luxe, super-de-luxe - Reisverslag uit Järvsö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu luxe, super-de-luxe - Reisverslag uit Järvsö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

luxe, super-de-luxe

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

15 Augustus 2011 | Zweden, Järvsö

Welkom in de auto.
Vroeg in de auto en tjoek, ttjoek en rijden naar Jarsvo. Zoeken, zoeken en ja hoor we zijn er. Even in het huisje kijken. We hebben een sauna. Mmm, lekker even eten. Een bloedneus en dat had ik ook al in de auto, bah! Naar de winkel en weer eten en lekker in de sauna.

Xxx Iris
Doei, doei

Hey allemaal,

Vandaag opstaan, eten, tandenpoetsen en spullen pakken. De spullen naar de auto brengen en het huisje schoonmaken. En snel in de auto en alweer een omweg naar dit dorpje. Papa en mama gingen naar de receptie en kregen een handpop eland Sventje. We hadden een broodje gegeten. Ik ging op mijn ipod internetten en hyven. Want we hebben internet in het huisje. Op mijn DS en muziek luisteren gaat goed samen. We hebben geskypt. En darna hebben we gegeten. Ga zo in de sauna in dit huisje.

Groetjes Marjolein

Vandaag was het een verplaatsdag. De lucht was helemaal grijs en het miezerde. De restant spullen moest nog in gepakt worden, het huisje even met de Franse slag schoongemaakt en we konden vertrekken. In het boekje stond dat we 260 km moesten rijden. Maar TomTom gaf aan dat het slechts 155 km was. Om niet de route te rijden die iedereen rijdt, gingen we weer deels over onverharde wegen. Ondertussen was het van miezeren overgegaan naar behoorlijke regenbuien. Tjerk vond het leuk om door diepe sporen te rijden zodat het water flink opspatterde. De auto ziet er nu uit alsof er met een autorally is meegedaan. Begin van de middag kwamen we in Jarsvo aan. Tjerk en ik haalden de sleutel op bij de receptie van het Djurpark Jarvzoo. Er lagen allemaal mooie knuffeltjes bij de receptie en we kregen een knuffeltje mee, Sven. Het huisje was wederom erg luxe en had een mooie houtkachel in het midden van de kamer en sauna. Helaas hadden de vorige bewoners verzaakt om deze schoon te maken; er bleken vele Nederlandse kranten in te zitten, die nog smeulden. Nadat we het schoon hadden gemaakt, gingen we naar de winkel voor enige boodschappen en natuurlijk hout want de kachel moet in de brand en natuurlijk moet de sauna ook gebruikt kunnen worden. We hebben ook internet wat natuurlijk gemakkelijk is om met de familie te skypen en even in te loggen op de servers van het werk ;-). Daarna zijn we gaan eten. Vervolgens werden enige blokken hout in saunakachel gedaan. Het duurde even, maar toen was het ook lekker. Marjolein, Iris en ik gingen de sauna zitten zweten, af en toe wat water op de kooltjes en lekker zweten. Afkoelen gingen we op ons terrasje, waar niemand ons kon zien. Heerlijk. Tjerk had in het huisje de houtkachel aangedaan. Lekker gezellig het 8 uur journaal kijken op de bank en een wijntje erbij.

Groetjes Lucie

• 15 Augustus 2011 - 21:05

Oma Pijlman:

Vandaag hier eindelijk een hele dag zon.Gras gemaaid en niet geluierd kon de kussens niet vinden Tjerk die had je zeker verstopt.Wietse en de kinderen komen morgen weer thuis.Vanavond nog bij Alie geweest gezellig kletsen.Nu ga ik de dopjes over mijn ogen doen.
    veel liefs oma

• 16 Augustus 2011 - 07:39

Coby En Team:

hai dames

alles goed met jullie zo telezen wel.
    komen onze berichtjes wel aan.
    hier gaat alles goed
    een sauna genieten jongens maak ons gek.
    gr allemaal

• 16 Augustus 2011 - 12:21

Sjors En Petra:

Hallo Dames en Heer,
    Lekker Lucie al vast aan het voorproeven voor onze beautydag in september?
    Tjerk komen de jeugd herinneringen weer boven lekker crossen/vissen/ouderwets bootje varen met pendels!
    Eten jullie alle gevangen vis van Terk ook op dames?
    Groetes,