Afgeschoten in een capsule naar 3000 m - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Afgeschoten in een capsule naar 3000 m - Reisverslag uit Cortina d'Ampezzo, Italië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Afgeschoten in een capsule naar 3000 m

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

17 Augustus 2012 | Italië, Cortina d'Ampezzo

Slapen en ontbijten en in de auto. We gaan lopen. Eerste keer met voetjeslift. We zijn er nog niet helemaal. We gaan nog een keer, maar dan in een capsule. Ik ga met papa. Eigenlijk is het een lang ding waar je met z’n tweeën in kan. Haha. Gaaf! We moeten eruit. Dan gaan we een trap opklimmen tot je gezekerd moet worden. Dat moet al snel. We bekijken mensen. We lopen terug en eten een broodje, kaas en chocopasta en papa salami en chocopasta. We gaan nu terug. Marjolein en papa en ik met mama. We zijn beneden maar nog niet helemaal. We gaan helemaal lopend naar beneden. Een paar keer pffen en je bent er. Niet zo moeilijk. We eten een ijsje en gaan thuis eten en slapen.

xxx

Iris

Ciao iedereen,

Opstaan, douchen, aankleden en hup ontbijten. We gignen de auto in, papa en mama bsloten om met de kabelbaan naar de berg Cristallo te gaan. Iris en ik vonden dat heel erg leuk om met de kabelbaan te gaan. Dus reden we  daar heen en we trokken allemaal onze bergschoenen aan. We liepen naar de kassa en mama betaalde. Met z’n vieren op de stippen staan en hup daar kwam het karretje. We genoten van het mooie uitzicht en de tocht. Mama filmde en papa maakte foto’s. Toen liepen we naar de volgende kabelbaan, mama betaalde weer. Dit kabelbaankarretje was een soort capsule, waar je met z’n tweeën in kon. Iris en papa gingen samen, mama en ik gingen samen. Het instappen was raar, je moest rennen, dan een ijzeren stang pakken en dan was je binnen. Het uitzicht was prachtig en je zag mensen naar boven/beneden lopen. Dat was erg moeilijk omdat het erg steil ging. We hadden veel respect voor die mensen. Papa maakte foto’s. We aten onze broodjes en gingen weer naar beneden met de capsule, nu ging ik met papa. Vanaf daar gingen we naar de parkeerplaats lopen. Dat ging erg makkelijk. In Cortina boodschappen doen en een Eastpak rugzak gekocht. Ga zo zwemmen met Iris.

Liefs,

Marjolein

Tjerk en ik staan op. De zon schijnt prachtig op de bergen. Onder het genot van een kop koffie zitten we er naar te kijken. Ik verzamel de was en zet de wasmachine aan. Ruim een uur later haal ik de was op en hang ze neer. De witte onderbroeken waren licht oranje geworden. O ja, van mijn oranje nachtpon waarschijnlijk, die ik thuis in de zwarte was mik. Zonde. Marjolein en Iris ontwaken en we gaan ontbijten. Iris roept: “Mama, Marjoleins luchtbed is nat”. Ik haal het luchtbed eruit en leg het in de zon. We voelen de slaapzakken.... droog gelukkig. Het luchtbed van Iris leggen we in de slaapcabine van Tjerk en mij. We halen de slaapcabine omhoog en knijperen deze hoger vast, het water is door het plastic gegaan wat we om de cabine hadden getrokken. We halen het plastic weg en drogen de grond. Vandaag kan dit zo prima drogen. Als het luchtbed van Marjolein droog is, brengen we de spullen in de auto en gaan we weg naar een berg. We nemen een enkele reis kabelbaan naar boven. Boven gekomen kopen we een retour voor een andere kabelbaan. Het zijn capsules waar je in moet staan. Tjerk en Iris staan op de rode stip. Eerst moet Iris erin en daarna Tjerk. Daarna zijn Marjolein en ik aan de beurt. We stappen achter elkaar in en wiebelen naar boven. Wat fantastisch. Onderweg zien we mensen zwoegen naar boven, 2 stappen voorwaarts, een terug door het grind. Op de berg Cristallo aangekomen, hebben we weer een prachtig uitzicht naar alle kanten. We lopen wat rond, eten een broodje en nemen de capsule weer terug. Vanaf het station lopen we naar beneden. Iris en Marjolein hebben de spurt erin. Tjerk en ik lopen rustig, maken foto’s en filmen. Beneden aangekomen, hebben we wel drinken en een ijsje verdiend. We zitten een kwartier te wachten bij een restaurant en niemand komt langs. We stappen op en rijden naar Cortina. We doen een paar boodschapjes en kopen een ijsje. We rijden terug naar de camping. Marjolein en Iris gaan nog even zwemmen. Tjerk en ik trekken een schildersplastic over de grond, hangen de slaapcabine weer terug en met knijpers zetten we het plastic vast. Daarna ploffen we  op een stoel neer voor de tent met een biertje en wijntje en maken het eten alvast klaar. Daar komen Marjolein en Iris weer aan. We eten en daarna gaan we nog even badmintonnen totdat ik het pluimpje niet meer zie. We drinken koffie, lezen een boekje en gaan daarna slapen.

Groet

Lucie

• 18 Augustus 2012 - 16:58

Sjors En Petra:

Hoi voor de 2e keer allemaal voor vandaag,

Iris het is maar een korte Pfff en niet meer zo lange Pfffffffffffffff als in jullie 1e vakantieweek want dan was het heel lang PFFFFFFFFFFFFFFF voordat je boven/beneden was.
    Het went snel!

Marjolein heb je de rugzak alvast voor je boeken gekocht welke thuis op je staat te wachten!

Lucie ach er zijn zat koningsdagen/feestdagen waarbij je oranje kleding kan dragen dus geen probleem!::)))
    Tjerk hoeveel foto's heb je al?

Kon je luchtbed maar zo even door het beeldscherm geven want hier is het met 30 min.droog

Groetjes,

Petra en Sjors

• 18 Augustus 2012 - 18:00

Oma Pijlman:

Hoi ruimtevaarders

Ben vanmiddag ook afgeschoten maar dan naar Munnekeburen en langs de Scheene.
    Was heel warm om te fietsen maar de natuur blijft daar mooi.
    Even gezellig kletsen met andere mensen en veel water drinken.
    Dus Lucie daar hoef je geen zorgen om te maken ik doe altijd wat je zegt toch?
    Marjolein als je nog een boekenkafter moet hebben ik help je graag.
    Iris oma neemt met dit weer ook vaak een ijsje voordat ik naar bed ga.
    Nu ga ik lekker eten een frisse salade en natuurlijk een stukje vlees.

groetjes en geniet van de laatste dagen oma pijlman

• 20 Augustus 2012 - 05:37

Opa En Oma Vdschaaf:

Hallo vakantiegangers,Wij hebben gelrzen dat jullie in Venetë goed zijn aan gekomen.Geniet van de dagen dat jullie daar zijn.leuke foto van de meiden.groetjes vanuit Bakkeveen

• 21 Augustus 2012 - 10:19

Opa En Oma Vdschaaf:

Hallo alle vier,Hier ons laatste bericht.Het was wel apart om de laaste bergtocht in een capsule naar boven te gaan.Het lijkt net of je naar de maan gaat.Zo maakt een mens nog eens wat mee.Hier wat koeler gelukkig.de warmte van het afgelopen week-end daar kunnenwij niet tegen.De warmte zit nu in Duitsland en Oostenrijk.Ik stop nu en een voorspoedige terugreis.groetjes en een dikke kus van opa en oma.