Dansen op de golven - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Dansen op de golven - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Dansen op de golven

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

01 Augustus 2015 | Costa Rica, Drake Bay

Aloah people,

Vandaag zijn we om kwart over 6 opgestaan, want het is weer een reisdag. Douchen, aankleden en ontbijten. Daarna nog even de spullen inpakken en hup de auto in. We reden naar een plaatsje waar we met de boot naar Drake Bay gingen. Onderweg was er een demonstratie en toen hebben we even in de file gestaan. Weer heel veel bomen gezien. Ook heb ik even geslapen ;) Ik wist niet dat ik zoveel kon slapen, maar ja het is een drukke vakantie. We gingen om half 12 met de boot naar Drake Bay via een rivier en de Grote Oceaan. Tijdens de boottocht nog even wat gegeten (crackers) en water gedronken. We zagen mangroves, palmbomen, blauw water, rotsen en de zon. We moesten uitstappen want we waren bij ons hotel Pirate Cove. Maar toen kwam een golf en werd m'n broek nat. Maar ik vond het niet heel erg. We moesten een klein stukje lopen naar het hotel. Eerst naar onze kamer waar we met z'n vieren in slapen en er was een balkonnetje. Daarna gingen we lunchen, dat was erg lekker. Later ging ik met Iris en mama zwemmen. Het was niet echt zwemmen, maar meer springen. Je werd soms omhoog gesleurd en dan kwam je keihard terecht op de grond. Een keer gingen we met z'n drieën maar toen kwam een hele grote golf en toen kreeg ik het heel erg benauwd. Daarna lekker gedoucht en toen nog even in de hangmat gehangen. Toen was het etenstijd dus gingen we eten, nog even op m'n iPad en telefoon. Nu ga ik slapen, morgen weer vroeg op.

Bye bye everyone,
Marjolein

De wekker gaat om 6:15 uur af. Ik heb nog geen zin in opstaan, want vannacht kon ik vanwege de jeuk moeilijk slapen en heb de Libelle dan al voor de helft gelezen. Om half 7 sta ik op, ruim alles op en ga na Tjerk douchen. Als ik nog niet aangekleed ben, stappen Marjolein en Iris fris en fruitig binnen. We lopen naar het onbijt. De auto is al grotendeels ingeladen, een aantal spullen hebben we uit de rugzakken gehaald wat niet nodig is en blijven in de auto achter. We rijden naar Sierpe. Bij Palmar staan we een tijdje te wachten voor een brug. Op de brug staan demonstranten. Ze hebben een rijbaan afgezet met papieren dozen. Er staat een tent bovenop met een luchtbed erin en aan de zijkant hangt een groot zwart plastic, waar mensen onder zitten. Het lijkt erg vredig. Aan weerskanten van de brug staat veel politie. Wij moeten net over de brug rechtsaf en rijden naar Sierpe. We zijn ruim op tijd. De auto parkeren we in een garage en lopen naar het restaurant Kokopelli, waar we lang staan praten met de eigenaar. Om haltf 12 vertrekt de boot naar Drake bay. We varen langs prachtige Mangroves en komen uiteindelijk op de Pacific ocean. Grote golven, maar daar heeft de boot geen problemen mee, er zitten 2 motoren achter met elk 200 pK. De boot kan niet aan wal komen. De motoren gaan omhoog en er staan 2 mannen in het water die de boot in bedwang moeten houden. We stappen uit in de zee. Ik doe mijn flipflops uit. Een lekker gevoel is dat niet. Het zijn harde stenen. De rugzakken dragen andere mensen naar de kant. Wat een lucky. We lopen nog een stukje over het strand en wassen dan onze voeten met water. We krijgen de sleutel van het huisje. We brengen de rugzakken naar de kamer en gaan dan lunchen. Iris, Marjolein en ik trekken onze zwemkleding aan. We gaan naar het strand. Het is vloed en de golven zijn af en toe erg hoog. We worden meegetrokken en dan een stuk verder komen we weer neer of belanden we in het grind. Het is geen zandstrand. Na tig keer gesprongen te hebben, lopen we terug en gaan douchen. Het is een koude douche maar heerlijk. Marjolein gaat hangen in de hangmat en Iris, Tjerk en ik spelen Rummikub. Daarna gaan we eten en duiken daarna ons bed in. De wekker is gezet 5:45 uur.

Liefs, Lucie

• 06 Augustus 2015 - 17:13

Maria:

Hallo alle vier,

Jullie zullen wel helemaal bereisd weer terugkomen, wat een omvangrijke tour leggen jullie af!
    Dat wordt bijkomen in Nederland en wennen aan een vaste stek :-)
    Beleef nog prachtige dingen en kom, eind goed al goed, ook weer veilig thuis!

Tot gauw!
    Maria

• 06 Augustus 2015 - 21:44

Oma Pijlman:

Hoi allemaal

In de golven springen lijkt mij ook wel wat.
    Lekker even afkoelen want ook hier is het warm.
    Maar gelukkig is de douche ook wel fijn.
    Marjolein hoe komt het met het boeken kaften als jij zo kan slapen :) :)
    Iris dan doen wij een spelletje daar blijf je wakker bij.

Liefs oma pijlman