Tetuh tetuh, daar komt de "ambulance" - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Tetuh tetuh, daar komt de "ambulance" - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Tetuh tetuh, daar komt de "ambulance"

Door: Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

22 Juli 2015 | Costa Rica, Fortuna

Tjerk had gisteravond al ibuprofen en hibitane genomen, zijn keel deed zeer. Hij wordt wakker en is erg hees. Zijn keel doet heel erg zeer vooral bij het slikken. Na het douchen lopen we naar het ontbijt. Tjerk zit als een zoutzak naast me. Op zijn armen en hoofd ontstaan allemaal watervallen. Dit gaat niet goed. Bij de receptie vraag ik of hij met de golfkar naar de bungalow gebracht kan worden. De "ambulance" rijdt voor en Tjerk en ik stappen in. In de bungalow ploft hij op het bed en gaat slapen. Ik loop terug om de meisjes op te halen. We lopen naar de bungalow terug, pakken onze rugzakken en lopen terug naar de receptie. Wij hebben een rondleiding over het landgoed. Behalve verhuur van 17 bungalows leidt men hier ook studenten op. De jongen vertelt enthousiast. Alle materialen worden gebruikt en herbruikt. De kippen, koeien, varkens krijgen organisch materiaal te eten. Fruit en groenten worden geteeld voor eigen consumptie en er wordt zeep gemaakt, dat gebruikt wordt in de bungalows maar ook in de wasserij. Elektriciteit wordt opgewekt mbv stroming van water. Marjolein wordt ondertussen niet lekker. Ze geeft over, wordt draaierig en begint ook te transpireren. We onderbreken de tour. Met de "ambulance" wordt Marjolein ook naar de bungalow gebracht. Ze gaat op haar bed liggen en Iris en ik vervolgen de tour. Enorm enthousiaste uitleg van de jongen die ecotourisme studeert. Daarna gaan Iris en ik lunchen, we nemen eten voor onze zieken mee. Tjerk eet rijst op en Marjolein twee partjes pizza. Het smaakt goed, maar blijft er nog geen 5 minuten in haar buik. Iris gaat terug om te whatsappen met vrienden. Het is ondertussen gaan regenen. Ik ga ook maar op bed liggen. Als het droog is, heeft Iris geen zin meer. Tjerk wil wel mee. De route is erg blubberig en we gaan terug. Tjerk en Iris gaan op bed liggen. Ik smerer me voor de zoveelste keer in met DEET (helpt tot nu toe niets, mijn armen zitten vol, en ook mijn benen) en kijkt en fotografeer vogels. Dan is het tijd voor diner. Tjerk gaat mee, Marjolein blijft in bed. We eten en gaan daarna terug. Marjolein eet nog iets en dn gaan we slapen.

Kus, Lucie

• 23 Juli 2015 - 08:57

Petra En Sjors:

Goedemorgen Allemaal,

Gaat lekker daar zo! Nou Tjerk iets de hard gebruld (brulaap) Nee gekheid heel vervelend hopelijk ben je snel weer op de been. Marjolein dat is ook minder dat je moest overgeven. Hopelijk zijn jullie weer wat op de been.
    Sjors heeft deze week post/containerdienst in Lelystad want ik heb iets op mijn tenen laten vallen een metalen voet van dik 2 kilo en kan niet met platte voet gewoon lopen 1 teen is pimpelpaars gewoonweg gekneusd.
    Gaat al wel weer beter als begin van de week.
    Beterschap voor Tjerk en Marjolein en hopelijk blijft het daarbij zodat Lucie en Iris het ook niet gaan krijgen.
    Lieve groetjes,

Sjors en Petra

• 23 Juli 2015 - 09:37

Oma Pijlman:

Hallo

Jammer zeg dat jullie een beetje ziek zijn.
    Maar dat jullie daar fijne uitleg krijgen en ook nog zulk zieken vervoer.
    Dat zie je hier niet je heb toch wel een foto gemaakt hadden ze de sirene wel aan,
    of alleen blauwe lampen hihi.
    Oma plaagt een beetje hoor ik hoop dat jullie gauw weer beter zijn.
    En Lucie jij hebt lekker bloed ook dat is erfelijk zo als jij ook wel weet.

Kus oma pijlman en heel veel beterschap

• 23 Juli 2015 - 09:49

Maria:

Hallo geluksvogels in Costa Rica,

Ik wens de ziekenboeg een voorspoedig herstel toe en hoop dat de iris en Lucie de dans ontspringen!
    Kalm aan dan knap je het snelste op.

Groetjes,
    Maria

• 23 Juli 2015 - 22:55

Jan En Anneke Vdschaaf:

Hallo patienten,Wij wensen jullie beterschap en fijn dat de verkoudheid opknapt van Marjolein .
    Hopelijk blijven Lucie en Iris gezond en ontspringen zo de dans..Zijn Tjerk en Marjolein al weer opgeknapt? Fijn dat jij Lucie en Iris een rondleiding over het terrein konden meemaken.l Leuk dat de student interessant vertelde. Ik stop nu want het is bedtijd.Morgen weer naar de fysio.Groetjes van opa,oma,heit en mem.