Verfrissing in een heerlijk ruikend zwembad - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Verfrissing in een heerlijk ruikend zwembad - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Verfrissing in een heerlijk ruikend zwembad

Door: Iris en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

21 Juli 2015 | Costa Rica, Fortuna

Hoi lieve volgers!
Hierbij moeten wij wat mededelen.
Wij, Marjolein en ik nemen alle 2 even pauze.
Marjolein is ziek en ik ben 2 dagen helemaal vergeten te schrijven.
Vanaf morgen begint Iris weer dus jullie zullen niet veel merken, maar Marjolein en ik gaan er dus even tussen uit. We hopen dat jullie wel met veel plezier naar mama haar verhaaltjes lezen.
We zien jullie later weer.

Marjolein en Iris

Vandaag vertrekken we naar een nieuw onderkomen. Dezelfde hobbelweg als 2 dagen geleden moeten we volgen tot aan Pital. Vlak voor Pital is de weg afgesloten ivm een raparatie aan een brug. Er staat een bordje welke richting we in moeten, maar een vervolgbordje is er niet. We rijden door maar volgens de routeplanner gaan we dan de verkeerde kant op. We besluiten om terug te gaan naar het beginpunt waar de weg is afgesloten. Een meneer vertelt ons dat we niet verder kunnen, maar wij verstaan geen Spaans. Hij gebaart dat we die kant op moeten. Wij rijden de aangewezen kant op. Hij rijdt voor ons en stopt. Hij gebaart dat we linksaf moeten en links aanhouden. We volgen het netjes op en komen inderdaad in Pital aan. Vanuit daar vervolgen we de weg naar El Castillo. We zien de vulkaan Arenal en het meer van Arenal. Het laatste stuk is weer een onverharde weg. We komen aan bij Rancho Margot. Met een golfkar worden onze spullen vervoerd naar de bingalow. Wow, weer een leuke plek. we drinken een biertje en fris. Iris, Marjolein en ik ruilen normale kleding om voor zwemkleding en gaan opzoek naar het zwembad. Het warme bad is open, maar het koude bad is leeg. Het ruikt er naar zwavel. Lekker afgekoeld gaan we terug en nemen een douche. Ook weer heerlijk en gaan daarna eten en slapen.

xxx Lucie

• 23 Juli 2015 - 08:49

Petra En Sjors:

Hoi Marjolein en Iris,

Vervelend voor Marjolein en Iris doe jij ook maar rustig aan en de verhalen komen wel weer daar zijn we niet bang voor.
    Sterkte en spoedig herstel! dikke kus XXXXXX Sjors en Petra

• 23 Juli 2015 - 09:21

Oma Pijlman:

Hallo

Doe rustig aan meiden.
    Mama doet haar verhaal wel en op die van papa wacht ik nog steeds.
    En dat verbond met Tjerk om te zwemmen is zeker ook al verbroken.
    Nou luitjes doe rustig aan en tot het volgende verhaal.

Liefs oma pijlman

• 25 Juli 2015 - 18:17

JanenAnnekevdShaaf:

Hallo allemaal,Jullie verhaaltje weer met belangstelling gelezen.De bewegwijzering was niet goe3d en
    gelukkig dat er dan iemand is ,die jullie de weg kan wijzen.Misschien kan Iris nog een cursus spaans volgen op school.De vulkaanArenaal is dat nog een werkende of slapende vulkaan?Zitten jullie nog in de plaats RanchoMargot of zijn jullie ondertussen al weer verkast?Dus het onderkomen was prima in orde. Jullie zijn alweer met de 2e helft van de vakantie bezig .Het is vandaag onstuimig weer.Het skutjessilen is vanwege het weer afgelast. maandag moeten we op begrafenis van dhr van Pelt.Verder hier alles oke. Zitten jullie in het noorden van Costarica? In de atlas kunnen wij de vermelde plaatsen en de vulkaan niet vinden. Liefs van heit,mem,opa en oma.