Aapjes kijken - Reisverslag uit Ban Houayxay, Laos van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Aapjes kijken - Reisverslag uit Ban Houayxay, Laos van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken

Door: Marjolein en Iris

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

15 Augustus 2018 | Laos, Ban Houayxay

Hello,

Welcome in the jungle! Na een redelijk korte nacht door de regen en andere geluiden was het tijd om nieuwe kleren aan te doen en naar beneden te gaan. Al mijn spullen heden ik elke keer weer terug in mijn tas, omdat we nog naar een andere boomhut zouden gaan. Als ontbijt hadden we rijst, loempia’s en andere kleine bijgerechtjes. Het was oké, maar erg lekker vond ik niet niet omdat ik waaronder mijn maag het niet gewend ben. Toen kwamen de gibbons in beeld en daar stonden we met z’n allen (de gidsen, de Franse familie en wij) aapjes te kijken. Ze slingerden van de ene boom naar de andere boom. Na een tijdje was het tijd om te gaan, even naar het hurktoilet, flesjes vullen met water en tuigje aan. Hup aan de zipline terug naar de overkant en we moesten omhoog en naar beneden lopen voordat we weer bij een zipline kwamen. Ik gleed tijdens het klimmen en dalen natuurlijk weer eens weg, maar gelukkig hielp de gids mij. Met de zipline bij boomhut 7 aangekomen gingen we het uitzicht weer bewonderen en wat zagen we weer gibbons. Boomhut 7 was een ronde boomhut met badkamer met een geweldig uitzicht beneden, net zoals het aankomst- en vertrekplatform, op de eerste verdieping bevonden zich een soort keukentje, de matrassen en beddengoed, tafel en stoeltjes en op de bovenste verdieping was een matras een een klein beetje uitzicht. Mama bleef in boomhut 7 achter, omdat ze last van haar knie had. We waren ook vanwege die reden en waarschijnlijk ook omdat meerdere mensen het te zwaar vonden niet naar boomhut 5 gegaan, maar naar boomhut 7. Papa, Iris en ik gingen samen met de kinderen van de Franse familie en de gids naar de boomhutten 3 en 4 toe. Het was weer ziplinen, klimmen, dalen en glijden en dit ook in een andere volgorde. De boomhutten 3 en 4 waren leuk om te zien, want ze waren wat kleiner en hadden weer een totaal ander uitzicht dan boomhutten 1 en 7. Daarna gingen we weer terug naar boomhut 7 waar we lunch kregen. Eenmaal raden. Rijst met bijgerechtjes van groente, ei en vlees. Daarna gaf de gids aan dat hij terug ging naar het dorpje en dat we mochten doen wat we wilden. Ik ging eerst lekker een Cosmogirl lezen op het matras en toen kwamen de ouders van de Franse kinderen weer terug, want die waren naar boomhut 5 gegaan om te kijken. Iedereen ging douchen en slapen. Het was erg relaxt om lekker in de zon te liggen en te slapen. Ik was namelijk erg moe door het lopen en tijdens het lopen was ik vaak de laatste omdat ze zo’n hoog tempo hadden. We zagen ook een boomrat lopen. Op een gegeven moment kwam een vrouw eten brengen en had borden en bestek klaargelegd, maar wij dachten met z’n allen dat de gidsen ook kwamen, omdat ze hadden gezegd: ‘we zien jullie vanavond.’ Na lang te hebben gewacht besloten we om te gaan eten en ja weer rijst met bijgerechten. Het was heerlijk! Papa had appels in stukjes gesneden als toetje en dat aten we op. Precies op dat moment kwamen de gidsen om te vertellen wat het plan voor morgen was, dat ze thee en koffie kwamen brengen en dat ze zelf in het dorpje sliepen. Daarna gingen we slapen.

Liefs,
Marjolein

Het begint ‘s nachts heel erg hard te regenen en onweren. Opeens springt er een beest op mijn hoofd. Ik heb een zaklamp nodig. Tjerk wakker gemaakt. In alle hoeken geschenen, maar er is een beest te bekennen. We gaan verder slapen. ‘s ochtends wordt het weer beter, geen regen meer. We zien gibbons, al zijn ze erg in de verte en maken een hels kabaal. We krijgen een lekker ontbijt en maken alles in orde voor de tocht naar boomhut 7. Dit is op 30 min van huisje 7. Ik trek mijn tuigje en blubberschoenen weer aan. De veters kan ik bijna niet vastknopen zo hard zijn ze geworden. We verlaten de boomhut met een zip-line. Ook al is het pad redelijk glibberig en gaat het omhoog, het is prima te doen. En ook het zip-lijnen gaat goed. Ik hoef gelukkig mezelf weinig tot het einde te trekken. Tjerk, Marjolein, Iris en de Franse kinderen vertrekken voor de tocht naar boomhut 3 en 4, de ouders van de Franse kinderen zijn iets eerder vertrokken naar boomhut 5. De hoogste boomhut die 50 m boven de grond is gemaakt en boven de bomen uitkomt. Ik ruim een beetje op, spoel mij bergschoenen schoon en veeg de grond met een soort stoffer schoon. Ik ga zitten op een stoeltje en zie .... Gibbons, een bruine en 4 zwarte waarvan een met een baby. Ik maak foto’s. Rond een uur of half 2 komen Tjerk en de kids terug. Kort daarop ook de Franse ouders. We nemen allemaal een powernap. Voor het eten ga ik onder de douche samen met Marjolein. Het is net alsof we in een film zitten, zo mooi. In het zonnetje, uitkijkend over de jungle, onder een koude douche. Paradijselijk. Het eten wordt gebracht rond 5 uur gebracht door de vrouw. We wachten tot de gidsen komen en uiteindelijk besluiten we te gaan eten om 19 uur. Rond kwart over 8 komen de gidsen met een ketel kokend heet water over de zip-line voor de thee. Na het ophangen van de klamboe, vertrekken ze weer. Wij gaan slapen.

Lucie

  • 19 Augustus 2018 - 20:23

    Lummie:

    Hallo boomhut bewoners

    Het is al bijna 10 uur maar de verhalen van jullie kan ik nog best even lezen.
    De nacht is nog lang als je niet zo best slaapt.
    Maar dat komt niet door jullie hoor ook mijn benen werken niet mee.
    Dus aan klimmen hoef ik ook niet te denken.
    Maar we zetten rustig door toch Lucie en luisteren toch goed naar ons lichaam soms???
    Je zou jaloers worden op zulke mooie plaatsen om te zien.
    Ben te vroeg geboren maar gun het jullie van harte.
    Vandaag weer een rondje gelopen in beweging moet je blijven.
    Slapen in de zon wordt hier niks vandaag alleen maar wolken.
    Nou luitjes morgen maar veel plezier.
    Ik ga nog niet slapen hoor het is nog geen 12uur.

    Knuffel voor jullie allemaal oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Ban Houayxay

Thailand/Laos 2018

Vakantiereis

Recente Reisverslagen:

29 Augustus 2018

Big Surprise!

28 Augustus 2018

Goodbye Laos

27 Augustus 2018

Keep on swimming

26 Augustus 2018

On the road

25 Augustus 2018

Nieuwe teleurstelling, the cave is closed
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 78605

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: