Het enige pontje.... - Reisverslag uit Ruska Wieś, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Het enige pontje.... - Reisverslag uit Ruska Wieś, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Het enige pontje....

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

24 Juli 2013 | Polen, Ruska Wieś

Hai,

Vandaag om 9:00 uur opgestaan en zoals gewoonlijk ,let ik weer plassen. Marjolein en ik gaan er heen met ook de douchespullen. We lettengoed op want we willen niet vallen ....we lopen terugnaar de tent. Papa is er niet, hij is naar de Kaufland broodjes scoren en taart! Yeey, lekker gegeten en we zijn de auto ingedoken. Lekker rijden, even plassen. Ijsje kopen, pontje over en Seeblick here we come. Lekker ketjapkip en groente eten. Spelletjes spelen.

Bye xxx you Iris

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik om 9 uur opgestaan, papa was naar de winkel om broodjes te halen. Iris en ik pakten onze douchespullen en gingen douchen. Schoon gingen we naar de tent, toen ging mama douchen. Papa en mama kwamen tegelijk bij de tent. We gingen ontbijten. Ik at een chocobroodje en taart. Mmm! We pakten onze spullen en gingen met de auto rijden. Het miezerde en soms regende het hard. We reden naar Pisz,onderweg had ik natuurlijk geslapen dat kwam doordat ik het eerst koud had endaarna had ik het warm. We stopten bij de Kaufland en later bij de tourist information. Toen reden we verder, ik ging op mijn iPad lezen,de jongenin de gestreepte pyama van John Boyne. Later gingen we met het pontje naar de overkant.het was een mooi uitzicht! Weer verder rijden, naar Ruska Wies. Broodje kip gegeten met groente, bosvruchtenyoghurt. Nu gaan we een spelletje doen, in elk geval dat was het plan.

Veel liefs en kusjes Marjolein

Om 8 uur kijken Tjerk en ik elkaar. We stappen uit bed en Tjerk gaat douchen. Ik vouw het wasgoed op en ruim deze op. Tjerk gaat broodjes halen. Het duurt enige tijd totdat Marjolein en Iris te voorschijn komen. Ja, dat kan ook niet anders want 's avonds is het ook niet echt vroeg, hè meiden? De meiden gaan douchen en ik zet koffie. Als zij terug komen, is het mijn beurt. Als ik terug loop, komt Tjerk de camping oprijden. Er komen allemaal lekkere dingen uit de achterklep, brood, zure haringen, gebak. We eten een broodje onder de luifel. Het miezert vandaag. We besluiten met de auto een rondje te rijden. Mijn ogen worden door de warmte zwaarder. Tussen de spleetjes door zie ik af en toe de mooie omgeving. In Pisz stoppen we bij een VVV kantoor om boekjes te halen. We rijden op een klein weggetje door een mooi bos, waar konikspaarden zijn. We kijken alle kanten op, maar zien ze niet. In Wierzba kunnen we niet verder, de weg houdt op... We gaan met het enige pontje dat nog in de Mazuren vaart over. Er kunnen drie auto's op. Wij staan als eerste. Het tochtje duurt ca 10 minuten en dan rijden we het pontje af. Thuisaangekomen pakken Tjerk en Iris de hengels. Ik maak de groenten en het vlees alvast klaar voor het avondeten. Iris roept dat ze een vis heeft gevangen. Ik loop naar de steiger en ze geeft mij de hengel. Na een tijdje houd ik het voor gezien. De vissen bijten niet, maar af en toe springen ze boven het water uit. We gaan eten, daarna wassen Tjerk en ik af. Met Iris trappen we nog een balletje over. Het is nu tijd voor een bak koffie en ondertussen skypt Tjerk met de familie. We doen nog een spelletje en gaan daarna slapen.

Liefs Lucie

• 24 Juli 2013 - 22:06

RGCL:

De jongen in de gesteepte pyjama... da's een heftige oorlogsfilm toch, Marjolein? Van die jongen die nieuwsgierig is, en van kleren wisselt met een jongen van de andere kant van het prikkeldraad... Jeetje! Of vergis ik me helemaal met dat boek/film? En verder wordt er vooral heel lekker geslapen bij jullie, goed gegeten en gedouchd en lekker veel spelletjes gedaan. Helemaal goed!!! XX RGCL

• 24 Juli 2013 - 23:29

Lummie:

Hoi
    Ook hier gelukkig een stevige regenbui vanmorgen met een beetje onweer.
    Dat maakt het een beetje frisser.
    Ik word elke dag gewekt door de bouwvakkers bij de buren,die beginnen voor 7uur omdat het in de middag te heet is.Geen probleem hoor ik heb toch altijd vakantie.
    Wat ik wel mis is dat stemmetje van Iris met de vraag:oma wil je koffie dan maak ik dat voor jou ".
    Nu moet ik het zelf doen en Marjolein nu ligt mijn kika beer Mair naast mij maar die praat niet in de slaap.
    Ook mis ik met jullie het spel levensweg.
    Maar jullie verhalen zijn leuk en daar geniet ik van.
    liefs oma

• 25 Juli 2013 - 22:43

Sjors En Petra:

Hallo allemaal,

Weer een dag van puf puf voorbij zonder een druppel te gevallen,in Flevoland is woensdag en donderdag geen druppel regen gevallen nou dan spekken we de water leverancier maar,zowel Swiftercity als in Lelytown.
    Eigenlijk weinig nieuws verder.Tot de volgende keer maar weer.
    Dikke kus van Sjors en Petra

• 26 Juli 2013 - 15:08

Jan En Aneke Vdschaaf:

Hallo vakantigangersLeuke foto van iris .Wij missen de urkerklederdracht.Wat een mooi meer.Ook zagen we een zeilboot.Kun je ook bootjes huren?Iris ,opa vraagt of je dat spelletje van ik ging op reis en nam mee.....Opa kondat spelletje zo goed,vond hij zelf.Jullie hebben weer een mooie dag gehad.Gisteravond een flinke bui hier.Veel te weinigregen voor de tuin.verder gaat het goed met ons.vanmorgen een stuk gefietst.Via de mail informatie c\
    vangerda ontvangen over de reis naar g
    Griekenland.We hebben weer genoten van jullie vakantie belevenissenLiefs vanuit Bakkeveen