Houten huizen en waar is Emil? - Reisverslag uit Eksjö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Houten huizen en waar is Emil? - Reisverslag uit Eksjö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Houten huizen en waar is Emil?

Door: Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

31 Juli 2014 | Zweden, Eksjö

Iris heeft een paar dagen vrij

Hej hej allemaal,

Vandaag werd ik wakker door het geklingel van de bakker. We gingen ontbijten en toen we klaar waren ging ik douchen. Na het douchen ging ik samen met papa afwassen. We liepen samen terug naar de tent en pakte onze spullen in. We gingen naar het centrum van Eksjö, daar staan nl.de oudste houtenhúizen. Het was mooi om te zien. Ook was een groepje aan het zingen, dat klonk heel mooi. Maar een jongen, die ergens anders stond kon niet goed doedelzak en trompet spelen. Iedereen liep hem ook voorbij. We liepen terug naar de auto en reden naar een stadje verderop, maar toen we daar waren was er niet zoveel aan. We reden maar weer terug naar de camping. Ik ging in de schaduw zitten en Glee kijken. Als avondeten gingen we barbequen, het was erg lekker. Iris, papa en mama doen rummikub. Ik schrijf verhalen. Ik ga nu tandenpoetsen.

Groetjes ui Eksjö Zweden, Marjolein

Na een lekkere douche start Tjerk de auto en rijden naar Ekjö. Deze stad sttat bekend om zijn houten huizen die het best bewaard zijn gebleven, ook na de branden die er in het verleden zijn geweest. Na door de vele straatjes hebben gelopen, lopen we naar de auto voor een bezoek aan Mariannelund. Hier is de serie Emil opgenomen, voor degene die het niet meer weten. Dat was de tv-serie in onze tijd. Een ondeugend jochie die snel wegliep voor zijn vader en dan houten poppetjes in de schuur ging maken. Zijn vader riep dan "Emilll"!. In Mariannelund voert de tocht langs de huizen waar de opnames zijn gemaakt. Niets bijzonders en rijden daarom rijden we terug naar de camping. Marjolein en ik blijven bij de tent, filmpje kijken en computeren en Tjerk en Iris gaan vissen en zwemmen. En jawel, er worden weer baarsjes gevangen. Alleen een grote vis is nog niet aan de werphengel gekomen. 's avonds doen we nog een spelletje Rummikub. Iris wint "wallawallawallah". Marjolein doet niet mee en leest een boek.

Kus Lucie

• 05 Augustus 2014 - 15:51

Maria:

Hallo allemaal,

In 1 dag iemand ruim een week bijpraten is knap gelukt :-)
    Jullie ondernemen leuke dingen en doen vooral waar de vakantie voor is bedoeld: luieren.
    Ga zo door, nog heel veel plezier in het mooie Zweden.

Groetjes,
    Maria

• 05 Augustus 2014 - 20:35

L.pijlman:

Hallo luitjes van een goed leven.

Fijn om weer bij gepraat te worden.
    Hier is niet veel te beleven de schilder is er weer.
    Dus huisarrest want met alles los ga je niet weg.
    Jullie zullen er van op kijken zulke hippe deuren van zo"n ouwe aower.
    Je moet dikke vissen vangen Tjerk, want Lucie bakt ze graag!!!
    Goed zo Iris met winnen ik denk echt dat papa niet eerlijk speelt.

Groetjes uit een bewolkt Wolvega

• 06 Augustus 2014 - 10:14

Jan Anneke Vd Schaaf:

Hallo vakantiegangers,Bedankt voor de mailtjes.Julie hebben weer leuke dingen gedaan.Dus er is regen gevallen.is het weer nu weer zonnig en mooi?Leuk dat jullie veel rummicup spelen.Ik denk dat wij het niet meer van jullie kununen winnen.Tjerk en Iris zijn echte vissers.Gaat Lucie de gevangen vis allemaal bakken?Welgezond om vis te eten.Als jevan een boot gebruik wilt maken,kun je te kust ente keur gaan, met overvaren.Er komen volgens grote Tjerk nog steedseilandjes bij,ondanks zeespiegel stijgenNu jullie zijnalles aan de weet gekomen,over de oprichten van de Ikea winkels.Leuk dat de kinderen met andere kinderen uit XZweden spelletjes hebben gedaan.Goed voor jullie engels.Ik stop nu en heit,mem,opa en oma uit Bakkeveen wensen jullie nog veel plezier

• 07 Augustus 2014 - 07:40

Petra En Sjors:

Hallo Vakantiegangers,

Fijn om jullie belevenissen weer te lezen.
    Hier gaat alles oké.
    Waar ik werk is het deze week een topdrukte tot nu geweest gemiddeld 1500 bezoekers per dag.
    Gisteren(donderdag 6/8) hebben wij bijna geen regen gehad, net zoals zaterdag (2/8) het spoelde elders ook in Lelytown maar in Swiftercity is nauwelijks wat gevallen
    Veel plezier.

Groetjes,