Wat een geluiden, hier of is het daar? - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu Wat een geluiden, hier of is het daar? - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Marjolein en Iris - WaarBenJij.nu

Wat een geluiden, hier of is het daar?

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Iris

02 Augustus 2015 | Costa Rica, Drake Bay

Ola,

Vandaag zijn we om kwart voor 5 opgestaan, dat was echt super vroeg. Naar het ontbijt gegaan en daar lekkere pannenkoeken, fruit en broodjes gegeten. Vooral veel bananen, want die zijn gezond en super lekker. Daarna snel rugzak pakken en onnodige spullen eruit gooien. Camera, bergschoenen, sokken, kleding en dat was het. We gingen eerst met de boot naar een eiland, waar een ranger station was. Toen we daar aankwamen regende het, maar gelukkig klaarde het snel op. We gingen eerst met onze teva's door een rivier en daarna trokken we onze bergschoenen aan en gingen we lopen. Onze gids wist veel dieren te vinden, die wij nooit gezien hadden zoals bruine kikkertjes. Hij had ook een hele mooie verrekijker mee (een vogelverrekijker) waar we goed hagedissen, spinapen, capucijnenapen, toekans en andere vogels konden kijken. Ook liepen we soms over het strand. Op een gegeven moment ging hij een kokosnoot open maken en kregen we stukjes vruchtvlees. Mmm! We liepen weer verder en toen moesten we een berg op. Het was echt niet leuk, want ik kreeg heel erg last van m'n ribben. Ook was het heel warm en het waren grote stappen die je moest doen. Ik vond het echt een rot berg. Later hadden we nog wel heuvels/bergen maar die waren lang niet zo stijl. Wel waren de paden redelijk glad en was ik erg blij met m'n handen en bergschoenen. Ik greep vaak een boom vast voor meer stevigheid. Ik ben niet bang om m'n handen vies te maken. Na heel wat uren lopen waren we weer bij het ranger station en daar gingen we lunchen. Ik had een broodje met kaas, sla, een hele lekkere pastasalade met tonijn, komkommer, watermeloen en vruchtensap. Toen iedereen klaar was met eten ging ik m'n bikini aantrekken en daarna gingen we naar een waterval. Het was dit keer maar 20 minuten lopen en het was een echte waterval. Het viel dit keer niet tegen ;) Later gingen we daar zwemmen, het was zo lekker. Iris en ik wilden langer erin blijven, maar dat mocht niet want we moesten weer terug. Dus snel omkleden en terug lopen naar de boot en het ranger station. Om half 3 waren we weer terug bij het hotel. Ik was zo moe dat ik best lang heb geslapen. Voor het eten ging ik douchen. Na het eten ging ik nog even op m'n iPad en nu is het tijd om m'n ogen te sluiten.

Groeties,
Marjolein


Het is warm, mijn nek is nat. Ik slaap niet echt goed en lees de krant op de iPad. De rest van de familie slaapt. Om kwart voor vijf gaat de wekker, net nu ik weer lig te doemelen. We staan op, trekken de afritsbroek aan en de Teva sandalen. Bergschoenen, zwemkleding en 3 handdoeken prop ik in mijn rugzak. We gaan naar het Corcovado national park, rangerstation San Pedrillo. Om 6 uur lopen we een klein eindje door het water en stappen op de boot. We denderen over de golven. Het is een half uur varen. Boven het gebied hangt een donkere wolk en er komt regen uit. Iris struikelt een beetje raar uit de boot. De heren zeggen tegen mij "No Jump, no jump". Dat ben ik ook niet van plan en stap rustig van de boot af het water in. De sandalen moeten we nog even aanhouden omdat we nog door een riviertje heen moeten. Een poncho doen we niet aan, want we zijn al een beetje nat. Als we door het riviertje zijn gelopen, moeten we de bergschoenen aan doen. Ik droog mijn voeten goed af, trek sokken en bergschoenen aan. De tocht kan beginnen. We lopen door het primaire regenwoud en zien diverse apen, insecten, kikkers en vogels. Op het strand pakt de gids een zwarte vrucht. Tegen een puntig voorwerp maakt hij deze kapot. Er verschijnt een harige kokosnoot. He, die ken ik. Pa maakte die vroeger kapot met een zaag om de cocosmelk eruit te laten lopen en daarna konden we het vruchtvlees opeten. Nooit geweten dat die is zo'n vies uitziende vrucht verpakt zat. Vervolgens gooit de gids de kokosnoot open en komt het witte vruchtvlees tevoorschijn. De gids snijdt er brokjes uit. "Mmm, het smaakt net als bounty" zegt Marjolein. Om kwart over 11 zit de wandeling erop en is het tijd voor de lunch. Ik eet heerlijke pastasalade met tonijn. Na de lunch moeten we nog 30 minuten lopen om een waterval te zien. Dit is een hele mooie waterval. Een klein stukje ervoor mogen we zwemmen. Het water is fris, maar ik fris er lekker van op na alle watervallen die vanochtend over mijn rug liepen. Daarna lopen we terug naar het rangerstation. We wisselen weer van schoenen en stappen door het water heen. Halverwege stoppen we bij een boot. Dit is de drijvende supermarkt voor vis. Er wordt voor heel weinig geld een enorme hoeveelheid vis gekocht. Wordt dit vanavond onze hoofdmaaltijd? We stappen weer van de boot af. Tjerk en ik maken de Teva sandalen en de bergschoenen schoon en zetten die te drogen op het balkon. Marjolein en Iris liggen op bed en slapen. Tjerk en ik gaan douchen en kopen een biertje. We lopen rond 17 uur terug, de meiden slapen nog steeds. Als Marjolein en Iris wakker zijn, stappen ze onder de douche. We gaan eten en om 21 uur gaat het licht uit.

Groet, Lucie

  • 06 Augustus 2015 - 22:07

    Oma Pijlman:

    Hallo allemaal

    Ook bij mij watervallen maar dan van zweet.
    Maar hier geen mooie beesten alleen mieren en wespen.
    Jullie worden verwent met lekker eten maar ik ook hoor.
    Ik moet het wel zelf klaar maken maar heb heerlijke Opperdoes gekregen van Sjors en Petra.
    Jullie buren zijn ook mijn lieve vrienden.
    Van Jaap en Jannie de groente erbij zo komt een AOW aan de kost.
    Nog een paar dagen dan is het weer hard werken voor jullie.
    De verhalen en foto's zien we later wel eens.
    Jam hoeft Tjerk niet te kopen heb heel veel potjes gemaakt.
    Ga nu ook mijn vitamines nemen ook banaan,appel en peer.

    Dikke knuffel oma pijlman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Drake Bay

Marjolein en Iris

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 79114

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Thailand/Laos 2018

11 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Costa Rica 2015

26 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Zweden 2014

20 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Polen 2013

04 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Italie 2012

07 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

Zweden 2011

24 Juli 2010 - 21 Augustus 2010

Maleisië 2010

11 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Vietnam 2009

19 Juli 2019 - 30 November -0001

Cambodja 2019 - sisters on tour

Landen bezocht: