We krijgen de sleutel nr.35, we doen de deur open en ik ren op het voetenbadje en doe me voeten eronder omdat het zo warm is ca.35 graden pfff!! We gaan nog wat lopen en wooh wat een mooie maskers voor carnaval. Ik zie een super mooi horloge, ik neem een roze met een klokje die je eruit kan halen het bandje is namelijk van rubber, voor 6 euro kan je nog een bandje zonder klokje kopen en dat doe ik. Ik neem geel want groen heb ik al thuis. Nu ben ik doemar kleuren mens haha!! We gaan eten kopen water en gaan nog ff douchen en lekker slapen.

xoxo Iris
p.s.xoxo=kusje knuffel kusje knuffel

Tjerk en ik staan gelijktijdig op. We laten onze luchtbedden leeglopen en rollen de slaapzakken op. Tjerk snijdt de scheerlijnen van de tent door. Het is nu tijd dat Marjolein en Iris wakker worden. Tjerk trekt de stoppen uit hun luchtbedden. De meiden zijn nu kwaad, maar staan wel op. Ik vouw hun luchtbedden op en rol eveneens de slaapzakken op. We leggen ze in de auto. We eten nog een broodje in de tentWe leggen een schildersplastic buiten en zetten daar alle spullen op. De burgemeester van de camping komt langsgelopen en gaat weer voor z’n eigen camper zitten. We laten de tent zakken, halen de buizen eruit, vouwen de tent  en het onderzeil op en gooien alles in de container. De burgemeester en 3 wethouders staan erbij en zeggen tegen Tjerk in het Italiaans dat het er naast gelegd moet worden. Tjerk haalt z’n schouders op “ik niet begrijpen” en propt de rest er ook in. De heren zijn kwaad. De vrachtwagen die elke dag langskomt, komt al aangereden. Krrr, we horen de aluminium buizen kraken. Dag tent, die ons veel plezier bracht. Dag tent, die ons de laatste 2 keer in de steek liet met regen. De burgemeester gaat weer op zijn stoel zitten en de wethouders lopen terug naar hun onderkomen. Gelukkig weten ze op dat moment nog niet wat er nog gaat komen. We ruimen de spullen op in de dakkoffer en de auto. Het scheelt dat een hoop niet meer meegaat. Ik loop naar de douches. Tjerk loopt naar de container en gooit de stoelen ook weg. Weer is de burgemeester boos. Tjerk stapt in de auto en rijdt richting douches. Als ik de doucheruimte uitkom, zie ik de burgemeester de stoelen uit de container halen. Z’n 3 secundanten staan er ondertussen ook bij en kijken naar onze auto. De stoelen hebben gelukkig het einde gehaald, want ze zaten met ducktape aan elkaar geplakt, touwtjes om de stoelpoten bij elkaar te houden. Ik hoop dat de burgemeester erop gaat zitten en dan heel hard op zijn dikke bips valt. Jammer dat zien wij niet meer. Tjerk start na de opfrissing de auto en we rijden naar Venetie. De auto parkeren we op het San Marco vliegveld. We eten een heerlijk broodje en kijken hoe we naar Venetie kunnen. We gaan met de shuttlebus, die stopt op Piazzale Roma. Hier vandaan is het 5 minuten lopen naar hotel Dolomiti, waar we de komende 2 nachten verblijven. We droppen onze spullen en gaan op pad. Het is erg heet. We kopen eerst een ijsje voor de verkoeling. We lopen weer verder langs winkels met prachtige maskers en glazen vazen, beelden, etc. Ondertussen hebben we dorst gekregen, we nemen iets te drinken. We lopen verder naar het San Marco plein. Vanaf daar nemen we een watertaxi naar het Lido, waar we ook lekker gaan eten: pizza en lekkere salade. Daarna nemen we de watertaxi terug. Het is een lange rit en het zweet druppelt van ieders gezicht. Tjerk koopt een fles water, want dorstig weer is het wel. In het hotel aangekomen, nemen we allemaal een douche. Mmmm. Heerlijk! En gaan slapen.

Groet

Lucie

• 23 Augustus 2012 - 09:03

Oma Pijlman:

Dat jullie goed op kunnen ruimen wist ik al maar om daar een burgemeester bij te hebben is nieuw voor mij.
    Jammer dat je niet het tafereeltje met de stoelen konden zien.
    Marjolein en Iris waren niet weer bij gekomen van het lachen.
    Ze zullen jullie wel domme Hollanders vinden in crisistijd hi hi.
    Marjolein en Iris wat een stoute papa die zo maar de luchtbedden leeg laat lopen.
    Hoe komt het met al die ijsjes meiden dat wordt straks afkicken.

liefs oma pijlman

• 23 Augustus 2012 - 13:24

Mari:

Hoi allevier,

DAt was een mooie uittocht van de camping :), haha.
    Goed om te horen dat juillie veilig in Venetië zijn aangekomen.
    En het weer is daar net zo als afgelopen weekend in NL. Vanuit ons nu weer wat koelere kikkerlandje kunnen we ons er toch in verplaatsen, hier was het minstens 36 gr in de schaduw, gewoon niet te harden. Er was geen kip op straat of in de tuinen, pas tegen etenstijd kwam er weer leven buiten.
    Geniet van al het prachtige en spectaculaire dat Venetië jullie te bieden heeft met het bijbehorende weer!

Tot volgende week!