Na lange reis ...... de brug - Reisverslag uit Järvsö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Na lange reis ...... de brug - Reisverslag uit Järvsö, Zweden van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Na lange reis ...... de brug

Door: Iris, Marjolein en Lucie

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

17 Augustus 2011 | Zweden, Järvsö

Hey allemaal,

Lekker naar de kust. Tjoek, tjoek we rijden en rijden en rijden maar eindelijk even stoppen. En rijden verder en komen bij een brug een hele bijzondere en rijden verder, weer een bru. Het lijkt wel een achtbaan, een soort Goilaith Petra, vet cool. En stoppen bij plekjes voor een foto en we gaan eten bij de Ikea. Mmm lekker.

xxx Iris

Hey boys and girls,
Vandaag hadden Iris en ik cornflakes en papa en mama broodjes als ontbijt. We reden naar de kust, dat duurde lang. Rijden, rijden, rijden in wagentje. De wielen van de auto draaien rond en rond als de auto gaat rijden. Het zag er mooi uit de langste hangbrug van zweden. Het was een prachtig uitzicht. Alleen de betonnen palen mochten van mij wel een leuk kleurtje hebben, het zag er beige uit. We reden weer verder en papa en mama gingen af en toe filmen en fotograveren. Later hebben we bij de Ikea gegeten. En toen weer terug naar het huisje.

Groeties, I love Zweden Marjolein

Vandaag na het ontbijt werd de auto gestart om naar de kust te gaan. Een enkele reis duurde ruim 3 uur, zodat ik tussendoor mijn collega’s kon vermoeien met mailtjes. Ze wilden me volgend jaar naar Paaseiland sturen zonder blackberry. Prima, er is vast wel internet, hi hi. Uiteindelijk kwamen we aan bij de langste hangbrug van Zweden, de 9e langste hangbrug in de wereld. Een prachtige brug over de Storafjarden. Vanaf hier begint de Höga kusten, ruwste kust van Zweden en staat op de werelderfgoedlijst van Unesco. We hebben een rondje gereden langs de kust op zoek naar prachtige plaatsjes om foto’s te maken. Helaas maken de Zweden geen goede uitzichtplaatsen om prachtige foto’s te schieten, maar meestal is het plek tussen de bomen waardoor het uitzicht belemmerd wordt of er niets te zien is. Verder was dit deel van de fjorden veel minder ruig dan in Noorwegen. Jammer dat dit deel niet opgenomen is in de reis, maar helaas kunnen we niet alles hebben want we hebben al zoveel en komen we er vast terug. Op de terugreis hebben we echt Zweeds gegeten, gehaktballetjes met aardappeltjes met vossenbessenjam, in het Ikea restaurant. Tjerk wilde graag zien of ze Billy ook hadden. Voor degene die het niet weten, een boekenkast die al jaren verkocht wordt. Ja hoor Tjerk, ze hadden hem. Thuisgekomen hebben we de tassen ingepakt, want morgen is er weer een verplaatsdag.

Groet Lucie

• 17 Augustus 2011 - 21:25

Oma Pijlman:

Iris je had zeker een plas pauze of heeft oma het mis.Marjolein wat heb je die lange reis gedaan?Natuur gezien of een spannend boek gelezen.Maar de sauna wachte wel op jullie.Lucie zal het wel nooit leren om van alles op de hoogte te blijven dat is de aard van het beestje.Tjerk houd het hoofd koel met mooie kiekjes voor ons te verzamelen.
    groetjes oma

• 18 Augustus 2011 - 07:50

Gerda & Co:

Hallo daar!

Ben wel benieuwd of ze bij een Zweedse Ikea ook hotdogs verkopen, en van die lekkere softijsjes. Hmm, misschien toch nóg maar een keertje langsgaan?!

Volgens mij zijn jullie allemaal gek op Zweden geworden, We love Sweden? Ik sprak gisteren iemand - onze dierenarts - die ook in Sverge geweest was. Zij was helemaal gek van het land en erg onder de indruk. Eentje om ook op ons lijstje te zetten, denk ik!

Liefs, ik ga verder Vidommelesen, Gerda

• 19 Augustus 2011 - 04:07

Pretpark Gangster:

Hoi Iris en Marjolein,

Gaven jullie aan papa de opdracht om heen en terug over de brug te rijden om de kick te krijgen van de Goliath.
    Gelukkig duurde de achtbanen in Walibi niet zoooo lang.haha
    Het weer hier is 1 dag zon en 2 a 3 dagen geen zon met wat regen!
    Voorspelling voor zaterdag en zondag een tropisch zomers weekend ::::)))) pfff pfff.
    Groetjes,
    HIER GA IK NOOIT MEER IN!(Iris en Marjolein weten dit wel)

• 19 Augustus 2011 - 09:05

Team Csa:

hallo mieden alles goed daar bij jullie hier is het gek weer weekend wordt mooi nou eerst zien dan geloven.
    gaan jullie nog meer spannende dingen doen dan horen wij dat wel na het weekend,
    groeten van ons allemaal en tot hoors.
    csa team

• 20 Augustus 2011 - 19:34

Oma En Opa Vdschaaf:

Lieve vakantiegangers,bedankt voor jullie leuke mailtjes.Dit is onze laatste mail in verband met onze vakantie.Fijn dat we de laat ste 14 dagen via mail contact met jullie hadden, over jullie belevenissen in Zweden.Jullie hadden het over een hangbrug in Zweden, hoelang is die brug?jammer dat marjolein de verfbus nietbij zich had om de brug een kleurtje te geven.De laatste week nog veel vakantieplezier en een behouden thuisreis.Liefs van heit,mem,opa en oma.