Bootje varen, water drinken, roeien we... - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Bootje varen, water drinken, roeien we... - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Bootje varen, water drinken, roeien we...

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

13 Augustus 2011 | Zweden, Orsa

Welkom op het water
Douchen en lekker buiten eten. Mama zegt kanoen. Ja leuk. Eerst even Jeu de boules. Marjolein in ik rummykuben. Alles inpakken en in de auto eerst naar de receptie, maar die zegt je kan beter niet kanoën want er komen jagers en ja kan dood geschoten worden. Ik schrok. Ik zei dit is een grapje, mama zei dat is echt waar. We gingen naar een camping, maar die hadden geen kano’s. Mama zei dan nemen we onze eigen opblaasboot. Pff wat moeilijk om op te blassen. Eindelijk opgeblassen. Marjolein pakte een schaar en vloog per ongeluk tegen mijn been. Au er zit een gat in. Mama zei het bloed als een waterval. Toen gingen we naar huis en gingen lekker eten en daarna rummicuben en lekker slapen.

xxx Iris

Hej allemaal,
Vanochtend had ik lekker geslape. Had heerlijk geslapen. Jammie, jammie. Daarna Jeu de boules met Iris, papa en mama gespeeld. Dat was heel erg gezellig. Iris en ik hadden daarvoor al rumikub gespeeld. We zouden kanoën, maar bij dat meer waar we gisteren hadden gelopen daar was vandaag jacht en vissen. Dus gingen we naar een camping, daar waren ook geen kano’s. Toen hadden we besloten dat we naar het meer waar we gingen vissen en zwemmen. Daar waren we. Met z’n allen de opblaasrubberboot opblazen. Pffff, pffff. Iris en ik gingen roeien. Alleen ik kon het niet en we dreven al bijna tegen de stenen wal aan. Ik sprong erin en trok de boot weer terug. Eigen had ik dat normaal gedaan. We gingen ook nog met mama in de boot. Mama kon wel goed roeien.

Groetjes Marjolein

We begonnen rustig. Lekker buiten ontbijten in een korte broek en een hempje. Daarna potje Jeu de boules, voordat we vertrokken naar de receptie om een kano te huren. Helaas was het te onveilig; ze zouden ons zien als wild en op ons schieten. Twee dagen werd het meer gebruikt voor jacht en visactiviteiten. Geen kano in Grönklitt, maar in Orsa bij de camping verhuurden ze kano’s. Wij vertrokken in de auto naar Orsa. Tjerk en ik een rondje gelopen op de camping, maar geen kano te zien wel waterfietsen. We besloten maar verder te gaan naar de mooie plaats waar we donderdag ook hebben gevist. Tjerk had toch niet voor niets een family boot gekocht. Het bleek nog niet zo gemakkelijk te zijn om deze boot van voldoende lucht te voorzien. De gaten waren erg groot en de pomp paste niet erg goed. Tjerk was maar gaan vissen, want 3 vrouwen is iets teveel. Uiteindelijk na ¾ uur gepompt te hebben was hij vaarklaar. Peddels eraan en varen maar. Tjerk had een visje gevangen en wilde voor een groter exemplaar gaan, dus de werphengel werd erbij gehaald, vis eraan en weer water gegooid. Nu was dat volgens Marjolein niet zo handig want nu had zij bij het te water laten van de boot visdraad aan haar tenen hangen. Gelukkig konden ze samen ruimschoots in de boot, maar roeien of peddelen is niet gemakkelijk, toch meiden? Ik lag lekker op de kant op een luchtbed te genieten van het zonnetje. Heerlijk. Marjolein en Iris vonden het niet meer leuk en de boot werd op de wal gelegd. Na enige tijd gingen Marjolein, Iris en ik de boot weer in het water leggen. Mama zou laten zien hoe je moest roeien. Ja, ik heb een goede leerschool gehad; roeien in een loeizware ijzeren boot van mijn pake en beppe op het petgat achter hun huis. Even aanleggen bij een steiger om even te dobberen zonder iets te moeten doen. Daarna gingen we terug. Marjolein en Iris hebben nog peddelen geoefend terwijl de boot aan een steen vast zat. Lekker nog even met z’n drieën op het luchtbed gelegen in het zonnetje en schoonheidsallonnetje gespeeld. Om 18:15 gingen we de boot en luchtbed weer leeglaten lopen om naar huis te gaan. Het was erg laat toen we thuis aankwamen. Lekker gegeten, spelletje doen en toen rozig naar bed.

Kus Lucie

  • 14 Augustus 2011 - 19:59

    Oma Pijlman:

    Bootje varen is leuk dan kan je zo naar oma varen of is dat te ver Marjolein en Iris.Jullie peertjes liggen al bij mij in de diepvries op jullie te wachten.Gister bij Kees en Elly was gezellig.Vanmiddag eindje gefietst.De Tens brengt mij nog niet zonder pijn.De boontjes in de tuin zijn nu groot genoeg.Pas je op voor de jagers Lucie je weet hoe pa je noemde.Tjerk wanneer komt jouw verhaaltje of werkt vissen verslavend.
    groetjes en dikke knuffel voor de meiden doei oma

  • 15 Augustus 2011 - 06:40

    Patrick:

    Hi luitjes,

    Als ik lees dat Tjerk is gaan vissen, moet ik me dan zorgen maken? De herinnering aan het vissen met Tjerk (verdrongen jeugdherrinering) is namelijk heel bijzonder.............
    Zijn jullie trouwens nog in het bjornpark geweest in Gronklit?
    Veel plezier met het vervolg van de reis.

    Groeten van familie Verburg.

  • 15 Augustus 2011 - 07:19

    Gerda & Co:

    Hallo lieve allemaal!

    Nou inderdaad, de naam 'Tjerk' valt alleen maar in combinatie met het zelfstandig naamwoord 'vis'. Maar Tjerk, weet je dat daar een heleboel spannende spreekwoorden vandaan komen?? Enne... ik ken ze ook niet allemaal hoor (lang leve google;-))
    - de vis stinkt niet aan de staart maar aan de kop
    - wie 's nachts uit vissen gaat, moet overdag zijn netten drogen
    - achter het net vissen
    - er is vis, noch graat aan hem
    en de mooiste:
    - mooi weer en verse vis moet je nemen als het er is

    Dit betekent namelijk: Geniet van iets op het moment dat het zich voordoet. Mooi om mee af te sluiten toch?

    Carpe diem! Liefs, Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Orsa

Zweden 2011

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

Joepie, we zijn weer thuis

25 Augustus 2011

Goodbye Sweden

24 Augustus 2011

Piraatjes in de beeldentuin

23 Augustus 2011

Zigzaggend over het water met een kano

22 Augustus 2011

On route: eekhoorns, rendieren en schapen
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 78948

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: