Pura Vida - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

08 Augustus 2015 | Nederland, Amsterdam

Pura vida!

Vandaag werden mama en ik om kwart voor 8 wakker gemaakt door papa. Terwijl we om half 9 zouden klaar staan voor het ontbijt. Mama en ik waren al eerder wakker, maar hadden besloten om tot 8 uur pas opgestaan. Dat plan was alleen verstoord door papa. Ik had er wat van gezegd tegen papa, want het was namelijk de 2e keer in 2 dagen. Lekker douchen, aankleden en naar het ontbijt. Als ontbijt hadden we fruit, toast met ei. Nog even daar gezeten voor de WiFi en toen gingen we weer terug naar onze kamer. Even lekker liggen op bed, maar niet slapen. Gewoon even op m'n iPad. Toen ging ik naar Papa en iris waar mama ook was. Daar aten we watermeloen en dronk ik wat. Iris was ondertussen m'n haar aan het vlechten, alleen door mijn haar werd het geen succes. M'n haar werd heel erg pluizig en ik zweette ook wel een beetje dus ik besloot om te gaan douchen. Na mij ging mama douchen en ik deed m'n vliegtuigkleding (spijkerbroek en m'n Costa Rica shirt) aan. Ondertussen werd er gebeld dat de taxi klaar stond. Maar toen we beneden kwamen was de taxi er nog niet. Gelukkig hoefden we niet lang te wachten. In 10 minuten waren we bij het vliegveld. Op het vliegveld moesten er weer wat papieren worden ingevuld. Daarna de bagage op de band, m'n tas was 11 kilo dus dat viel wel mee. We moesten ook nog extra belasting betalen en daarna kregen we onze vliegtuigtickets. We liepen gelijk door de douane. Er was niets aan de hand ;) Daarna gingen we eten bij de KFC, ik had chicken popcorn met frietjes, ondertussen zat ik m'n whatsapp te checken. Ook gingen we nog bij winkeltjes langs om de colonnes op te maken. We moesten even wachten maar eindelijk was het zover, hup in het vliegtuig van Copa airlines naar Panama. Onderweg kregen we een pasta met een broodje, ik had een klein hapje gehad maar het was niet te eten. We moesten in Panama in het vliegtuig even wachten want de gate was nog niet klaar. Na een tijdje konden we wel naar de gate en liepen we naar gate 23 waar het vliegtuig van KLM stond. We moesten ons eerst melden bij een balie en we moesten nog een keer door een poortje en onze tassen moesten door de scanner. Weer was alles oke, maar dat had ik ook wel verwacht. Ik was namelijk ook al door de douane in San José geweest. In het vliegtuig kregen we drinken en eten. Het avondeten was echt zo goor, het bestond uit rijst, kip, sperziebonen, een salade van bepaalde groenten en een cake. De cake van het lekkerst. Later in het vliegtuig werd ik misselijk en had ik zoveel dorst want er zat veel zout in het eten. Ik heb tijdens de reis twee films gekeken: De SUPRISE en La famille Belier. De laatste film was het leukst en is een echte aanrader. Ik heb 1,5 uur geslapen, want het ging niet zo makkelijk. Ik heb ook tic tac roe gespeeld en muziek geluisterd. Na 9 uur en 45 minuten waren we op Schiphol aangekomen. Wachten op onze bagage toen we alles hadden, dat de flightbag van mijn tas met losse spullen kapot was gegaan. Maar alle spullen zaten er nog in, gelukkig. Sjors stond ons al op te wachten en bracht ons naar huis. Nog even kort kletsen en natuurlijk de kieteldood krijgen moesten we onze spullen opruimen. Nu proberen zo lang mogelijk wakker te blijven ;)
Dit was alweer het laatste verhaaltje, ik heb erg van de reis genoten.

Adios!
Marjolein


Ik hoor een vliegtuig. Hoe laat is het? Ik kijk op de iPad 6:09. Ik kijk naar Marjolein en zoek het toilet op. Ik ga weer in bed liggen. Om kwart voor 8 wordt op onze deur stevig geklopt. Marjolein en ik kijken elkaar aan, 7:45. Tjerk staat aangekleed en wel voor de deur. Waarom wij nog niet douchen? Dat is simpel, we hebben afgesproken om half 9 ontbijt, dus kunnen we nog even blijven liggen. Marjolein is kwaad "Pap, dit is nu al de tweede keer dat dit gebeurt. Je moet beter afspreken en luisteren!". Een afspraak voor de dokter is inderdaad geen slecht plan, Tjerk. Om half 9 zijn Marjolein en ik ook klaar. We lopen naar het restaurant voor het ontbijt. We hebben alle tijd. Het autoverhuurbedrijf komt de auto tussen 10 en 11 uur ophalen en de taxi komt om 12:30 uur, ruim 3 uur voor de vlucht want het is nu hoogseizoen en heel erg druk. We zitten lekker op het balkon en eten de meloen nog even op. Het autoverhuurbedrijf is om half elf aanwezig. De auto wordt bekeken en weer meegenomen. Alles is nagenoeg ingepakt. Om kwart voor 12 gaan Marjolein en ik nog even douchen. Fris en fruitig het vliegtuig in. Tjerk komt binnen gestormd. De taxi komt al om 12 uur. Ik ben me nog aan het afdrogen. Jemig dan moet ik me nog haasten ook. Ik trek rustig mijn kleding aan, doe de grote rugzak in een flightbag en pak de kleine rugzak in. Ik help Marjolein nog even met haar rugzak en dan brengen we de rugzakken naar beneden. Er is nog geen taxi, voor niets extra snel alles gedaan. Het duurt nog even en dan verschijnt er een busje. Alle spullen worden achterin gedaan en wij kunnen gaan zitten. Het is een klein stukje naar het vliegveld. We lopen naar de balie van Copa airlines voor het inchecken en zijn gelijk aan de beurt. Hoogseizoen? Het is helemaal niet druk, bij geen enkele balie. Dat gaat voorspoedig, daarna moeten we nog vertrekpremie betalen. Een mevrouw achter de balie kijkt als een spin. Ze vraagt waar we heen gaan en vervolgens wanneer we geboekt hebben. Ik antwoord 20 January. Met een pinnig gezicht "Are you sure"?. "Yes, I'm sure". We betalen, krijgen een papier mee voor de mevrouw van de incheckbalie. Daar krijgen we de boardingpassen, ook voor de vervolgvlucht Panama city - Amsterdam. We gaan nog iets eten bij de KFC. Vervolgens moeten we de collones opmaken. We kopen een boxje van Bose, een fles parfum en nog wat armbandjes. We lopen naar de gate. We moeten nog even wachten. Dan mag groep 1 aan boord, dat ben ik. Tjerk, Marjolein en Iris komen later als ik al aan een glas limonade zit. Wat een bofkont ben ik toch. De stewardess vraagt wat ik wil eten een sandwich met vlees of tonijn en wat ik erbij wil drinken. Ik kies voor een sandwich met tonijn en cola light. Het broodje sandwich is droog en laat het liggen, maar de brownie die erbij zit is lekker. Dan landen we op Panama city. Ik wacht even totdat Tjerk, Iris en Marjolein eraan komen. We lopen samen naar de gate waar het vliegtuig al klaar staat. Het duurt even en we kunnen aan boord. Ik sla linksaf en de rest rechtsaf. Ik zit als een prinses in de stoel. Al snel krijg ik een welkomstdrankje, een lekker rose'tje en nootjes. De stewardess spreekt me aan over mijn shirt en of ik bij de anderen hoorde met hetzelfde shirt. Ik geef aan dat we bij elkaar horen. Ze vindt mij een bofkont, dat vind ik zelf ook. Tjerk, niet te vaak voor je werk weg, maar wel veel punten verdienen dan kan ik heerlijk in het vliegtuig zitten! Ik krijg eten, lees nog wat en ga daarna slapen. Na 2 uurtjes ben ik weer wakker. Ik zie dat we nog 3 uurtjes moeten vliegen. Dat schiet op. We vliegen over Engeland en dan wordt de landing ingezet. Deze keer landen we niet op de Polderbaan. Op de bagage moeten we even wachten, er is een vlucht voor ons. Sjors staat ons op te wachten. We laden zijn auto vol en rijden naar ons huis.

Dit was het laatste verhaaltje van deze reis. Wij willen iedereen bedanken die een berichtje heeft geschreven. Wij lazen die elke ochtend tijdens het ontbijt.

Kus, Lucie

  • 10 Augustus 2015 - 08:58

    Petra En Sjors:

    Hallo Lucie, Tjerk, Marjolein en Iris,

    Gelukkig en gezond weer met beide voeten op de Nederlandse bodem.

    We hebben erg genoten van de verslagen!

    Tjerk en Lucie succes op jullie 1e werkdag of moet ik schrijven sterkte met het open houden van jullie ogen :):):)
    Marjolein en Iris nog een fijne vakantieweek en geniet van de dingen welke jullie deze week nog gaan doen!

    Lieve groet,

    Petra en Sjors

  • 10 Augustus 2015 - 12:01

    Oma Pijlman:

    Hallo

    Fijn dat jullie weer terug zijn.
    Niet dat ik heimwee heb hoor , maar ik vind het fijn als alles weer veilig is geland.
    Tjerk heb je al een afspraak met de dokter of ben je dat ook vergeten? :)
    Als ik iets vraag aan jou komt het altijd goed of houd Lucie dat voor je bij.
    Marjolein en Iris tot later en dan gaan we vast giebelen.
    Jullie bedankt voor jullie verhalen.

    Liefs oma Pijlman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 78629

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: