Luxe en primair - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Luxe en primair - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Luxe en primair

Door: Iris en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

11 Juli 2015 | Costa Rica, San José

Hoi allemaal!

Wat heb ik zin om jullie alles te gaan vertellen deze keer. En dit jaar over het wel zo mooie Costa Rica.
We vertrokken zaterdagochtend al vroeg, om 05:55 kwam papa de kamer instormen "Iris je moet eruit!!" Met als antwoord van mij "papa, ga weg! We mochten tot 06:00 slapen dus laat me nog even liggen." Maar nee hoor, dat mocht niet. Ik liep half slapend naar de badkamer om even lekker te gaan douchen. Na de douche kleedde ik me aan met het "family on tour" shirt die we vrijdagavond hadden gekregen. Na de laatste spullen hebben ingepakt, vertrokken we naar het station. Papa bracht ons met de auto en reed daarna terug naar huis om de auto thuis te zetten en de bus te pakken richting station. Toen we uiteindelijk in de trein zaten waren we al snel op Schiphol. We deden de vliegtas om de rugzak heen en leverde deze af bij de balie en liepen al redelijk snel door de douane. Nadat we het vliegtuig in konden, begon de reis echt! Marjolein lag tegen mij aan en zo sliepen we 2 uurtjes ongeveer. Vaak kwam de stewardess vragen of we wat wouden drinken en kregen ons eten. Dit maal was het eten beter dan vorige keren. Bij iedere hap dachten wij, papa, Marjolein en ik, aan mama die wel heel lekker eten kreeg. Maar niks te zeuren want met ons 3en was het heel gezellig. Eindelijk aangekomen in Panama duurde het niet lang of we zaten al in het andere vliegtuig. We vlogen dichtbij San José wat erg mooi verlicht was uit het vliegtuig te zien. We kwamen aan, waar een man met "van der Schaaf" stond om ons op te wachten voor de taxi. We namen de taxi naar het hotel, dronken nog even wat en we gingen toen al redelijk snel naar bed.

Tot morgen!
Iris

Hallo allemaal,

Vandaag werd ik om 5 voor 6 wakker gemaakt. Ik had snel de laatste spullen voor m'n handbagage gepakt zoals m'n mobiel. Ook had ik me snel gedoucht en aangekleed. We gingen met de auto naar het station. Papa reed daarna terug naar huis en nam de bus naar het station. We namen de intercity naar Schiphol. Op Schiphol hadden we ontbijt gehaald bij de Albert Heijn. Dat was erg lekker. We gingen door de douane, alles ging goed. Er stond gelukkig ook niet zo'n lange wachtrij. Daarna gingen we bij de winkeltjes kijken en hebben we parfum gekocht. Onze gate was E22. We liepen daarheen en gingen het vliegtuig in. In het vliegtuig kregen we als eten nootjes, nasi met kip, atjar, limoenmousse met bosvruchtensaus met bosbessen, chips, pizza magaritha, salade caprese en tiramisu. Ik moet eerlijk toegeven dat het eten lekkerder was dan ik van tevoren had gedacht (door eerdere reizen). In het vliegtuig zat ik naast Iris en papa. Mama zat namelijk in de business class. Ik heb bluey, Mees Kees op kamp, Cinderella (de mensen versie), documentaire over social media, Armin van Buuren stukjes gezien. De aanbod van films viel me best wel erg tegen. Ook heb ik vier op een rij gespeeld ;) De reis met KLM duurde 10 uur en 30 minuten. We waren geland op Panama en daar namen we een ander vliegtuig van Copa Airlines naar San José, Costa Rica. Toen we op het vliegveld van San José waren hadden we onze bagage opgehaald en moesten onze hand- en ruimbaggage nog een keer door een scan. We werden opgehaald met een taxi en naar het hotel gebracht. Ik heb vandaag maar 3 uur geslapen. Ga nu slapen in het hotel.

Veel liefs,
Marjolein

Ruim voor de wekker zijn Tjerk en ik wakker. Lekker douchen en de laatste spullen worden in een tas gedaan. Tjerk brengt Marjolein, Iris en mij naar het treinstation en neemt zelf de bus. Jemig wat zijn die spullen allemaal zwaar. Tjerk arriveert net voor 8 uur en we nemen de eerste intercity naar Schiphol. De trein op Schiphol stopt abrupt en zo val ik van de trap boven op een aantal medepassagiers. Fijn dat zij er stonden, anders was de val minder leuk geweest. We kopen broodjes en jus bij de AH to go en smikkelen deze lekker op. Wat een geluk dat je een Privium pas hebt en business class vliegt, waardoor de rij erg kort is. Wie heeft de zwaarste rugzak, Tjerk 14 kg = 70 l of Lucie 12 kg = 55 l? Daarna naar boven voor de controle, schoenen uit, een mooie bodyscan is gemaakt en er piept niets. De rugzak wordt aan een nadere inspectie onderworpen. Tijd voor shopping, 3 flessen parfum gescoord. Kort daarop moeten we boarden. We nemen afscheid bij de deur, want we hebben een ticket voor de business class en toevallig is dat de mijne. Ik zit heerlijk in de stoel en geniet van alles wat aangeboden wordt. Tjerk had bij het begin van de reis nog gezegd dat we aan het begin moesten gaan slapen en daarna niet meer. Dat lukt prima, de stoel in de ligstand en knorren maar. Heerlijk, geen zere nek, rug of benen en 2 films gezien: Mees Kees op de planken en Paddington. Op het vliegveld van Panama is de overstap op een ander vliegtuig. Nog 1,5 uur en we zijn in San Jose. Mijn ogen vallen bijna dicht door de vermoeidheid. Nog even volhouden. We zitten om 19:45 uur in de taxi. Na een korte rit zijn we bij het hotel. Tjerk heeft nog trek en bestelt een gegrilde biefstuk. Daarna zoeken we ons bed op.

Kus, Lucie

  • 14 Juli 2015 - 22:25

    Gerda:

    Joehoe, het verslag is weer begonnen!! Altijd een feestje om dit te volgen, en dit keer Costa Rica aan de beurt

  • 15 Juli 2015 - 00:24

    Oma Pijlman:

    Hallo

    Dat was even schrikken zo vroeg op meiden.
    Nu er wacht ook een mooie vakantie denk ik.
    Zo ga ik ook een beetje op reis.
    Wat had mama het weer voor elkaar zeg dat gebeurd niet zo vaak.
    Maar om tegen mij zeggen niet op de trap gaan ramen wassen.
    Maar met de trein een buiteling maken kan dus ook haha.
    Vanavond was Bennie op bezoek weer gezellig gekletst.
    Nu ga ik slapen het is 12.15 uur dus kinder bedtijd jullie mogen of even genieten.

    Knuffel van oma Pijlman en tot later

  • 15 Juli 2015 - 08:51

    Marja:

    business class? Je hebt het verdient!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 78950

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: