Hard tikt de regen...... - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Hard tikt de regen...... - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Hard tikt de regen......

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

10 Augustus 2011 | Zweden, Orsa

Hallo,

Om 8.15 stond ik op en ging lezen in Saskia en Jeroen uit logeren. Toen ging mama’s mobiel af. Toen ging ik met papa brood halen bij de bakker. Douchen en Guus Meeuwis lied luisteren (verlieft zijn, het is een nacht). Toen ging ik voetballen. We gingen naar Karlstad iets eten en drinken. Lekker eten. En later met papa schaken en rummicub en lekker slapen.

xxx Iris

Hej allemaal,

Vandaag mochten we uitslapen. We gingen lekker ontbijten met vieze bolletjes, lekkere croissantjes en crackers. Ik ging na het douchen en aankleden op mijn DS. We gingen naar Karlstad omdat ik een te kleine spijkerbroek had meegenomen, wat een blunder!! Die spijkerbroek had ik gister met de tocht aan. Op het laatst had ik last van mijn heup.Ik had een nieuwe spijkerbroek van de H&M. We hebben bij de McDonalds onze berichtjes op family on tour gezet. Even wat gedronken en een koekje of muffin gegeten. Toen zijn we naar de auto gegaan. Met de auto naar de winkel en langs dorpjes gereden. Lekker rijst met zoetzure saus en groente gegeten. Het regent vandaag bijna de hele dag. Zo meteen een spelletje doen met z’n allen.

Groeties Marjolein

Vanochtend, geen wake up call, toch vroeg wakker. De regen kletterde op het dak. Geen weer om direct naar buiten te gaan. Om ongeveer 11 uur vertrokken we naar Karlstad, want Marjolein had wel een spijkerbroek meegenomen maar denkt er niet aan dat je zo af en toe ook groeit en daarom niet meer past. Overal zijn winkels en een Hennes is ook in Zweden wel in de buurt. Ondertussen was het ook weer droog geworden. Even snel een Mac opgezocht, deze keer niets gegeten en gedronken maar alleen even een paar verhaaltjes in family on tour gezet. Helaas vielen de bezienswaardigheden in Karlstad tegen en hebben we alleen een paar mooie gebouwen, zoals het raadhuis, centraal station en kerk gezien. We besloten dan maar terug te rijden via een toeristische route. Het was weer keihard gaan regenen. Jammer want de omgeving was erg mooi. Halverwege de reis ging een lampje in de auto aan; pressure tire too low (spanning in autoband te laag). Oeps, Tjerk en ik uit de auto. Niets te zien, banden leken nog goed, dus snel op het knopje drukken en weer verder rijden. Na het eten is het tijd voor een potje Rummy.

xxx Lucie

• 12 Augustus 2011 - 08:51

Csa:

hallo allemaal
    hoop dat het daar beter is als in nederland.
    de engelen zijn aan een grote schoonmaak begonnen vandaar.
    groetjes van allemaal

• 12 Augustus 2011 - 11:08

Oma Pijlman:

Gedeelde smart is halve smart toch? Dus dat geld ook voor regen.Marjolein hoeveel boeken heb je uit en Iris heette je boek niet Marjolein en Iris logeren bij oma [grapje].Jammer van de regen maar een spelletjes zijn toch ook leuk.
    groetjes oma

• 14 Augustus 2011 - 09:33

Opa En Oma Vdschaaf:

Lieve allemaal,Hier een lettertje uit een miezerig B veen.bedankt voor de leuke berichten.jammer dat het weer (in het gebied waar jullie een tocht hebben gemaakt)slecht was.Wie heeft de schaakpartij gewonnen?Gezellig dat rummicubben met zijn vieren.is Marjolein geslaagd met het kopen van een zweedse spijkerbroek?Nog een Week en dan gaan wij op vakantie.Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind.Tot een volgendberichtje.Liefs van ons beidjes en hopelijk goed weer.