Een dagje relaxen - Reisverslag uit Ruska Wieś, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Een dagje relaxen - Reisverslag uit Ruska Wieś, Polen van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Een dagje relaxen

Door: Marjolein, Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

22 Juli 2013 | Polen, Ruska Wieś

Hello everybody,

Zzzz! Lekker uitgeslapen tot ongeveer 9 uur. Daarna ontbijten. Na het ontbijt moesten we afwassen. Blub, veeg, veeg en klaar. De luifel van de tent opzetten. Een tijdje later.... Douchen met mijn lieve zusje. Aankleden, haren borstelen. Lekker 7days lezen en daarna op de iPad. Gewoon een dagje relaxen. Iris en ik gingen koekjes besmeren met chocopasta en jam. Die met chocopasta vond ik het lekkerste. Mama, Iris en papa zaten bij het water te vissen. Ik zat lekker bij de tent. Lekker in het zonnetje zitten. Ik ben al bruin:-). Later boodschappen doen. Pasta eten en papa en mama gaan afwassen. Iris en ik gaan voetballen en over gooien. Heel erg gezellig bij het kampvuur! Er was een meisje met vuur. We gaan een tijdje later naar binnen. Het wordt koud. We gaan chips eten, papa heeft wasibi chips en wij paprika chips. Iris neemt een wasabi chip en spuugt het uit. Ik neem een klein stukje. Mijn mond staat in brand. Water, water. Tanden poetsen en slapen.

Veel liefs Marjolein

Hoi lezers,

Vandaag stond ik om 9:00 uur op en ging me gelijk aankleden. Daarna dronk ik mijn chocolademelk. Daarna aten we crackers en ging ik met mama overgooien. Marjolein en ik gingen douchen. Ik had me omgekleed en ging met Marjolein voetballen, daarna met papa en mama vissen. Lekkere koekjes eten. Daarna weer vissen. Nog even naar de Kaufland. Lekker stenen naar het kampvuur. Meisje ging mooi met vuur spelen.

xxx Iris

Rond half acht word ik wakker. Tjerk ligt ook al te kijken. We stappen uit bed. Tjerk gaat douchen en ik zet koffie. Marjolein heeft gezegd dat we internet hebben, dus even het nieuws volgen in Nederland. Marjolein en Iris komen uit bed. We eten knäckebröd met hazelnootpasta, kaas en jam. De laatste luifel wordt uit de verpakking gehaald en aan de kleine luifel geritst. Want als het gaat regenen, dan zitten wij droog buiten. Daarna gaat Tjerk met Iris vissen op de steiger. Ik ga mee om te luieren en verhaaltjes te typen, want family on tour is back on stage. Marjolein leest een . boek op de iPad voor de tent. Aan het eind van de middag stappen we in de auto om boodschappen te halen. Marjolein en Iris bepalen het menu, het wordt pasta carbonara. Na het eten komt een Poolse heer langs alle kampeerders om te zeggen dat er een kampvuur is, waar ook wordt gezongen. Tjerk vindt het niks en blijft bij de tent. Marjolein, Iris en ik lopen richting het kampvuur. Het vuurt knettert lekker door de harde wind. We zingen enige liedjes mee. Een Pools meisje steekt twee ballen petroleum aan draden aan en gaat ermee op een donkere plek staan. Ze maakt prachtige figuren in de lucht. Ondertussen is het tijd om weer naar de tent de gaan. Tjerk heeft zijn tijd ook goed besteed, hij heeft met mijn moeder en heit en mem geskyped. Het is nu tijd om te slapen.

Groet
Lucie

  • 23 Juli 2013 - 22:38

    Marja:

    Hi hi. Volgens is het in Polen wel leuk. Ook nog enige animatie, vrouw met vuur. Rabo technisch levensgevaarlijk. In Nederland s het warm. Pfff. Veel te weinig slaap. Groetjes Zwollywood.

  • 23 Juli 2013 - 23:01

    GRCL:

    Hela hola daar!

    Nou zeg, dat verbaast me wel: die Tjerk, die vroeger het liefst de hele dag in de zon met een vergrootglas mieren zat te 'pesten' wil níet mee naar het kampvuur?? Tssss, tijden veranderen hoor! Dat klinkt als een wel heel relaxte camping zeg: meisjes met vuurdraden, een skypende, wasibi-etende vader... ;-) Veel plezier daar, ben benieuwd naar t vervolg van alle avonturen! Liefst, RGCL



  • 23 Juli 2013 - 23:33

    Lummie:

    Hoi vakantiegangers
    Hier ook een dag om te luieren.
    De hitte maakt een luie oma hoor.
    Ik denk dat Tjerk niet kan zingen,want heb dat nog nooit gehoord.
    Maar ik wil graag een etentje bij Little Dots bestellen of moet ik wachten tot na de vakantie.
    Wacht nog steeds op het nagerecht ???Mysterie:)
    Groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Ruska Wieś

Polen 2013

Mazurie, de vele meren

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2013

Snik... einde zomervakantie 2013

06 Augustus 2013

Street art en bijzondere plekken

05 Augustus 2013

Ampelman wir kommen darn

04 Augustus 2013

Weinig kilometers, veel tijd

03 Augustus 2013

Vis met medaille
Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 78672

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: