Waar is Rudolf? - Reisverslag uit Funäsdalen, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Waar is Rudolf? - Reisverslag uit Funäsdalen, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Waar is Rudolf?

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

20 Augustus 2011 | Zweden, Funäsdalen

Hej, hej,
Opstaan en ontbijten. In de auto en rijden maar. Tjoek, tjoek we rijden naar de hoogste weg in Zweden . We rijden maaar en eindelijk zien we een rendier. Knip, knip, knipt het fototoestel en we zien er nog een en nog een. We gaan naar de winkel (Coop). We rijden naar het huisje en gaan eten (rijst met kip). Doen een spelletje Monopoly.

xxx Iris

Hej meiden en jongen,
Vandaag lekker de tafel gedekt met Iris. Heerlijk ontbeten, douchen en aankleden. Lekker met Iris filmpjes kijken. Even eten en daarna met de auto weg naar de hoogste weg van zweden. Het was in het begin saai maar tot we rendieren zagen. Het was echt mooi en ze stoorden zich niet aan het verkeer. Daarna naar het dorpje voor de winkel even boodschappen doen en tanken. En terug naar het huisje rijden. Het is echt een super holiday!

Groeties en veel liefs, Marjolein

Gestommel in de keuken. Iris en Marjolein waren het ontbijt aan het klaar maken en kwamen even later met heerlijke geurende koffie binnen in de slaapkamer. Verrassing! De lucht was grijs en het regende. Rustig ontbijten, koffie drinken en lunchen. Een hele dag in het huisje zitten is ook geen leuke bezigheid. We besluiten de auto te starten en rijden naar Mittåklappen om vervolgens op de hoogste weg in Zweden, 975 m boven zeeniveau, te rijden naar Flatruet. We zien de boomgrens verdwijnen en kijken uit over enorme vlaktes. We zien rendieren op ongeveer 30 m van onze auto. Klik, klik, klik doet het fototoestel van Tjerk, even wat druppels van de lens halen en weer verder klikken. Het blijft regenen en de lucht heeft meerdere grijstinten. Jammer. Daarna rijden we terug naar huis. Even nog bellen met de familie, want helaas is er hier geen internet. Na het eten gaan Marjolein en Iris een DVd kijken, Tjerk start z’n computer even op en ik typ ondertussen dit verhaaltje.

Liefs Lucie

• 21 Augustus 2011 - 19:30

Oma Pijlman:

Hoe kan dat nou Marjolein en Iris dat jullie het ontbijt klaar maken.Bij oma was dat een beetje anders.Kwam zeker van laat naar bed gaan en film kijken.Geeft niet hoor het was gezellig.Wat leuk dat jullie de rendieren van zo dichtbij zagen.
    liefs oma

• 23 Augustus 2011 - 07:15

Maria:

Ha van der Schaaf-en,

Zo te lezen vermaken jullie je nog steeds prima, lekker wandelen, genieten van de omgeving en vooral van het vissen. Als ik dit zo lees krijg ik ook de kriebels om eens die kant op te gaan, wie weet gebeurt dat ooit wel eens....... Cor is namelijk geboren voor het zonnige zuiden vindt hij :-P.
    Veel plezier nog deze week!