Beestjes, beestjes......... beesten - Reisverslag uit Järvsö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Beestjes, beestjes......... beesten - Reisverslag uit Järvsö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Beestjes, beestjes......... beesten

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

16 Augustus 2011 | Zweden, Järvsö

Hey boys en girls,
We gaan naar Jarvzoo. Sjok, sjok eindelijk zijn we er. Eerst naar 1. een egel, 2. torenvalk, 3. 3 geit, 4. wolf, 5. eeland, 6. rendier, 7. ren, 8. muskusos, 9. rode wolf, 10. beer, 11. sneeuwwolf, 12. poolvos, 13. veelvraat, 14. lynx, 15. berguil. Toen waren we klaar en gingen we naar de winkel en kochten we een knuffel. Marjolein een konijn “Bunny” en ik een lynx “Shila”. Toen gingen we in de sauna en slapen.

xxx Iris

Hei allemaal,

Vandaag lekker geslapen. We gingen naar het dierenpark wat bijna achter ons huisje ligt. Het dierenpark heet Jarvzoo. Het was echt heel erg leuk. Je liep midden in de natuur over houten planken en kwam zo bij alle dieren. Het leukste dier vond ik de konijnen, want het zijn mijn lievelingsdieren en ze waren bij ee soort knuffelboerderij. Het was echt leuk, behalve de dieren die zich niet lieten zien. Op het laatst mochten Iris en ik een knuffel uitzoeken. Iris: een lynx die ze Chilla heeft genoemd. Ik: een konijn die ik bunny6 heb genoemd.

Groetjes Marjolein

Vanochtend zijn we rustig opgestaan. Even weeronline bekeken en “Korte rokjes weer in Jarsvo”. We doen een korte broek aan. Aangezien het morgen nog iets mooier gaat worden, gaan we vandaag naar het Jarvzoo. Nog geen 300 m van het huisje bevindt zich dit park. Bergschoenen aangetrokken en de weg naar het park begint. Bij de receptie staan allemaal knuffeltjes lief naar ons te kijken. Tot straks, beestjes. We lopen het park in. We zien prachtige dieren zoals wolven, rendieren, elanden, uilen, egels die in hun nagenoeg normale omgeving vrij rondlopen. Je loopt in een normaal bos zodat je geen idee hebt dat het een park is. Na afloop lopen we weer terug door de receptie. Marjolein en Iris mogen een knuffel uitzoeken. Het is erg moeilijk om te kiezen, maar uiteindelijk zijn er twee dieren uitgezocht, Iris een lynx “Chilla” en Marjolein een hangoorkonijn “Bunny”. Daarna zijn we lekker gaan grillen. Marjolein, Iris en ik gingen de saunakachel weer oppitten en konden na een half uur in de sauna de zweetdruppeljes als riviertjes naar beneden voelen glijden. Lekker afkoelen op het terras. Daarna gingen we Tjerk weer opzoeken die de houtkachel ook aan had gestoken. Kop koffie erbij en nu het verhaaltje voor familyontour schrijven.

Groet Lucie

• 16 Augustus 2011 - 20:10

Oma Pijlman:

Hallo lieve schatten dat zijn mooie beesten die jullie daar zagen.De sauna is natuurlijk ook lekker en korte broeken kunnen wij hier nog wel vergeten.Tjerk dat zijn weer mooie kiekjes maar had ook niet anders van jou verwacht.
    Dikke knuffel van oma

• 17 Augustus 2011 - 06:36

Maria Bron:

Hoi allevier,

Heerlijk om te lezen dat jullie zo lekker relaxen en steeds een prima dagvulling weten te organiseren.
    Ga zo door en gij zult spinazie eten ;-))

(een dichterlijke vrijheid op: en gij zult Spinoza heten....)

Lucie je hebt gelijk hoor, die Ivensky is top, het is gisteren allemaal heel voorspoedig gelopen met Cor. Hij knapt alweer lekker op en heeft een goede nacht doorgemaakt.

Blijf plezier maken!

• 17 Augustus 2011 - 08:54

Team Csa:

hallo allemaal

jullie doen genoeg zo telezen
    er zit toch ook een eland park ik weet niet waar maar meschien een idee.
    hier is het nog steeds kwakkel weer.
    nou de rest vindt het wel lekker weer.
    de groetjes van ons allemaal.
    csa

• 17 Augustus 2011 - 16:13

Opa En Oma Vdschaaf:

hHallo lieverds.Hier even een berichtje van ons.Tot nu toe een mooie en avontuurlijke vakantie.Wateen bofkonten waren jullie dat de dierentuin 300meter bij jullie vandaan was.Lux een huisje met sauna.Heit is even aan het fietsen ,nadat we debatten in de kamer hebben gevolgd.vanavond naar Petra en gerk Jan.Hier verder alles oke. Vanmorgen even contact met Lucie haar moeder gehad.Jammer dat je moeder geen resultaat van het aangebrachte kastje.Het allerbeste en tot een volgende keer.Liefs van heit,mem,opa en oma