Zon, zee en strand - Reisverslag uit Cóbano, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Cóbano, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

29 Juli 2015 | Costa Rica, Cóbano

Pura vida!

Om 8 uur zijn we vandaag opgestaan, maar midden in de nacht ging de telefoon van papa, want iemand belde hem. Eerst gingen papa en mama douchen, daarna ik en na mij ging Iris. We lopen met z'n allen naar het ontbijt, waar hele lekkere dingen op het menu staan. Ik kies banana pancakes uit en passion fruit sap. Mmm!! Na het ontbijt lopen we terug en besluiten we naar het dorpje te gaan wandelen. We lopen over het strand. Echt een super mooi uitzicht. Papa en mama melden ons dat er een mooie waterval is, want het staat in de Lonely Planet (de reisbijbel). Daar aangekomen valt het ons vies tegen, het zijn water kleine water riviertjes die van stenen naar beneden gaan. Maar papa en mama gaan nog even verder, want misschien is er nog wat. Iris en ik hebben geen zin dus we gaan zitten op de stenen. We vinden super mooie schelpjes en die maken we schoon. Nadat papa en mama terug zijn gaan we in het dorpje wat eten. Ik heb een broodje met ham en kaas + patat. Even lopen naar de supermarkt, even flessen water halen. We lopen later een ijssalon in. Daar nemen Iris en ik een ijsco: pindakaasijs, citroenijs met smarties en chocoladesaus. Echt super lekker in het warme weer. Daarna lopen we weer terug naar het resort en we besluiten om te gaan zwemmen in het zwembad. Lekker afkoelen! Later nog op de iPad gezeten, dieren gezien. Dan begint het weer te onweren en dit keer ook te regenen. Dus met paraplu's lopen we naar het restaurant. Daar neem ik hetzelfde hoofdgerecht als gisteren en als toetje deel ik met Iris. We hadden truffels met cacao, munt en kokosnoot. Ook hadden we een crêpe met appeltjes en een lekkere saus. Daarna weer terug in de regen naar onze kamer. Ik ga nog even op m'n iPad.

Xxxxxx,
Marjolein

Om 8 uur staan we op en gaan een voor een douchen. We lopen naar het ontbijt. Ik neem yoghurt met fruit en granen. Mmm. We lopen langzaam terug. Vandaag gaan we naar het dorpje Montezuma en naar de waterval. Laatstgenoemde is een hoogtepunt volgens de Lonely Planet. We lopen over het strand en in een onbewaakt ogenblik is mijn korte broek kleddernat. Getver, het kleeft. Ook Tjerk is natgeworden en de meiden iets minder. We lopen verder naar Montezuma en lopen naar de waterval. Niet echt heel bijzonder. Het lijkt op de waterval van Coo, kleine stroompjes. Tjerk en ik klauteren nog even over de rotsen om te kijken of er nog meer te zien is, maar dat is niet het geval. We lopen terug. Marjolein en Iris hebben ondertussen schelpjes gezocht, er zitten een paar fraaie bij. We lopen terug naar het dorpje. Na de lunch zien we een ijssalon. Iris en Marjolein nemen schepijs, limoen (zuuuuur) en pindakaasijs (lekker) en Tjerk en ik een aardbeien met bananenmilkshake. Daarna wandelen we over het strand terug. De met zweetdoorweekte kleding wordt uitgewassen en zwemkleding wordt aangetrokken. We nemen een duik in het zwembad. Heerlijk die afkoeling. Rond 17 uur lopen we terug naar de kamer. Een voor een gaan we douchen. Op het terrasje nemen we bier en fris. Er komt een meneer langs wanneer we morgen willen vertrekken, half 9 of 11 uur. Wij gaan voor half 9. Het onweert flink met mooie lichtflitsen en regent pijpenstelen. We pakkende paraplu en lopen na het restaurant voor het eten. We ruimen de spullen weer op en gaan dan slapen.

Kus, Lucie

• 01 Augustus 2015 - 09:09

Oma Pijlman:

Hallo allemaal

Ook ik heb tot 8 uur op bed gelegen.
    Maar een mooi uitzicht en een zwembad heb ik niet jammer genoeg.
    Maar aan de binnenkant van je ogen zie je soms ook mooie dingen.
    Marjolein en Iris nemen jullie die mooie schelpen mee of is dat verboden.
    Ruimte genoeg toch in de rugzak.
    Watervallen vielen dus tegen maar die hebben jullie toch dichtbij van zweet.
    Tjerk heb je al een foto van mooie foto van lichtflitsen?
    Nu wordt het tijd dat ik ook weer wat ga poetsen.
    Dus Tjerk,Lucie,Marjolein en Iris geniet er van nog maar een weekje het is zo voorbij.

Kus en een dikke knuffel van oma pijlman

• 01 Augustus 2015 - 11:14

Janannekevdschaaf:

hallo mensen,
    Het gaat steeds mis met het schrijven.
    Dus 3x is scheepsrecht.
    hebben jullie nog wat van de plaats of stadMontezuma gezien?
    Dus de waterval viel tegen.
    Hebben jullie lekker ijs gegeten Marjolein en Iris?
    Zijn het mooie schelpen die jullie hebben gezocht en zijn
    het schelpen die je bij ons niet ziet?
    Hier tot nu toe alles oke.
    Gistererenzijn we een dag op de lan gweerderwielenw ezen varen.
    Het weer was na een slechte periode eindelijk eens mooi.
    Het was de laatste dag van het skutjesilen en we
    Hier alles oke.Groetjes vanuit Bakkeveen