Een, twee... miljoen vleermuizen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Een, twee... miljoen vleermuizen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Een, twee... miljoen vleermuizen

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

03 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik heb vandaag supercoole dingen gedaan. We gingen vanmorgen naar de Canopy. Dat is een superlange brug. De brug was wel heel sterk. Na de Canopy zijn we terug gegaan naar het resort. Iris en ik gingen weer zwemmen. Na het zwemmen gingen we eten. Mmm! We gingen in het busje naar de Taman Negera Mulu. We gingen lopen naar twee grotten. Een grot met vleermuizen en in de tweede grot was er een soort stagamites. We hebben de bleermuizen zien uit vliegen.
Groetjes Marjolein :-)

Hoi,
Ik ben op de Canopywalk geweest. Dat is een hangbrug. Dat was leuk. Toen heb ik gezwommen. We zijn naar de grotten geweest. We zagen een paar vleermuizen. Ze sliepen. Toen gingen we eerst naar de Langs cave en toen naar de Deer cave. Toen gingen we rond 5-6 uur naar de vleermuizen kijken die gingen uit de grotten omdat ze gisteren niet hadden gegeten omdat het heel hard regende. Toen gingen we weer terug naar het hotel en gingen we lekker eten. Toen gingen we lekker weer nachtzwemmen. Toen gingen we naar de hotelkamer en gingen we lekker slapen.

Kus Iris

Vanochtend om 8 uur kwam mr. Ting ons in z’n aftandse Toyota ophalen voor de Canopy walk. Het regende pijpenstelen, dus hadden we paraplu´s meegenomen van het resort. In het Gunung Mulu park gingen wij met een gids de wandeling lopen naar de touwbrug van 480 m op een hoogte van 30/35 m. De langste van de wereld maar niet de hoogste. Ondertussen was het droog geworden en konden we bovenlangs lopen. Een fantastisch uitzicht tussen de bomen. Daarna gingen we terug naar het begin van het park en werden we weer opgehaald door mr. Ting die ons breedlachend begroette. Marjolein en Iris konden daarna weer even zwemmen. Daarna werden we opgehaald voor een lunch bij een lodge aan de overkant van het resort. Vervolgens werden we wederom door mr Ting die wuifde in zijn auto die al wiebeld door de modder heen reed. We moesten 3,4 km wandelen voordat we wij de Deer cave en Langs cave aankwamen. We gingen eerst de Langs cave in. Prachtige stalagmieten en stalactieten waren er te zien. Vervolgens gingen we naar de Deer cave waarin vleermuizen leefden. Onwijze hoeveelheid guano (poep) lag op de rotsen. De wanden waren groen en bruin gekleurd omdat het water er langs liep. We hebben 4 vleermuizen zien hangen. Daarna gingen we buiten wachten totdat de vleermuizen uitvlogen. Ongeveer 2 miljoen vleermuizen vlogen in kolonnes naar buiten om 1,5 ton insecten te vangen. Een enorm mooi gezicht. Daarna liepen we weer terug naar het begin van het park en werden we weer teruggebracht naar het resort. Na een lekkere douche (Tjerk en ik) gingen we eten. Marjolein en Iris deden hun zwemspullen nog aan om een verfrissende duik te nemen voordat ze gingen slapen.

Lucie

• 05 Augustus 2010 - 14:22

Opa En Oma Pijlman:

Alle verhalen en foto's weer bekeken.Ook hier was het een natte dag 4aug.Groetjes en nog vele avonturen.

• 06 Augustus 2010 - 10:53

Daan En Thom:

Hoi Iris en Marjolein, Wij willen wel even met jullie skypen! De computer staat aan, dus als jullie zover zijn, dan horen we het wel

Groetjes, ook van Ronald en Brenda,

Thom en Daan