Een wagen vol geladen ..... - Reisverslag uit Poznań, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Een wagen vol geladen ..... - Reisverslag uit Poznań, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Een wagen vol geladen .....

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

20 Juli 2013 | Polen, Poznań

Dobridan mensies,

Om 5:00 ging de wekker, ik stond samen met papa als eerste op. Ik ging als 3e douchen en daarna aankleden in mijn spijkerkortbroekje en shirtje. Ik dronk de laatste melk even op en toen... Vertrokken we richting Polen, om ongeveer 6:30. We moesten vaak stoppen want de plasgeitebreier (Iris) was weer mee op reis. We aten intussen bolletjes met daarop kipfilet kaas en Gelderse worst en lekkere krentenbolletjes van de prins. Ik had 2 bolletjes opgegeten 1 met kaas en 1 met Gelderse worst. Uiteindelijk naar lang rijden en veel tol betalen kwamen we bij het hotel in Lodz. We aten daar ook, dat was rond 20:30. We kregen 2 tweepersoons kamers. Mama en papa en marjolein en ik lagen samen. Marjolein en ik gingen niet zo heel snel slapen want we waren druk bezig met gezellig kletsen, heeh wat gebeurde er werd steeds op de hotel kamer telefoon gebeld. Ik rende gelijk naar papa en mama en zei dat ze moesten opnemen want marjolein en ik wisten dan niet wat we moesten zeggen. Papa ging naar de kamer maar toen was hij weer uit ik bleef bij mama en ze lachte zich rot. Ik dacht hier zit vast wat achter. Op het laatst zat ik te denken hoe kan dit nou, wat bleek papa en mama belde steeds. Er werd ongeveer 10 keer gebeld. PAPA EN MAMA NIET LEUK!! Maar nu moet ik slapen.

Dobizenja, Iris.

Heey allemaal,

Piep, piep, piep. De wekker gaat, het is tijd om op te staan. 5:00 wakker, douchen, aankleden en spullen pakken. Nog snel even een rijstwafel eten. Half zeven reden we weg van huis. Rijden, rijden in een wagentje. We reden eerst naar Berlijn. Zzzz! Snurk, snurk. Ik heb ook heel lekker geslapen, ik viel gewoon telkens in slaap. In Duitsland gingen we even stoppen, we kregen warme chocomel. Mmm! En dan weer verder rijden. We moesten soms stoppen omdat iemand moest plassen. Bij Berlijn stonden we in de file. Toet toet! Toen reden we Polen binnen. Weer stoppen bij de Mac Donalds, smoothie fur mich. Daarna reden we naar Lodz. Daar hadden we een hotel. We gingen daar eten, het was mmm! Ga nu slapen!

Groetjes uit Polen
Marjolein

Tringggg de wekker gaat. Het is 5 uur. Tjerk staat op en Iris komt de trap af. Een voor een gaan we douchen. De wasmachine wordt nog even gestart en opgehangen. De laatste spullen worden ingeladen in de auto. Beetje duwen maar her past. Tjerk start om half 7 de auto en we rijden de oprit af. Yes, de vakantie is begonnen! Na het eerste schoonheidsslaapje is het tijd voor een bak koffie. Iris en Marjolein nemen warme chocolademelk. Mmm lekker. In de auto eten we bolletjes met kaas en gekookte worst en krentenbollen. We rijden verder. Na een tweede slaapje is het weer tijd voor het middag eten. Bij de Mac eten Iris en ik een heerlijke wrap met kip. Tjerk en Marjolein een broodje hamburger en kip. Hierna vervolgen we de weg verder. We rijden Berlijn voorbij en komen vlak voor de grensovergang in de file. Ik voel mijn ogen zwaar worden. Enige tijd later zien we een Mc Café. Het klopt, ik heb een koffiegebrek. Tjerk en ik nemen een lekkere bak koffie, Marjolein een smoothie en Iris een frappe. De snelweg in Polen is prachtig, weinig verkeer en af en toe moeten we stoppen voor een poort om tol te betalen. Om 20 uur komen we aan bij het Campanile hotel in Lodz. In het restaurant eten we en daarna gaan we terug naar de kamers. Iris komt naar onze kamer, de telefoon gaat op hun kamer. Tjerk loopt onschuldig mee. Niets aan de hand. Tjerk komt terug en belt hen weer op. Iris komt weer naar onze kamer. Ik lig gierend van het lachen in bed. Tjerk loopt met een onschuldig gezicht mee. De telefoon gaat niet. Tjerk komt terug en haalt dit nog een keertje uit. Weer komt Iris aangesneld, Tjerk gaat met haar mee. Nu moet ik bellen. Iris neemt op en ik leg de telefoon neer. Nu is het tijd om te gaan slapen. Geen grapjes meer Tjerk!

xxx Lucie

  • 22 Juli 2013 - 18:28

    Lummie:

    Hallo meiden en brave jongen.
    Papa kan het plagen niet laten maar pak hem terug hoor.
    Jullie moeten wel vroeg op staan bij mocht je uitslapen.
    Maar het was natuurlijk een mooie reis met de oogjes dicht.
    Heb Zondag de hele dag niks gedaan alleen maar lezen.
    Het was heel stil na een leuke week kwebbelen.

    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Poznań

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 79119

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: