M en I willen opgehaald worden uit Småland - Reisverslag uit Markaryd, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu M en I willen opgehaald worden uit Småland - Reisverslag uit Markaryd, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

M en I willen opgehaald worden uit Småland

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

29 Juli 2014 | Zweden, Markaryd

Hooii,

Vandaag gingen we na het ontbijt naar de IKEA oftewel IKEA museum. Daar werd verteld over de oprichter van IKEA: Kamprad. Daarna liepen we door de tentoonstelling. Je kon zien wat ze in 1980 verkochten, in 1953 en in 1967 en nog veel meer. Daarna zouden we naar een meertje maar dat konden we niet echt goed vinden. Dus gingen we maar terug naar de camping waar ik ging zwemmen toen gingen we eten, tapas. 's avonds ging ik weer zwemmen. Toen ging ik overgooien met 3 buitenlanders,1 Noël (Switzerland), 2. Leoni (Switzerland), 3. Philip (Sweden). We praten Engels tegen elkaar. Van 18 tot 20:30 uur was ik met hun aan het zwemmen, overgooien en lummeltje doen. Daarna ging ik eruit en douchen. Daarna schrijven en slapen.

X Iris

Heey,

Vandaag ben ik weer opgestaan en gingen we ontbijten. Ik nam 2 broodjes ham en kaas. We hadden ook vruchtenyoghurt. Dat was lekker. Daarna gingen Iris en ik douchen. Later gingen we spulen inpakken voor als we nog naar een meertje zouden gaan. Maar we zouden sowieso naar IKEA gaan. We hoefden maar een half uurtje rijden naar Älmhult. Het IKEA museum was erg speciaal, je kon zien/horen hoe Ingvar Kamprad IKEA had opgericht.ook kon je de meubels zien uit bijvoorbeeld 1985, maar ook van daar voor en daar na. Het grappige vond ik dat ik ook veel dingen herkende en dat sommige meubels ook bij ons thuis staan zoals het Lack tafeltje. Toen we uit het museum waren gingen we op zoek naar de IKEA, die was eerst onvindbaar, maar hij zat ergens anders. Toen we hem zochten reden we ook langs allerlei IKEA gebouwen zoals het distributiekantoor, het IKEA testlab, etc. We hadden de IKEA gevonden en gingen er eten. We aten köttbullar met aardappelen en als laatste een ijsje. Die mochten we zelf maken en zelf halen. Het mooiste ijsje had Iris met de ijsmachine gemaakt en die was natuurlijk voor haarzelf. Ik had een beetje een mislukte ijsjes gemaakt, maar dat maakte niet uit want ze waren wel lekker. Daarna gingen we terug naar de camping. We aten 's avonds tapas, omdat we nog vol zaten van de IKEA.

Doei Marjolein

Na ontbijten, douchen en aankleden start Tjerk de auto. Er wordt koers gezet naar Älmhult waar zich het IKEA museum bevindt. Een reis door de tijd met een film van de oprichter Kamprad en een toer langs alle diverse meubelen die in de loop van de jaren zijn gemaakt. Daarna rijden we naar de IKEA winkel. Marjolein wil graag Köttbullar. We eten köttbullar en gekookte aardappels met erwten en een coupe ijs toe. Mmmm smullen hè Marjolein! Op de terugweg zoeken we naar een meertje waar Tjerk en Iris kunnen vissen. Meertjes genoeg, maar niet een om te vissen. Terug op de camping gaat Iris zwemmen, Tjerk vissen, Marjolein lezen en ik ruim op. Na een potje Rummikub duiken we de tent in.

Liefs Lucie

  • 05 Augustus 2014 - 20:05

    L.pijlman:

    Hallo vriendjes van een goed leven.

    Leuk weer wat te horen van jullie.
    O,o Iris wat lees ik nou zoveel vriendjes, dat wordt moeilijk kiezen straks.
    Kom je ze allemaal laten zien bij oma?
    Ik heb vrije dagen genoeg hoor.
    Marjolein lees je liefdes verhalen of ben je met Engels bezig.
    Leuk om alles te zien en lekker te luieren.

    Liefs oma pijlman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Markaryd

Zweden 2014

Bomen, bos en nog veel meer

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Na regen komt zonneschijn

10 Augustus 2014

Bruggen en kanalen

09 Augustus 2014

Wisseling van de wacht

08 Augustus 2014

Rondwandeling door Stockholm

07 Augustus 2014

Een Koninklijk bezoek
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 78957

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: