Route met hindernissen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Route met hindernissen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Route met hindernissen

Door: Iris en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

25 Juli 2015 | Costa Rica, Monteverde

Vanochtend om 7 uur opgestaan, Marjolein ging eerst douchen, daarna ik. Na het ontbijt laatste spullen ingepakt en naar de auto gebracht, betaald en we reden naar het volgende plaatsje. Hobbelende wegen brachten ons ook nog naar de verkeerde plek waardoor we het helemaal terug moesten rijden... Grrr. Maar na een lange reis kwamen we eindelijk aan bij de huizen. Ja huizen?! Hele grote en mooie huizen. Heel schoon, mooi opgemaakt bed met twee zwanen in hartjesvorm en een groot hart erbij. Na even wat gerust te hebben besloten we naar het stadje te gaan om even lekker te kijken en naar het avond eten te gaan. We parkeerden voor een hele grote souvenirs shop waar we wel even naar binnen moesten. Hele leuke armbandjes gekocht en nog wat voor een vriendin. Na de shop naar de supermarkt en toen liepen we naar een restaurant, Marjolein en ik deelden het eten. Dus normaal een portie die wij dus deelden. Heerlijk! Na het eten naar het huis om nog wat filmpjes te kijken en te gaan slapen.

Iris

Hallo allemaal,
Vandaag gaan we weer verder met onze (road)trip en dit keer naar Monteverde. Daar zijn de nevelwouden en is de temperatuur ongeveer hetzelfde als in Nederland. Dus voor Costa Ricaanse begrippen koud. Eerst weer het continentale ontbijt gehad en daarna de spullen inpakken. Hup naar de auto brengen. Daar gingen we dan niet de route van de reisorganisatie Edventure volgen, maar de TomTom op papa's mobiel. Toen na een heel stuk rijden moesten we dezelfde weg weer terug want er was een riviertje en we mochten daar niet doorheen van het autobedrijf. Dat was weer terughobbelen naar de geasfalteerde weg en na een lange tijd gingen we eten. We hadden allemaal een hamburger en een lekkere cola. Weer terug de auto in en nog anderhalf uur hobbelen naar Monteverde zei Mama. Maar het was deels geasfalteerd en deels zo'n hobbelweg. Bij het resort aangekomen zitten we in 2 huisjes waar super goede WiFi is, een keuken met alles erop en eraan, goede bedden, een balkon is. Echt top! Daarna gingen we het dorpje in, waar we souvenirs hebben gekocht. Ook zijn we naar de supermarkt geweest en gingen we eten bij een soort steakrestaurant. Iris en ik hadden samen 1 gerecht : spareribs met een vieze saus en patatjes. Doordat we 's middags avondeten eigenlijk lust ik in de avond niet zoveel meer. Ik mis m'n broodjes tussen de middag. Ik ga nu gezellig met Iris filmpjes kijken.

Groetjes,
Marjolein

Na het onbijt laden we alle spullen weer in de auto. We gaan naar Monteverde, de nevelwouden. We rijden volgens de routeplanner op de telefoon, route 606. Prachtige route langs mooie huizen met paarden op onverharde weg. We schudden lekker heen en weer. Na 1,5 uur hobbelen komen we bij een brug, waar je niet over heen kunt met een auto. Een stukje terug staat een bordje, linksaf en dat de is rivier door. Dat gaan we maar niet doen. We rijden dus het hele stuk terug tot aan de Panamerican highway route 1, de A1 van Costa Rica, maar dan met 2 banen en een maximale snelheid van 80 km/h en waar je gemiddeld 40km/h rijdt. we rijden tot Limonal en daar nemen we een lunch. Nog 20 km en dan slaan we af naar Las Juntas en dan is het nog 1,5 uur rijden op een onverharde weg. Achterin de auto wordt gesteund en gekreund. De route is mooi en het gaat ook best snel. We komen aan bij Valle Campanas en krijgen de sleutels van 2 huisjes en een rondleiding door het huisje. Wow, wat mooi en er is internet in het huisje. Voor Marjolein en Iris kan het nu al niet meer stuk. Vanuit Nederland hebben we activiteiten gereserveerd. Er is onduidelijkheid over de reservering en de jongen gaat bellen. Even later komt hij naar het huisje. wijzullen om 7:45 uur worden opgehaald. Dat is dus om 6 uur op, 6:30 het ontbijt. Iris en Marjolein's gezicht betrekken. "Het is vakantie en nu moeten we nog heel erg vroeg op". We rijden naar het dorpje terug. Er worden wat souvenirs gekocht, nemen een lekker bak latte caramel of espresso, lopen nog door het dorpje en gaan dan eten. Na het eten rijden we naar huis, maar welke route is het? Het is overal heel erg donker. Toch de routeplanner maar even weer aanzetten. Iris en Marjolein gaan naar hun huisje en Tjerk en ik naar de onze. We drinken nog een heerlijke bak koffie, een glas wijn en gaan dan slapen.
xxx, Lucie

• 27 Juli 2015 - 20:51

Gerda:

Hela hola,

Wat een feest weer! En wat fijn toch dat al die huisjes wifi hebben meiden!! Da's altijd wel weer het hoogtepunt van ergens aankomen stel ik me zo voor; even contact met de buitenwereld ;-)

Een o o, nooit meer de Tom Tom van papa's telefoon vertrouwen hoor! Dat komt nie goe nie haha!!!

Liefs uit Den Haag waar het koud, nat en winderig is. O ja, en een graad of 16, 17 hooguit... ;-S
    RGCL

• 28 Juli 2015 - 08:29

Petra En Sjors:

Hallo mensen van het goede leven,

Nou Marjolein en Iris zijn toch wel wat gewend in de hobbelige achtbanen kunnen ze geen genoeg van krijgen dus kom op meiden dit ritje duurt langer als de achtbaan en hoef je niet lang voor in de rij staan te wachten. Nou Marjolein het is maar net hoe je het bekijkt de temp.als in Nederland hopelijk hebben jullie dit niet maar toch wel ietsje warmer, het moet nu in Nederland ook zo'n graadje of 23-25 zijn maar dat redden we vandaag zeker niet 17-18 graden als we geluk hebben maar na woensdag klimmen we weer naar 23-25 graden heerlijk voor alle mensen die in Nederland vakantie hebben of activiteiten willen ondernemen.
    Zaterdag komt Ma Toet een dagje Sjors haalt haar op en brengt haar ook weer thuis, ze vind het zo heerlijk om in de tuin te zitten, rare is dat ze vroeger niet in de zon kon zitten vond ze te warm en ik lag te bakken in de zon Lucie kan hierover mee praten zeg Volendamstraat dan weet Lucie al genoeg :)
    Nu is het andersom Ma Toet ze kan in de volle zon zitten dan moeten we haar er tegen beschermen en ik zit nauwelijks nog in de zon!
    Vroeg op Marjolein en Iris dan kunnen jullie wel langer van de dag genieten ha ha ha flauw hé!!

Lieve mensen veel plezier en de hartelijke groetjes van Sjors en Petra

• 28 Juli 2015 - 11:15

Oma Pijlman:

Hallo vakantiegangers.

Hier geen hobbel wegen maar een water vallei.
    Gister maar een boek gelezen want het regende hier de hele dag.
    Maar meiden als het hobbelt dan kan je ook lekker slapen.
    Wifi is fijn hoor meiden dan wordt ik om bijna 14.30 goedemorgen gewenst door Iris met haha er achter.
    Nu ik wacht weer op een volgend verhaaltje.

Dikke knuffel en veel plezier oma pijlman

• 28 Juli 2015 - 18:57

Jan En Aneke Vd Schaaf:

Hallo globetrotters,Jullie verhaaltjes weer met belangstelling
    gelezen.Wij hebben besloten om een nieuwe telefoon in Marum te kopen.Het model is het zelfde
    wat ik heb en de prijs is 110 euro.Wat is creme bullee? Smaakte het lekker?In Bakkeveen is dit niet te
    krijgen,wel marieak oekjes.Was de wandelroute van 3km interessant? Volgens ons wel in verband met
    zwavellucht en 106 graden celcius. Jullie nemen de dagen wel goed mee ,om half acht al aan het ontbijt.
    Wij kunnen ons wel voorstellen dat de meiden dit tijdstip wel aan de vroege kant vinden. Fijn Marjolein
    dat je ook leuke engelse boeken leest.Hoe gaat het met jouw engels Iris?Het weer is een beetje aan het herstellen,na veel regen en storm.Hopelijk treffen G R C en lennart een beetje goed weer met
    de vakantie.De weersvoorspellingen lijken gelukkig wat beter.Dus jullie verblijven nu in luxe onderkomens,met Hollandse temperaturen.Leuk dat er meer Hollanders zijn.
    Dikke kus vanuit Bakkeveen en geniet nog van de vakantie.
    Tot een volgende keer.