Luilekker(prik)land - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Luilekker(prik)land - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Luilekker(prik)land

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

04 Augustus 2015 | Costa Rica, Uvita

Hello everyone,

Ik ben vandaag om 6 uur opgestaan, want we moeten om kwart over zeven met de boot. Even douchen, aankleden en naar het ontbijt. Dit keer hebben ze weer pannenkoeken waar ik banaan op doen en ik neem nog wat vruchtenyoghurt. Daarna nog even tandenpoetsen en onze spullen pakken. Onze rugzakken geven we aan een super lieve man die mij gisteren ook al vriendelijk en vrolijk aankeek. Ik zeg Ola en hij zegt hetzelfde terug. Gelijk ben ook vrolijk. Daarna lopen we richting en gaan we met de boot. Tijdens bootreis zit ik rustig te denken over alles en nog wat. Ook geniet van het uitzicht. Papa haalt de auto en we doen onze rugzakken erin. De reis duurde niet lang eigenlijk veel te kort, want we zaten vlakbij Dominical en dus in hetzelfde gebied. Ik ga boven waar we werden ontvangen met Vera, Anouk, Christine, Romee en Hester skypen. Vera was namelijk jarig en 16 geworden. Na lang geskypt te hebben hang ik op en loop naar beneden. We gaan met de auto naar het dorpje en bij een restaurant eet ik kipnuggets en een broodje kip (want ik deelde met Iris). Na dat we bom vol zaten gingen we nog een eindje rijden en we kopen een watermeloen langs de weg. Ook gaan we nog even naar het strand waar we onze kokosnoot genaamd Coco opeten, maar eerst moet hij open gemaakt worden met stenen. Daarna gaan we naar de supermarkt en aten we een ijsje. Ik had een split. We gaan terug naar het hotel. Mama, Iris en ik gaan zwemmen. Lekker even afkoelen. Papa komt er na een tijdje ook bij. Daarna weer douchen en trek ik een lange broek + sokken aan en smeer ik mij in met deet. We gaan met z'n allen bij papa en mama zitten buiten en eten en drinken wat. Daarna gaan Iris en ik naar onze kamer, waar we allebei gaan lezen. Als ik m'n boek uit heb gaat het licht uit.

Kisses,
Marjolein

De wekker gaat om 5:50. Tjerk gaat douchen. Ik haal alle wasgoed van de waslijn, die tussen 2 roeden gemaakt is, af. Toch handig dat er ventilatoren aan het plafond hangen. Ik vouw het wasgoed op en leg het bij iedereen op de rugzak. Na Marjolein ga ik douchen. Om half 7 zitten we netjes aan het ontbijt. De boot vertrekt om 7:15. Een goedgehumeurde en zingende Costaricaan pakt de rugtassen en de koffer aan. Als de boot op de golven ligt en een meneer die boot in bedwang moet houden, roept dat we zo snel mogelijk moeten instappen, volgen we dat netjes op. We halen nog een aantal mensen op en varen terug met grote snelheid naar Sierpe. Tjerk haalt de auto op en de rugzakken en de koffer worden er weer ingepropt. We rijden aar het volgende hotel Cacatua lodge in Uvita. We zijn daar al om 10 uur en worden gastvrij onthaald. De kamers zijn klaar en een tuinman brengt de rugzakken en koffer naar de kamers. De kamers blijken huisjes te zijn die aan elkaar zitten. We mailen nog even, dan rijden we naar het dorpje Uvita. Iln een restaurant bestel ik een salade met tonijn. Als de ober het brengt, zie ik dat de tonijn zo groot is als een grote schouderkarbonade en ligt bovenop de sla. Dit had ik niet verwacht, de tonijn is heel erg lekker. Ik ben dan ook erg vol. We rijden nog een eindje verder, kopen een watermeloen langs de weg en rijden een pad in naar de zee. De kokosnoot van gisteren moet kapot. Met een steen is het uiteindelijk gelukt. Met het dolkmes werden er stukjes kokosnoot uit de kokosnoot gesneden. Mmm, lekker. We kopen bij de supermarkt nog eten en drinken. We rijden terug naar het hotel. Marjolein, Iris en ik gaan zwemmen, Tjerk komt later. We koelen lekker af. Ik smeer me in met DEET en trek een lange broek met sokken aan. Genoeg bulten overal. We besluiten niet te gaan eten want we zitten nog vol met eten van vanmiddag. We eten watermeloen ons terras. Daarna gaan Marjolein en Iris een filmpje kijken en wij lezen de krant en een boek.

Groet, Lucie

  • 07 Augustus 2015 - 02:50

    Petra En Sjors:

    Hallo Tjerk, Lucie, Marjolein e Iris,

    Goedenavond is het voor jullie voor mij is het 02.30 uur in de nacht. Lag al een tijdje wakker vandaar dat ik ook terug sms'de Lucie :)

    Zijn het alleen de dames die bulten hebben?? Dat wordt afkicken Marjolein om als ontbijt lekkere pannenkoeken te eten of je moet je moeder zover krijgen dat ze s' morgens deze voor je bakt. Ha Ha.
    Ja Iris dat is hard werken in je vakantie om een kokosnoot open te krijgen maar doordat deze heerlijk smaakt wordt je harde werken wel beloond. Dolfijnen is heel mooi om te zien alleen het gaat zo snel dat het moeilijk is om deze volledig op een foto te krijgen, wij hebben toen we in La Gomera waren ook een boottocht gedaan richting de dolfijnen. Wat ook heel mooi is zwemmen met de dolfijnen dus de volgende reis wordt Aruba Lucie en Tjerk?? Nou ik ben wel heel nieuwsgierig naar alle gemaakte foto's, snel wat afspreken Lucie?
    Tja een tijd van komen en van gaan jullie vakantie is bijna voorbij maar jullie kunnen terug kijken op een zeer geslaagde, ondernemende en mooie vakantie als we zo al die verhalen mogen lezen.
    Een goede reis terug gewenst.

    Lieve groetjes, Petra en Sjors


  • 07 Augustus 2015 - 08:49

    Marja:

    Hoi lucie, tjerk marjolein en iris.
    Heerlijk zo elke ochtend een verslag vanuit de tropen.
    En jullie hebben echt een fantastische vakantie gehad.
    Geniet nog even van de laatste dagen.
    groetjes Marja

  • 07 Augustus 2015 - 09:56

    Oma Pijlman:

    Hallo

    Dat wordt straks afkicken van al dat lekkere eten.
    Wat krijgen we nou Marjolein gaat het een vriendje daar worden haha.
    Dan krijg je elke dag pannenkoeken :).
    Iris en jij dan of is jou het land te heet, nou hier zijn ook wel leuke jongens toch :):)
    Geniet er nog even van volgende week is het weer hard ploeteren.

    Liefs oma pijlman

  • 07 Augustus 2015 - 16:16

    Maria:

    Hoi Lucie en fam.

    Nu is het wel zo'n beetje het einde van ene prachtige reis waar jullie van de ene naar de andere belevenis/bezienswaardigheid zijn getrokken.
    Daardoor ook veel van het land en de prachtige natuur gezien, porachtige reis hoor om mee te volgen langs de zijlijn :-).

    Goede vlucht naar huis en we spreken elkaar wel hoe we maandag naar MCS gaan, samen of apart.

    Groetjes,
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Uvita

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 78631

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: