Dag en nacht in de jungle - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Dag en nacht in de jungle - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Dag en nacht in de jungle

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

02 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal,

We hebben superlekker ontbijt. Jammie jammie. Na het ontbijt gingen we met een boot naar de grotten. Er was ook een gids mee. Dat was erg leuk. De eerste grot was niet groot. De tweede grot was mooi en super de groot. In de tweede grot mocht je drie keer het water aanraken toen zeiden ze dat je jong word. Niet waar! We hebben daarna gegeten en toen zijn we weer teruggegaan naar het resort met de boot. Toen gingen we zwemmen. We gaan zo een avondtour doen.
We gingen met een bus naar Taman Negera Mulu om de nachtwalk te lopen. Ik heb niet super veel beestjes gezien: 3 wandelende takken, 1 sprinkhaan, een paar spinnen, heel veel vuurvliegjes: 1 op mijn broek en super veel geluiden. De nachtwalk is super mooi! Echt bijzonder is die toer.

Groetjes Marjolein

Hoi,

We waren met de boot naar waar huisjes stonden en waar ze dingetjes verkochten. Toen moesten we weer met de boot naar de grotten. We zagen allemaal vormen in de stenen. Toen gingen we weer uit de grot en gingen we op de andere trap. En toen kregen we thee met een koekje en toen liepen we 200 trappen naar boven en 100 trappen naar beneden. En toen ging ik mijn hoofd wassen met heel schoon water in de grot. Toen kregen we een eetpakket. Toen gingen we terug met de boot naar het hotel. Toen gingen we zwemmen. Toen gingen we lopen in het donker. Toen kwam er een vuurvliegje op mijn broek. Toen zagen we een hele grote sprinkhaan en we zagen 4 wandelende takken. Toen was de tour voorbij en gingen we met de bus naar het hotel. We hebben nog lekker gegeten en gingen toen slapen.

Kus Iris

Vanochtend om 8:45 uur begon de tour. Vooraf hadden we nog een heerlijk ontbijt. We vertrokken in een boot met een Suzuki 15 pK motor. Er was een behoorlijke stroming, maar de local kon ontzettend goed sturen en met de motor omgaan. We hebben twee grotten bekeken: Wind cave en de Clearwatercave. Prachtige stalagmieten en stalactieten, mooie door het water uitgeslepen grotten, mooie ondergrondse rivier. Daarna hebben we lunch gehad en werden wij terug gevaren naar het Resort. We gingen even lekker zwemmen voordat de nacht toer begon. Tijdens de nachttoer hoorden we allemaal insecten brullen, zoemen, etc. Geweldig wat een zangkoor. Helaas hadden we geen zaklamp meegenomen (hadden we ook niet bij ons), maar Engelse mensen wel. Gelukkig. Zo konden we toch enkele wandelende takken, sprinkhaan, hamerworm en kikker zien. Het was een leuke toer.

Lucie.

• 04 Augustus 2010 - 08:59

Daan:

Hoi Allemaal, wij tweetjes zijn met opa en oma naar de camping de Zanding geweest is Otterlo. Ik heb een nieuwe kamer met een rode muur en Thom is naar zolder gegaan.

Doei, Daan

• 04 Augustus 2010 - 09:24

Pim:

Bedankt voor jullie mooie verhalen. Het is weer als vanouds genieten daar in Azie voor jullie als ervaren 'backpackers'. Ik heb alle verhalen inmiddels gelezen na terugkeer van mijn Kaukasische Ruslandreis.
    Mooi daar aan de Zwarte Zee bij Sotchi en al die andere badplaatsen. Een soort Frans-Italiaanse Cote d'Azur. Moeten jullie ook maar eens gaan ontdekken. Ben alleen ziek geworden, luchtweg ontstekingen en verkoudheid, door die koude luchtstromen in de vliegtuigen. Dus mijn advies aan jullie is: neem altijd een vestje en een halsdoek mee in het vliegtuig zeker als je bij het raam zit. Ik was het dit keer vergeten!

• 04 Augustus 2010 - 09:48

Opa En Oma Pijlman:

Leuk jullie weer even gezien en gehoord te hebben.Spannende verhalen hoor.Harm en Alie zijn weer geweest en het was hartstikke gezellig.Neem je een wandelendetak mee Iris?Marjolein hoeveel boeken heb je uit?Dikke knuffel voor jullie allen