Zigzaggend over het water met een kano - Reisverslag uit Sysslebäck, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Zigzaggend over het water met een kano - Reisverslag uit Sysslebäck, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Zigzaggend over het water met een kano

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

23 Augustus 2011 | Zweden, Sysslebäck

Vanochtend stond ik als laatste op. We aten toast. Mama zei we gaan kanoën. We rijden naar de receptie Langbergets sporthotell en huren een kano (canadese). En roeien, vissen en weer door met de hengel en ik voel dat de hengel niet vooruit kon. Ik dacht we zitten vast maar ik had een vis (een stekelbaars). Mama lachen en gaan verder en vissen en dan leggen we even aan en papa gaat vissen. Hij vangt een vis en ik ga mama mazeren. Met een heerlijk meelkoekje erbij en gaan verder tot we er zijn en rijden naar huis en Marjolein en ik gaan zwemmen en lekker eten en in de sauna.

xxxxxxx Iris

Vandaag lekker geslapen en als ontbijt hadden we toast gegeten. En we hadden een canadese kano gehuurd. Snel onze zwemkleding aan en alles meenemen. Paddels, zwemvesten en rugtassen en hengels mee. Voorzichtig er in gaan zitten en paddelen. Dat ging bij mij niet echt goed want het moest tegelijkertijd. Vissen deden we ook maar ik kreeg een hengel wat ik eigenlijk niet zo leuk vond. Iris had een vis gevangen tijdens het paddelen; het wat een stekelbaars. Later weer verder en even aanleggen. Papa ging vissen. Iris, mama en ik gingen kletsen. Weer in de boot zitten, beter in gewicht. Mama voor, Iris daaracher en papa achter mij. We gingen paddelen en Iris en ik kregen een hele plensbui over ons heen van papa. Mijn broek was helemaal nat en daarna nog een plensbui van papa. Ik was best wel boos geworden. Toen weer terug. Iris en ik gingen zwemmen. Net in de sauna geweest en we gaan zo Rumikub doen.

Groeties blije Marjolein

De ramen moesten dicht volgens Tjerk i.v.m. de muggen. We slapen nooit met dichte ramen, dus om half 2 al wakker met een plaknek en een plakkerig nachthemd. Getver. Tjerk haalt ondertussen de gewassen spijkerbroeken uit de sauna en hangt ze op in de droogkast. Ramen opgezet en weer verder slapen. Tjerk gaat als eerste eruit, doucht en maakt koffie. Ik blijf nog even liggen lezen. Iris en Marjolein ontwaken. Eerst lekker ontbijten, vissersbrood in het broodrooster (toast met een beetje boter). Mmmm, dat is iets anders dan elke dag brood uit de oven. Het is prachtig weer. We huren een kano bij Langbergets Sporthotell en Tjerk koopt een visdagkaart. Zwemvesten en paddels krijgen we mee. 4 km rijden en daar ligt een kano op ons te wachten. We laten ons even prikken door enige muggen en paddelen dan het meer op. Na een tijdje paddelen, nou ja zigzaggend als dronkenmannen over het meer en het gewicht in de kano is ook niet goed verdeeld want Tjerk zit voorin en ik achterin, houden we de paddels stil. Tijd om te vissen. We hebben geen anker aan boord, dus drijven we richting kant. Tjerk en ik pakken de paddels om terug naar het midden te paddelen. Maar wat zie ik daar naast de boot op en neer vliegen in het water. Een dolfijn? Nee, die horen hier niet thuis, maar het was een vis. Iris had tijdens het paddelen een vis aan de haak geslagen, een stekelbaarsje. We hebben geen doekje mee en dan kan Tjerk’s onderbroek wel gebruikt worden als vislapje om de vis van het haakje af te halen. Na enige tijd vissen gaan we weer paddelen. Het valt nog steeds niet mee om de kano recht te houden, maar het gaat wel beter. Af en toe paddelen Marjolein en Iris mee, maar dat valt ook nog niet mee. Bij een soort steigertje leggen we aan en stappen we uit. Af en toe vallen er regendruppels uit een grote grijze wolk. Tjerk vangt nog een stekelbaarsje en dan wordt het langzaamaan kouder. Nu kunnen we goed in de kano gaan zitten, Tjerk achterin. Nu dat is ook geen succes, we zigzaggen weer. Het gaat nog slechter. Ik denk dat hij op paddelles moet. De kano weer op de kant getrokken en dan in de auto. Het regent nu heel erg hard. Marjolein en Iris gaan nog even zwemmen bij het sporthotell. Tjerk en ik skypen nog even met oma en daarna rijden we snel naar het huisje. Marjolein en Iris gaan snel onder de douche, ze zijn erg koud. Dan gaan we eten. Marjolein, Iris en ik doen nog een saunarondje om lekker op te warmen. Ik bak nog enige wafels en dan gaan we weer een potje Rummy spelen.

Kus Lucie

  • 25 Augustus 2011 - 13:45

    Oma Pijlman:

    Ik denk dat Tjerk te dik word nu hij al 3weken door 3dames liefdevol verzorgd word.Dan lukt het met de kano ook niet.[grapje]Ook hier is het bijna geen dag droog.Iris wat kan jij vissen zeg.Marjolein papa deed het met opzet zeker om jullie nat te krijgen.
    groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Sysslebäck

Zweden 2011

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

Joepie, we zijn weer thuis

25 Augustus 2011

Goodbye Sweden

24 Augustus 2011

Piraatjes in de beeldentuin

23 Augustus 2011

Zigzaggend over het water met een kano

22 Augustus 2011

On route: eekhoorns, rendieren en schapen
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 78625

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: