Waar is de prikweggggg??!!! - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Waar is de prikweggggg??!!! - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Waar is de prikweggggg??!!!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

31 Juli 2015 | Costa Rica, Dominical

Hoi piepeloi,

Vandaag deden we rustig aan. Rustig wakker worden, douchen en ontbijten. Het ontbijt was mwah. Daarna gingen we een stukje lopen 2,5 km. Maar je doet er langer over dan je denkt. Mooie foto's maken van planten, dieren en schimmels. Helaas blijven sommige dieren zoals vlinders niet zo vaak zitten dus is fotograferen best lastig. We liepen nog even naar het strand, het was erg mooi om te zien, maar er lag best veel troep. We liepen terug naar het hotel en pakten de auto naar het dorp. We lunchen daar. Ik wilde een kipburger, maar m'n stem sloeg om en die vrouw maakte er een kipburrito van. Het was nog steeds lekker, maar ja ik had liever een kipburger. We liepen nog wat tentjes in en gingen naar de hele kleine supermarkt. We reden nog een keer naar het strand nu bij een ander plaatsje en toen gingen we weer terug. Ik ging met Iris de film de koning van Katoren kijken. Maar toen moesten we eten, dus we gingen het later afkijken. Als eten had ik de kipfingers. Nu ga ik slapen.

Bye,
Marjolein

Rond kwart voor 8 staan we op. We douchen en ik ga op bezoek bij de buren. Marjolein is al op en Iris ligt nog in bed. Voorzichtig wrijf ik over Iris wang, zodat ze tijd heeft om bij te komen. Nadat iedereen gedoucht heeft, gaan we naar het ontbijt. Vanochtend gaan we de Teak and Canal trail lopen. Het is een vlakke route en dat kan op gympies. We spuiten ons in met DEET en gaan op pad. Het is een prachtige route. We zien prachtige vlinders, insecten en horen van alles zoemen en piepen. Aan het eind van de route gaan we richting strand. We kunnen erop lopen, maar zwemmen in de zee kan niet. Gelukkig is daar het zwembad voor. We lopen terug naar het huisje en het is ondertussen lunchtijd. We rijden naar Dominical, waar diverdse leuke restaurantjes zijn. We kopen bij de supermarkt nog water en fris en rijden nog een stukje door naar Uvita. Aan de kant van de weg zien we een stalletje waar ze divers fruit berkopen. Tjerk koopt watermeloen en lyches. We rijden terug. Iris springt de auto uit en doet gelijk haar zwemkleding aan. Ze springt het water in. Marjolein en ik volgen. Tjerk zit in de schaduw en leest de krant. Hij komt later in het het water en gaat er als eerste weer uit. Rond half 5 gaan Tjerk en ik naar de vlindertuin. We zien voornamelijk vlinders die we al in het wild hebben gezien. Daarna willen we nog naar de vogeluitkijktoren. Een bewaker maakt het hek open en sluit het weer met een slot. Als we terugkomen moeten we bellen. Tjerk loopt voorop en ik volg. Halverwege de klim voel ik iets prikken in mijn borst. Ik kijk in mijn BH en zie 4 rode miertjes zitten. Ik loop snel naar boven en doe mij shirt en BH uit. Ik kil de mieren en kijk mijn BH en shirt na. Mijn borst doet heel erg zeer. Vogels zien we niet. We lopen zo snel mogelijk terug. De bewaker doet het hek open. Ik sprint er door en loop naar het huisje. Ik neem een koude douche en het blijft maar prikken.'s avonds kan ik de bulten tellen en hoe ze zijn gelopen. Het zijn er 7. En dan nog maar niets zeggen over mijn linkerbeen met 17 bulten en mijn rechterbeen met 6. Allemaal veroorzaakt door de rode miertjes, waar DEET niet tegen helpt en 's nachts je uit de slaap houden vanwege de jeuk. Om 19 uur gaan we eten en laden de krant op de iPad. Daarna gaan we slapen.

Liefs, Lucie

  • 03 Augustus 2015 - 07:37

    Petra En Sjors:

    Goedendag allemaal,

    Nou wat een belevenissen weer! Laatste weekje is voor jullie ingegaan. Hier is het een lekker zonnig niet te warm weekend geweest en aankomende week houden we dat ook met af en toe een tropische dag ertussen is de voorspelling. Mag ook wel na al die REGEN!!! Verder gaat het hier allemaal zo zijn gangetje.
    In L is ook alles rustig. S is vrijdag nog in L geweest en zei dat er TNT briefjes lagen, ik denk wel dat dit de schoolboeken voor de dames zijn, ga vandaag even kijken of ik het ook kan afhalen. Dan is het volgende week weer boeken kaften maar zover is het nog niet, deze week nog lekker genieten!

    Lieve groetjes,

    Sjors en Petra

  • 03 Augustus 2015 - 10:52

    0ma Pijlman:

    Hoi vriendjes

    Sorry Tjerk je heb je belofte gehouden ik was een beetje te vlug zo als wel vaker.
    Leuk om alles zo te bekijken, maar de mieren zijn minder leuk.
    Zijn ze alleen bij jou Lucie?
    Herken ik je straks nog wel met al die bulten.
    Was vanmorgen ook vroeg op het hek achter maar even in de verf gezet.
    Hier lekker warm en vanmiddag krijg ik visite en dan moet je fit zijn.
    Gister bij Loltje ook een gezellige dag en wij zijn ook even op een hangplek geweest haha.
    Meiden wat fijn zonder het gesnurk van papa en mama.
    Maar Iris waar blijft jou verhaal of ben je te moe na al die apps met vriendjes.
    Nog veel plezier het is bijna weer voorbij

    Kus oma pijlman

  • 03 Augustus 2015 - 12:48

    Petra En Sjors:

    Hallo Marjolein en Iris,

    Werk aan de winkel de schoolboeken zijn binnen.
    Marjolein en Iris nog even niet aan denken zeker, groot gelijk hebben jullie nog even lekker genieten.
    Oma Pijlman trek er maar 2 dagen voor uit om mee te helpen met kaften want ik weet niet hoeveel boeken er in de boekendoos van Marjolein zit deze was niet te tillen! :(:(:( Ha Ha ! De boekendoos van Iris viel wel mee deze kan je op 1 vinger dragen. Ha ha ha ha :):):):):):)

    Het is warm vandaag maar ik kreeg het nog warmer in L. Ik doe de deur open en haal het alarm eraf en loop naar de auto om de boekendozen te pakken en stap net de drempel over naar binnen, toen begon er iets te loeien nee Pffff gelukkig niet het alarm maar het was 12 uur de sirene van de 1e maandag in de maand.

    Dikke kus dametjes XXXXX
    Petra


  • 04 Augustus 2015 - 17:22

    Janannekevdschaaf:

    Hallo mensen,
    Even een berichtje uit Bakkeveen.
    Het heeft bij ons flink geregend en nu is het droog.
    Het zal ons benieuwen hoe of het met de kampeerders in Schoorl gaat.
    Vooruitzichten tot vrijdag goed en hopelijk komen de weersvoorspelling uit.
    Fijn dat we gisteravond contact via de telefoon met jullie hebben gehad.
    Wat vervelend dat Lucie is gestoken door rode mieren.Is er voor de rode mieren
    een geneesmiddel of zalf beschikbaar,om de pijn en jeuk te bestrijden?
    Dus jullie hebben vlindersen insecten gezien.
    Ook hebben we gelezen dat het een mooie route was.
    jammer dat jullie terug zijn gegaan vanwege de rode mieren
    Nog een paar dagen en jullie vakantie zit erop.De 4 weken vakantie zijn omgevlogen.
    Moeten jullie de gehuurde auto inleveren bij een garage in de omgeving van het vliegveld
    Groetjes uit een bewolkt Bakkeveen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Dominical

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 78940

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: