Goodbye Sweden - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Goodbye Sweden - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Goodbye Sweden

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

25 Augustus 2011 | Noorwegen, Oslo

Hoi,
Vroeg opstaan en in de auto. Tjoek, tjoek. We rijden en rijden en rijden tot we in Oslo komen en zoeken en zoeken naar een pakeerplek. Eindelijk we staan. Papa zegt wat gaan we doen. Naar een kasteel. We zoeken naar de ingang. We zien een schuter. We lopen en zien de zee. Waar onze boot over heen vaart. We zien een paar veerpontjes. Het is 20 voor vijf en om 5 uur mocht je op de boot dus we rijden er op en gaan naar het dek en gaan wat eten. En even Rummycubben en slapen.

xxx Iris

Vandaag heel lang rijden naar Oslo. Even stoppen en weer rijden. Toen gingen we parkeren op de parkeerplaats van Stena Line. We gingen naar een kasteel alleen die was net dicht gegaan en toen gingen we een stukje er omheen wandelen. Daarna gingen we weer naar de auto. We gingen naar de poort, daar moesten we ook wachten, dus even ballen. Toen mochten we door rijden en moesten we op een wachtruimte wachten. Het duurde lang voordat de boot er was. En rijden maar. Spullen naar onze hut brengen. We hebben hamburger gegeten. Ga zo Rummikub doen.

Groetjes en veel liefs Marjolein

De wekker gaat. Opstaan en voor de laatste keer inpakken. De terugreis naar huis begint. Het is 255 km rijden naar Oslo. We nemen de snelste route. We komen weer op een onverharde weg terecht en op de grens Zweden-Noorwegen gaat deze over in een verharde weg. Het is etenstijd geworden en we parkeren de auto bij een Marché. We nemen een broodje hamburger en wat fris. Heerlijk. Met een gevulde maag rijden we verder en komen in Oslo aan. We parkeren de auto vlakbij het Akerhus. Het is betaald parkeren, maar hoe betalen we met geen Noorse kroon op zak? Het lukt niet om met de creditkaart te betalen en Tjerk komt aangelopen om te zeggen dat het hem niet veilig lijkt om de auto hier te parkeren, er ligt op meerdere plekken glas van ingeslagen ruitjes. De auto wordt gestart en we rijden naar de Stena Line terminal. Ook hier een parkeerautomaat. Na enig proberen is het gelukt om met de creditkaart te betalen. We lopen naar het Akerhus, een mooie vestiging. Rond half 5 wandelen we terug en gaan in de rij staan wachten. Wat duurt het lang, hoe lang duurt het nog? De boot ligt er nog niet. Om 19 uur rijden we de boot op, brengen de tassen naar de hut en gaan naar het sundeck. We bestellen een broodje hamburger en drinken. Het gaat langzaam regenen. We kijken nog even op het bovenste dek. Oslo en omgeving is wazig te zien. We gaan naar binnen, zoeken een plek op waar het niet koud is om te zitten. Nu dat blijkt nog niet gemakkelijk te zijn. We vinden een plekje en gaan nog even een paar potje Rummy spelen voordat we gaan slapen.

Kus Lucie

• 28 Augustus 2011 - 13:06

Oma Pijlman:

Volgens mij zoekt Tjerk altijd onverharde wegen op.Verliefdheid is een goede eigenschap hoor.Zeker voor de laatste keer lekkere balletjes gegeten .
    groetjes oma